Als iemand een mix vraagt hoe maak jij je mix (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

styloos    posted on 26-05-2009 17:42
Hoi hoi,
Ik ben even benieuwd ik moet binnenkort een een mix opsturen van me zelf naar iemand toe...
mijn vraag is hoe zetten jullie een mix in elkaar live op je dj set of via computer.....
gebruiken jullie radio edits of juist meer extended versie
Ben er ff benieuwd naar.

What do you think about Als iemand een mix vraagt hoe maak jij je mix ??

Vote :   

CoenBaas5300    posted on 27-05-2009 16:08
Ik neem mijn mixes altijdt live op, dus als een mix een uur moet zijn ben ik ook een uur aan het draaien en neem ik het op via mijn pc
defam    posted on 27-05-2009 17:00
Het ligt een beetje aan de style die je draait en gevraagt wordt....bij hardsyle heb je weinig radio edit mixes. Ben je snel met draaien? Gebruik je veel nummers in 1 mix?
Ik neem mijn mixen ook altijd live op?via m'n computer
Boyd    posted on 27-05-2009 17:18
Een promo om iemand te laten zien wat je kunnen is achter de decks neem ik live op met de pc.

Een mix voor bijvoorbeeld een radiostation is meer studiowerk, en maak ik in Ableton.

Verder gebruik ik bijna altijd mixes en extended versions.
Snoey    posted on 27-05-2009 17:42
Poster: Sound-Division
Waar ben je dan mee bezig als je alles al goed hebt staan, wat is het dan voor een kunst om dj te zijn??
ja, de goeie platenkeuze zoeken, maar voor de rest??

Wat dacht je van een goede set neer zetten? Ik zie bijna wekelijks bekende Dj's draaien en luister wekelijks naar livesets. Allemaal kunnen ze prima mixen, maar er zijn er maar weinig die een toffe set met hoogte punten en kippenvelmomenten kunnen draaien. Beatmatchen is fase 1 om dj te worden, wanneer je dat beheerst is het doorgaan naar de volgende fases.?
www.soundcloud.com/ten-hooven
Winston    posted on 27-05-2009 18:41
Ik bekijk het ook vanuit het publiek. Er zijn 2 soorten publiek. Mensen die alleen bekende muziek willen horen, daarom zal house nooit populair worden in de USA. Voor deze groep is gewoon een leuke tracklist, die tot stand komt terwijl je bezig bent te draaien en afspelen voldoende. Ze wensen niet dat je gaat sleutelen aan de originele track.

En mensen die wel steeds naar iets nieuw op zoek zijn. Maar dan moet de muziek wel erg bijzonder zijn. Goeie house moet je daarom de eerste keer dat je het hoort mooi klinken. Sleutelen aan een nummer moet vaak. Als ableton en traktor daarbij helpen is het mooi meegenomen.

Ga geen scripted mix maken als je dat live niet kunt.
Tic Toc
User edit by Winston on 27-05-2009 @ 18:42:37 (1%)
Martullia    posted on 29-11-2011 22:00
Mensen die met de computer mixen en timewarpen zijn geen echte DJ's maar eigenlijk gewoon bedriegers die proberen te doen of ze kunnen draaien. Maarja partysquad die doen gebruiken ook midi, op de radio tenminste.
Zonder Cdj 2000 is het ook en heel stuk moeilijker om echt een vette live mix te maken. Heb zelf ook niet helaas.
Larsz    posted on 29-11-2011 22:06
Gewoon in Logic in elkaar zetten, is hij perfect.
PhonoGraaf    posted on 29-11-2011 23:08
Poster: Martullia
Mensen die met de computer mixen en timewarpen zijn geen echte DJ's maar eigenlijk gewoon bedriegers die proberen te doen of ze kunnen draaien. Maarja partysquad die doen gebruiken ook midi, op de radio tenminste.
Zonder Cdj 2000 is het ook en heel stuk moeilijker om echt een vette live mix te maken. Heb zelf ook niet helaas.

