Poster: Martullia
Even voor de duidelijk heb zelf ook didgitaal gedraaid, en blijf er bij dat het iets is voor mensen zondeer skill.
Zijn alleen bedacht om het draaien voor een grotere doelgroep mogelijk te maken.
En wat ik bedoel met de van cdj 2000. Is dat het meoeilijker is om met 2 platenspelers iets vets te maken in een korte tijd dan met 2 cdj 2000.
Nee het is niet bedacht om draaien voor een grotere groep toegankelijker te maken, dat is toevallig een feit omdat software veel goedkoper te ontwikkelen is dan een Pioneer CDJ. En omdat de prijs van Traktor Pro 2 al 1500euro lager ligt dan 1 CDJ is het inderdaad een stuk toegankelijker, maar daar is het niet voor bedacht. Je moet namelijk nog een degelijke laptop hebben, een geluidskaart (eigenlijk ook met 4 in/uitgangen), een mixer, controllers, . Draai je met een controller dan kan het ook al vrij prijzig uitvallen.
Het is bedacht om DJ's en producers eindeloos meer mogelijkheden te geven, dan dat ze aan 2 tot 4 CDJ's vast zitten, waar overduidelijk veel minder mogelijkheden aan zitten. Denk ?berhaupt aan het feit dat je Ableton en Traktor in sync kan laten lopen. Dan zet je complete livesets neer met 1 of 2 laptops en wat controllers. Wil je dit enkel met hardware doen dan mag je naast je CDJ's ook nog je synth's, drummachines en sequencers mee gaan nemen, plus alle bijbehorende kabels.
DJ software is onderdeel van de vooruitgang. In de tijd dat de eerste CDJ's ontwikkeld werden waren er ook turntablists die hetzelfde als jij deden, kritiek hebben op de vooruitgang. En dat mag, maar onderbouw je standpunt goed, en dat is iets wat je niet doet. En hoe lang heb je software gebruikt, en welke software? Ik durf erom te wedden dat je nooit sirieus de tijd hebt genomen om een prachtmix neer te zetten, dan had je wel anders gepraat. Iedereen was sceptisch tegenover DJ software, maar ondertussen is de halve DJ wereld om, en is software de toekomst, vooral vergeleken met CDJ's.
CDJ's zijn in technologie trouwens net zo ver ontwikkeld als software, je kan vrijwel alles instellen en uitvoeren. Een CDJ is eigenlijk gewoon een music-based-computer.
Je zegt dat het met twee platenspelers moeilijker is om iets vets te maken dan met CDJ's. Hetzelfde geld voor Traktor, het is met twee CDJ's moeilijker om iets vets te maken dan met Traktor of andere DJ software. Volgens die uitspraak komt het er bij jou dus uiteindelijk op neer dan alleen vinyl turntablists echte skills hebben en dus echte DJ's zijn? Dat zou ik erg kortzichtig vinden... Je beledigt zoals al word gezegd een enorm groot deel van dit forum, je maakt andere CD dj's ten schande omdat ze 'toch geen goede mix neerzetten zonder CDJ2000', en alle digitale DJ's, of ze nou timecode draaien of niet, zijn 'bedriegers en nep'.
Succes met sparen voor twee CDJ2000's, en dan wil ik als je ze eenmaal hebt eigenlijk zo snel mogelijk horen wat je ervan bakt in een mix, en dan gaan we vergelijken. Ik heb nog wel een classy mix die ik heb gemaakt met twee Denon cd spelers, en ben al benieuwd of je die zo enorm overtreft met een CDJ2000. En natuurlijk de vergelijking met Traktor Pro, die mixjes kun je nu al op mijn Sound/Mixcloud horem. En sterkte met je instelling tegenover andere manieren van draaien dan met de CDJ2000, je gaat op deze manier nog vaak tegen de lamp lopen.