Nieuwe DJ set (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

cp-a2b    posted on 26-05-2009 01:04
Beste forummensen,

Ik wil jullie mening vragen over het volgende DJ setje waarin ik me verdiept heb en overweeg aan te schaffen.

Denon DN-HC4500
[img]http://www.discogear.nl/oscommerce/images/denon_dn-hc4500.jpg[/img]

en

Denon DNX120
[img]http://www.djdeals.com/images/equipment/denonDNX120.jpg[/img]

Formaten maken niet uit, ik zorg wel oplossingen ivm. inbouwen.

Wat vinden jullie hiervan? Toch maar andere betere mixer? Ik heb opzich geen effecten en andere fratsen nodig.

Het lijkt me dat ik faderstart kan gebruiken bij die mixer? En kan iemand me uitleggen hoe precies die crossfader instelling werkt, dat heb ik nog niet helemaal door, zelfs niet na onderzoek.

Is die mixer beetje duurzaam? Hij wordt battle mixer genoemd, dus beter bestemd tegen raggen met fader?

Ik hoop dat jullie me op weg willen helpen ondanks mijn weinige posts hier op het forum. Vooral zou ik graag iets weten over de duurzaamheid van deze betreffende mixer en daarnaast ook wat mogelijke alternatieven.

Mvg en alvast bedankt!

What do you think about Nieuwe DJ set ??

Vote :   

carlosa    posted on 26-05-2009 01:24
wat is je budget? voor mogelijke alternatieven... er zijn zat goede en ook betere mixers dan de dnx120...
cp-a2b    posted on 26-05-2009 12:26
Die mixer is niet echt duur. Wat voor mij vooral een belangrijk punt is, is de duurzaamheid. Dus laten we zeggen een budget uiterlijk 400 eurotjes voor die mixer.
carlosa    posted on 26-05-2009 12:56
je kunt kijken naar de

Reloop 1q2??????????????????????????????????????????????????????????????????????????? 329 euro?????????
Technics SH-EX 1200????????????????????????????????????????????????????????355?euro????????????????????????????????????????????????? Numark DXM Pro?????????????????????????????????????????????????????????????????? 389 euro?
Allen & Heath Xone 02?????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????????????????? 519 euro
Numark x9??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? 289 euro
Korg KM 202?????????????????????????????????????????????????????????????????????????285 euro?
Allen & heath xone 22?????????????????????????????????????????????????????????333 euro
Vestax pmc 05 pro?????????????????????????????????????????????????????????????? 444 euro

Ik heb de xone 02 er express bij genoemd omdat dit een goede mixer is...weliswaar iets duurder maar erg goede bouwkwaliteit en faders....verder is de bouwkwaliteit van de km 202 minder dan bijv een vestax of een A&H...de technics heb ik op gedraaid erg leuke mixer....perfecte faders en zeer goede geluidskwaliteit...de reloop iq2 is nieuw maar hoor daar ook positieve dingen over...de numark heb is voor mij onbekend..maar heb even wat reviews bekeken en lijkt me ook een aardige 2ch mixer....
cp-a2b    posted on 26-05-2009 13:05
Ik zal eens kijken naar die mixers.

Ik zie dat je de Blackfire serie van reloop niet meldt. Zijn ook allemaal niet al te prijzig. Die 4 kanaals heeft ook lekkere lange faders. Weet je daar iets meer over te vertellen?
carlosa    posted on 26-05-2009 13:27
Poster: cp-a2b
Ik zal eens kijken naar die mixers.

Ik zie dat je de Blackfire serie van reloop niet meldt. Zijn ook allemaal niet al te prijzig. Die 4 kanaals heeft ook lekkere lange faders. Weet je daar iets meer over te vertellen?

