Poster: cp-a2b
Het lijkt me dat ik faderstart kan gebruiken bij die mixer? En kan iemand me uitleggen hoe precies die crossfader instelling werkt, dat heb ik nog niet helemaal door, zelfs niet na onderzoek.
Je kan inderdaad cd players die faderstart ondersteunen, starten met de fader.
De crossfader curve kun je instellen met een draaiknopje van heel geleidelijke toename van je volume als je de fader de andere kant op beweegt. Tot bijna meteen maximaal volume als de x-fader even wordt geschoven.
Welke instelling je kiest hangt af van het soort mix dat je wil doen. De eerste voor heel vloeiende mixen, de laatste voor "layering" en "scratching." Tussen de uitersten zijn de instellingen voor bv "cut in en boost" mixjes.

Poster: cp-a2b
Is die mixer beetje duurzaam? Hij wordt battle mixer genoemd, dus beter bestemd tegen raggen met fader?
Denon mixers zijn bij normaal gebruik duurzaam vergeleken met andere merken.
Battle mixers zijn niet beter bestand tegen raggen. Ze worden zo genoemd omdat ze bedoeld zijn voor DJ battles. Dit zijn meestal 3-kanaals mixer, met een ruime set up om snel mee te kunnen werken, soms met kill switches en een minimum aan efx.
En de DN-X120 is geen battle mixer, maar een compact mixer.
Op alle mixers kan de crossfader beter, op zijn minst even goed, tegen raggen dan de linefaders. Als je echt veel wilt raggen moet je naar mixers kijken met duurdere x-faders. Daar woren vaak VCA of andere duurzamere technieken gebruikt in de x-fader. Daarmee kun je 100.000 x op en neer.