Huh? Ik gebruik MIDI en heb geen CDJ2000, maar ik denk dat ik wel een aardige mix aan elkaar kan knopen..
Estacy    posted on 29-11-2011 23:18

Zonder Cdj 2000 is het ook en heel stuk moeilijker om echt een vette live mix te maken.

het spijt me heel erg, maar als je met zo'n instelling gaat DJ'en dan moet je wel slecht draaien.
je kunt GRUWELIJKE sets draaien ook zonder CDJ 2000's. kijk maar naar Jeff Mills , 3 Technics en een simpel mixertje. ik kan je verzekeren dat 3 decks techno, met vinyl, erg moeilijk is. Zonder wat voor hedendaagse snufjes dan ook zet hij een set neer waar je U tegen zegt.?

mischien een beetje hard wat ik zeg, maar als er iets is wat ik niet kan hebben is als je zegt dat je zonder CDJ's geen goede mix kan maken.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
PhonoGraaf    posted on 29-11-2011 23:27
Amen Estacy, Amen! Je zegt inderdaad iets hard, maar de waarheid is niet anders dan hard.

Jeff Mills is sowieso heer en meester! Als je vier decks in Traktor niet synced met techno ben je al constant bezig met bijstellen, pitchbenden blabla, kun je je voorstellen hoe dat inderdaad met vinyl is.?

CDJ2000 is naar mijn mening echt het meest overrated dj product van deze eeuw, maar dat is mijn mening...

En Martullia, ik werk zelf met Traktor op een laptop en ben er niet van gediend dat je mij een nep dj en bedrieger noemt. Ook ik knoop ter plekke een mix in elkaar om eventueel een publiek te vermaken. De mogelijkheden van digitaal draaien zijn veel en veel groter dan met CDJ's, wat me dus toelaat om veel creatiever, innovatiever en origineler bezig te zijn dan met gemiddelde cd spelers. Dit filmpje van Chris Liebing en Speedy J laat zien dat je ter plekke een complete track in elkaar kan zetten met software en controllers, iets wat op een CDJ2000 niet zo snel zal lukken. En geloof me, om dit te doen met Traktor is echt geweldig leuk! Ik ontdek elke keer dat ik bezig ben weer nieuwe dingen, en dat motiveert me om door te gaan!
User edit by PhonoGraaf on 29-11-2011 @ 23:53:50 (100%)
MichaelMiller    posted on 29-11-2011 23:43

Wat een opmerking.... Lage verwachtingen als je met die attitude begint. Verdiep je eens in DJ gear en ga bijvoorbeeld draaien met wat Reloop RMP's o.i.d. Ik ben begonnen met NDXs 200 van Numark. Geen beatcounters e.d. Alleen play, cue, search & loops. Dan is het gewoon kwestie van vaak doen en doorzetten, maar natuurlijk ook het echt leuk vinden. Waarom zou je met CDJ 2000 alleen een echt goede mix kunnen maken? Zoveel extra's heeft de CDJ 2000 niet in een mix in te brengen. Ik heb er mee gedraaid en het is echt een heerlijk apparaat, maar er zijn zoooveel andere CD spelers waarmee je een goede mix kan maken. Gear maakt niet de DJ.?

En dan dat 'met computer mixen'. Denk dat je niet eens weet waar je over praat..... Je moet niet zomaar alles geloven wat je een keer op het internet op een forum hebt gelezen of van een vriend hebt gehoord. Verdiep jezelf erin. In het begin dacht ik dat digitaal draaien toch niks was, maar veel over gelezen en blijkt toch fijner te zijn dan je dacht.

Ik vraag me echt af wat voor gear je hebt waardoor het niet zou kunnen lukken om een mix te maken. 'Don't blame the gear'...Want uit je antwoord af te lezen zal het meer aan jou liggen dat een goede mix niet lukt. Maar oefen dan met wat je hebt en ga niet zo'n dingen zeggen waar je nog zo weinig van weet. 'Zijn geen echte DJ's' 'bedriegers'.