jaa dat is ook een goede mixer...maar ik dacht dat je alleen 2kanaals mixers bedoelde...maar dat zeg je natuurlijk niet in je post...
nee de rmx is ook een goede mixer...zeker voor de prijs...en er zitten ook niet veel fratsen op ind...qua bouwkwaliteit en geluidskwaliteit ook goed voor de prijs...de effecten vind ik matig en je kunt er ook niet veel kanten mee op...anders zou ik je de ddm van behringer ook wel adviseren...dit is ook een goede mixer maar wel veel fratsen...al zijn het wel goede fratsen....ik heb deze al een een jaar ofzo en werkt perfect...ik denk dat het beste is dat je effe kijkt naar al die mixers en dus ook de blackfire...en dan zelf effe testen...op youtube heb je veel filmpjes...maar deze zijn niet altijd duidelijk...naar mijn idee zijn alle bovenstaande mixers duurzaam...
Ik zelf zit er aan te denken om ook nog een 2ch mixer aan te schaffen voor scratching alleen...bij mij wordt het een van de volgende:
DJM 909
Reloop IQ2
Xone 02 Xone 22
Technics SH EX 1200
carlosa    posted on 26-05-2009 13:31
Wat bedoel je precies met de crossfader instellingConfused bedoel je instelling van de curve, fader start of de instelling van de kanalen van de fader...Confused
cp-a2b    posted on 26-05-2009 14:16
Dit is me duidelijk. Ik bedoelde de instelling van de curve.

Ik heb ook nog gekeken naar het broertje van bovenstaande speler. De HD2500. Die heeft effecten aan boord dus lijkt me een ingewikkelde mixer ook minder nodig.
Toch lijkt me nog steeds die 2 kanaals denon (x120 geloof ik) wel vet moet ik eerlijk zeggen samen met die HD2500. Al zijn die reloops wel mooie alternatieven.
carlosa    posted on 26-05-2009 16:21
met de instelling van de curve kun je d.m.v. een knopje het niveau van het geluid instellen naar wens...en daarmee bedoel ik dat als je het knopje bijv helemaal naar links hebt staan...de crossfader later zal schakelen van links (a) naar rechts (b)....dit is handig met mixen en vooral met het gebruik van de crossfader-start...
wat betreft de keuze van de mixer....de nieuwe xone is ook een erg goede en vooral mooie mixer...test ze gewoon lekker uit...uiteindelijk ga je er een paar wegstrepen en blijven er misschien 2 of 3 over...en daaruit kies je dan verder...succes ')
ohh..ja die effecten op de hd2500 weet ik niets van...nooit getest...maar als die bruikzaam zijn heb je indd gelijk...
cp-a2b    posted on 26-05-2009 16:35
Heeft iemand (of jij carlosa?) ervaring met de s1200 van denon?

En atuurlijk bedankt voor je replies.
Winston    posted on 26-05-2009 17:29
Het lijkt me dat ik faderstart kan gebruiken bij die mixer? En kan iemand me uitleggen hoe precies die crossfader instelling werkt, dat heb ik nog niet helemaal door, zelfs niet na onderzoek.

Je kan inderdaad cd players die faderstart ondersteunen, starten met de fader.

De crossfader curve kun je instellen met een draaiknopje van heel geleidelijke toename van je volume als je de fader de andere kant op beweegt. Tot bijna meteen maximaal volume als de x-fader even wordt geschoven.

Welke instelling je kiest hangt af van het soort mix dat je wil doen. De eerste voor heel vloeiende mixen, de laatste voor "layering" en "scratching." Tussen de uitersten zijn de instellingen voor bv "cut in en boost" mixjes.

mixer DN-X120

Is die mixer beetje duurzaam? Hij wordt battle mixer genoemd, dus beter bestemd tegen raggen met fader?

Denon mixers zijn bij normaal gebruik duurzaam vergeleken met andere merken.

Battle mixers zijn niet beter bestand tegen raggen. Ze worden zo genoemd omdat ze bedoeld zijn voor DJ battles. Dit zijn meestal 3-kanaals mixer, met een ruime set up om snel mee te kunnen werken, soms met kill switches en een minimum aan efx.

En de DN-X120 is geen battle mixer, maar een compact mixer.

Op alle mixers kan de crossfader beter, op zijn minst even goed, tegen raggen dan de linefaders. Als je echt veel wilt raggen moet je naar mixers kijken met duurdere x-faders. Daar woren vaak VCA of andere duurzamere technieken gebruikt in de x-fader. Daarmee kun je 100.000 x op en neer.
Tic Toc
cp-a2b    posted on 26-05-2009 17:37
Bedankt voor de duidelijk uitleg.
Ik wil ook met deze post verwijzen naar mijn vorige.
Heeft iemand ervaring s1200? ben beetje enthousiast geworden voor deze spelers geworden aangezien ze midi ondersteunen en grote platters hebben.
carlosa    posted on 26-05-2009 17:47
de s1200 staat bekend als zeer goede speler en menig vindt hem zelfs de beste voor de prijs en het segment...kijk bijv op een review van about.dj...ik heb de dns 5000 gehad...dit is wel een aardige speler, maar erg onoverzichtelijk en de scratchfunctie laat te wensen over...je moet effe kijken wat je handiger vindt...de een vind een dubbele cdspeler lekkerder werken en de andere twee singledecks...
je hebt keuze zat voor jouw budget iig...
cp-a2b    posted on 27-05-2009 11:16
Bedankt.