Het voorbeeld van Estacy van Jeff Mills is inderdaad heel mooi, zoek maar eens op Youtube. ?

Ook dit is niet 'kwetsend' bedoeld, maar hoop dat je hier iets uit leert.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
cross-over    posted on 30-11-2011 08:12
Poster: styloos
Hoi hoi,
Ik ben even benieuwd ik moet binnenkort een een mix opsturen van me zelf naar iemand toe...
mijn vraag is hoe zetten jullie een mix in elkaar live op je dj set of via computer.....
gebruiken jullie radio edits of juist meer extended versie
Ben er ff benieuwd naar.

Zoals al eerder aangegeven in de antwoorden is dit afhankelijk van het doel.
Voor een optreden altijd een live mix maken.?
een mix cd of zoiets kun je op de pc maken.

Voor jou style (all-round en apres) zal het meestal wel uitkomen op de radio edit.
http://soundcloud.com/lau-daniels
Martullia    posted on 30-11-2011 09:48
Even voor de duidelijk heb zelf ook didgitaal gedraaid, en blijf er bij dat het iets is voor mensen zondeer skill.
Zijn alleen bedacht om het draaien voor een grotere doelgroep mogelijk te maken.
En wat ik bedoel met de van cdj 2000. Is dat het meoeilijker is om met 2 platenspelers iets vets te maken in een korte tijd dan met 2 cdj 2000.
Estacy    posted on 30-11-2011 10:29
Even voor de duidelijk heb zelf ook didgitaal gedraaid, en blijf er bij dat het iets is voor mensen zondeer skill.
Zijn alleen bedacht om het draaien voor een grotere doelgroep mogelijk te maken.

ben ik het niet mee eens traktor maakt beatmatchen makkelijk ja, maar daarbij geeft het je bijna eindeloos mogelijkheden om je set n?g vetter te maken.

Poster:?Martullia
En wat ik bedoel met de van cdj 2000. Is dat het meoeilijker is om met 2 platenspelers iets vets te maken in een korte tijd dan met 2 cdj 2000.

dat is zeker waar. je kunt in prinicipe zonder koptelefoon draaien als je CDJ's hebt. gewoon de 0,8% regel, autocue en je tracks kennen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Ywe    posted on 30-11-2011 10:42
Enige voordeel van CDJ2000 waar ik 'beter' van ga mixen is dat de tracks zo snel laden, dus kan ik veel meer in minder tijd. Vocaaltje ertussendoor? Waar ik eerder met hotcues of een 3e cd speler voor nodig had kan ik nu vlug even opzoeken en draaien.

IK vind het leuk om traktor/cd spelers/timecode/hercules rmx te combineren en zo enorm veel opties te hebben om een nummer te draaien. Niet slechts start/overmixen, maar effecten & vocals te gebruiken om een nummer nog energieker te maken
AdenFarleigh    posted on 30-11-2011 10:44
Leuk, topics uit 2009 kicken?Cool
Wel kansloos om te roepen dat je er zonder CDJ2000 niet zou kunnen komen.. Draai al jaren met 800mk2's en een 850, Gaat lekkerlekker imo?Cool
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Tekhead    posted on 30-11-2011 23:12

Hahaha, excuseer maar sta me toe om hiermee hard te lachen. Als je dergelijke onzin neerpost kan je het mij niet kwalijk nemen om jou serieus te nemen. Man man, hier lees je soms wat !!!
Trouwens, hiermee beledig je vele members op djr, weinige hier hebben een CDJ-2000, dus weinige hier kunnen een vette mix neerzetten ?
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 00:41

Nee het is niet bedacht om draaien voor een grotere groep toegankelijker te maken, dat is toevallig een feit omdat software veel goedkoper te ontwikkelen is dan een Pioneer CDJ. En omdat de prijs van Traktor Pro 2 al 1500euro lager ligt dan 1 CDJ is het inderdaad een stuk toegankelijker, maar daar is het niet voor bedacht. Je moet namelijk nog een degelijke laptop hebben, een geluidskaart (eigenlijk ook met 4 in/uitgangen), een mixer, controllers, . Draai je met een controller dan kan het ook al vrij prijzig uitvallen.

Het is bedacht om DJ's en producers eindeloos meer mogelijkheden te geven, dan dat ze aan 2 tot 4 CDJ's vast zitten, waar overduidelijk veel minder mogelijkheden aan zitten. Denk ?berhaupt aan het feit dat je Ableton en Traktor in sync kan laten lopen. Dan zet je complete livesets neer met 1 of 2 laptops en wat controllers. Wil je dit enkel met hardware doen dan mag je naast je CDJ's ook nog je synth's, drummachines en sequencers mee gaan nemen, plus alle bijbehorende kabels.

DJ software is onderdeel van de vooruitgang. In de tijd dat de eerste CDJ's ontwikkeld werden waren er ook turntablists die hetzelfde als jij deden, kritiek hebben op de vooruitgang. En dat mag, maar onderbouw je standpunt goed, en dat is iets wat je niet doet. En hoe lang heb je software gebruikt, en welke software? Ik durf erom te wedden dat je nooit sirieus de tijd hebt genomen om een prachtmix neer te zetten, dan had je wel anders gepraat. Iedereen was sceptisch tegenover DJ software, maar ondertussen is de halve DJ wereld om, en is software de toekomst, vooral vergeleken met CDJ's.

CDJ's zijn in technologie trouwens net zo ver ontwikkeld als software, je kan vrijwel alles instellen en uitvoeren. Een CDJ is eigenlijk gewoon een music-based-computer.

Je zegt dat het met twee platenspelers moeilijker is om iets vets te maken dan met CDJ's. Hetzelfde geld voor Traktor, het is met twee CDJ's moeilijker om iets vets te maken dan met Traktor of andere DJ software. Volgens die uitspraak komt het er bij jou dus uiteindelijk op neer dan alleen vinyl turntablists echte skills hebben en dus echte DJ's zijn? Dat zou ik erg kortzichtig vinden... Je beledigt zoals al word gezegd een enorm groot deel van dit forum, je maakt andere CD dj's ten schande omdat ze 'toch geen goede mix neerzetten zonder CDJ2000', en alle digitale DJ's, of ze nou timecode draaien of niet, zijn 'bedriegers en nep'.

Succes met sparen voor twee CDJ2000's, en dan wil ik als je ze eenmaal hebt eigenlijk zo snel mogelijk horen wat je ervan bakt in een mix, en dan gaan we vergelijken. Ik heb nog wel een classy mix die ik heb gemaakt met twee Denon cd spelers, en ben al benieuwd of je die zo enorm overtreft met een CDJ2000. En natuurlijk de vergelijking met Traktor Pro, die mixjes kun je nu al op mijn Sound/Mixcloud horem. En sterkte met je instelling tegenover andere manieren van draaien dan met de CDJ2000, je gaat op deze manier nog vaak tegen de lamp lopen.
MichaelMiller    posted on 01-12-2011 00:52
Martullia, heb je een idee wat voor, hoe zal ik het netjes zeggen, ontzettend negatief imago hebt aangemetenConfused? Zo te lezen heb je die attitude niet alleen op DJ-vlak.
www.facebook.com/michaelmillerofficial
PhonoGraaf    posted on 01-12-2011 16:24
Vind ik inderdaad nog netjes verwoord Mikey.

This is an old Topic

No new postings for 5.021 days.
 Post CommentThat would be 167.4 months
or a whopping 13.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

181 Users online: 126 Guests (55 Unknown)
Pages generated today : 41.413
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.934.958