Ik twijfel nog tussen s1200 en die controller uit de beginpost.
Mixt-Ape    posted on 27-05-2009 14:20
Ik zou sowieso voor de 1200 gaan dan. Tabletops genieten bij mij altijd de voorkeur op dubbelaars!
carlosa    posted on 27-05-2009 14:49
de denon s1200 is te krijgen nieuw voor 409 euro...ik noem geen links....dit zijn goede spelerss...en een stuk goedkoper als pioneer...je kunt er bijna twee halen voor 1 pio cdj400...
succes
cp-a2b    posted on 27-05-2009 15:35
Nou ja pioneers zijn zowiezo te duur. En qua kwaliteit gelezen dat denon evengoed is of minstens in de buurt zit.

Lees ook dat de midi kwaliteiten van de 1200s nog niet optimaal zijn. Wat me dus bij de hc4500 uitbrengt.
carlosa    posted on 27-05-2009 15:39
Nou ja pioneers zijn zowiezo te duur. En qua kwaliteit gelezen dat denon evengoed is of minstens in de buurt zit.

Lees ook dat de midi kwaliteiten van de 1200s nog niet optimaal zijn. Wat me dus bij de hc4500 uitbrengt.

nee...klopt...maar is wel laatst een belangrijke en goed firmware update geweest voor de 1200...deze was voor het lezen van mp3's////de hc4500 is natuurlijk ook een goede speler
cp-a2b    posted on 27-05-2009 15:49
Dat klopt. De s1200 is gewoon nog niet natively supported en gaat moeilijk doen als je er 2 wil aansluiten enzo. Dus ik denk dat een veiliger keuze voor mij de HC4500 is en met diep in de buidel tasten die X900 mixer van denon. Lekker compact, inbouwen etc.
carlosa    posted on 27-05-2009 15:53
Dat klopt. De s1200 is gewoon nog niet natively supported en gaat moeilijk doen als je er 2 wil aansluiten enzo. Dus ik denk dat een veiliger keuze voor mij de HC4500 is en met diep in de buidel tasten die X900 mixer van denon. Lekker compact, inbouwen etc.

okk ik dacht dat je voor de dnx 120 gingConfused
cp-a2b    posted on 27-05-2009 16:34
Ja dat alles is dus nog de vraag. Zoals ik zeg, zal m'n budget iets uit moeten bereiden. Maar heb dan ook gelijk een goede mixer lijkt me. 4 kanaals dus uitbereiding is mogelijk. Die dnx120 zou een budget oplossing zijn. Lijkt me verder ook nix mis mee. Moet dus nog even kijken wat ik ervoor over heb.
carlosa    posted on 27-05-2009 16:54
de ddm4000 is trouwens ook een goede mixer,,,het is wel een behringer maar echt een aanrader...
cp-a2b    posted on 27-05-2009 18:45
Hmm die lijkt me zelf wat minder. Ook vooral omdat ik slechte dingen over behringer hoor.
carlosa    posted on 27-05-2009 19:09
Hmm die lijkt me zelf wat minder. Ook vooral omdat ik slechte dingen over behringer hoor.

kloptt...is ook zo...maar over de ddm4000 is dat niet het geval...ik draai al jaren..en heb ook andere mixers..maar deze is toch echt heel goed...en vooral voor de prijss
cp-a2b    posted on 28-05-2009 13:10
Tsjah de vraag blijft de mixer. Ik ga nog wat erover nadenken. Ik denk dati kt och uiteindelijk bij de x150 blijf wegens het merk en de prijs. En men zegt ook dat het een redelijk degelijke mixer is dus prima.
carlosa    posted on 28-05-2009 13:26
Tsjah de vraag blijft de mixer. Ik ga nog wat erover nadenken. Ik denk dati kt och uiteindelijk bij de x150 blijf wegens het merk en de prijs. En men zegt ook dat het een redelijk degelijke mixer is dus prima.

je moet nemen waar jij je goed bij voelt...:D
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

126 Users online: 5 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 9.856
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.115.506