Geen firewire op de nieuwe macbooks
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

retsek    posted on 24-05-2009 20:11
Hallo, deze week ga ik een nieuwe macbook kopen. Op mijn oude macbook had ik een externe geluidskaart aangesloten die met firiwire werkt. Nu op de nieuwe macbooks zit geen firewire meer, enkel usb. Dit houd dus in, dat naast de hoge kost van deze pc ik ook nog eens een nieuwe externe geluidskaart zou moeten kopen dat usb ondersteund. En mjn huidige heeft al een kostenplaatje van 350 euro. Graag had ik geweten, bestaat er niets om dit op te lossen? Ik had iets gevonden op internet, een kabel dat miss firewire omvormt tot usb http://www.pixmania.nl/nl/nl/27930/art/pixmania/usb-kabel-a-mannetje-b-ma.html Graag en antwoord en bedankt.

What do you think about Geen firewire op de nieuwe macbooks ??

Vote :   

harveyaldante    posted on 24-05-2009 20:18
een macbook pro kopen die dat wel heeft want ze hebben het wel ...
retsek    posted on 24-05-2009 20:20
Ja deze dat ik nou heb samengesteld is 1650 euro,

Een macbook pro dat ik samengesteld heb is 2100... Dus geen optie.

Het gaat om de gewone nieuwe standaard macbook, geen pro
User edit by retsek on 24-05-2009 @ 20:21:20 (51%)
harveyaldante    posted on 24-05-2009 20:39
waarom koop je dan niet gewoon een standaard macbook pro ?
wat wil je er persee extra aan hebben
retsek    posted on 24-05-2009 20:41
Emotionele overweging, je koopt een oud product. Maar blijf on topic, mijn vraag is "bestaat er geen oplossing" ?
harveyaldante    posted on 24-05-2009 20:43
een normale macbook pro kopen
Yorick    posted on 24-05-2009 20:43
Heb firewire 800Winking my eye op me macbook pro
the-melody    posted on 24-05-2009 20:43
Je hebt ook nog de witte macbook(949,-) , en daar zit gewoon firewire op...
retsek    posted on 24-05-2009 20:52
Is er een oplossing voor de NIEUWE macbook, niet de pro, ook niet de oude om daarop een firewire aansluiting op aant te sluiten.

Bv miss een kabel die begint in usb en eindigt in firewire...

Madman    posted on 24-05-2009 21:00
retsek heeft al een witte macbook, kdenk dat de meeste hier de vraag nie verstaan
styloos    posted on 24-05-2009 21:00
Er is geen oplossing voor de alluminium macbook alleen dat je een geluidskaart met usb zou kunnen aansluiten.
dacuba    posted on 24-05-2009 21:01
@ Madman.. sure!

Poster: retsek
Hallo, deze week ga ik een nieuwe macbook kopen. .

ThijsG    posted on 24-05-2009 21:01
nee want dan is het nut van firewire verdwenen. Dat lijkt mij logisch ten minste aangezien FireWire sneller is dan USB. Ik ben bang dat ale oplossingen dus al zijn gegeven maar je kan het altijd nog even navragen bij een Apple Stoere ofzo(waar ze die dingen verkopen of op internet).
[edit]: Geen links naar webshops btw, staat in je openingspost
User edit by ThijsG on 24-05-2009 @ 21:03:22 (25%)
Boyd    posted on 24-05-2009 21:05
Poster: ThijsG
nee want dan is het nut van firewire verdwenen. Dat lijkt mij logisch ten minste aangezien FireWire sneller is dan USB. Ik ben bang dat ale oplossingen dus al zijn gegeven maar je kan het altijd nog even navragen bij een Apple Stoere ofzo(waar ze die dingen verkopen of op internet).
[edit]: Geen links naar webshops btw, staat in je openingspost

Het nut verdwijnt niet helemaal, hij hoeft in iedergeval geen nieuwe soundcard te kopen. Verder is firewire sneller, omdat er maar 1 poort van is. De snelheid van USB2.0 wordt verdeelt over alle usb gebruikende apperaten. Ook gebruitk firewire minder recources.
harveyaldante    posted on 24-05-2009 21:36
en dat plaatje uit je begin post is geen firewire kabeltje
Abram    posted on 24-05-2009 21:54
De mogelijke oplossingen die ik kan bedenken zijn:
- tweedehandsmac.nl: Koop een MacBook Pro tweedehands. Mac gebruikers zijn over het algemeen erg zuinig op hun spullen
- Koop de meest basic MacBook Pro
- Koop een witte MacBook en stop er meer geheugen en een betere HDD in.
jannickv    posted on 24-05-2009 21:59

is het zoiets wat je bedoeld? fireware to usb?

edit: nee dat is het niet xD snap wat je bedoeld nu
User edit by jannickv on 24-05-2009 @ 22:03:04 (100%)
Bouncy    posted on 24-05-2009 22:35
Poster: retsek
Emotionele overweging, je koopt een oud product. Maar blijf on topic, mijn vraag is "bestaat er geen oplossing" ?

Chef... aan de buitenkant ziet hij er uit als een oude macbook, maar van binnen is alles net zo snel als die aluminium!
Natuurlijk heeft die aluminium macbook meer functies, maar ik denk niet dat je die nodig hebt...
Verder is er geen direct verloopkabeltje. Word waarschijnlijk een kastje die alles omzet, ik zal eens gaan zoeken voor je!
Dubbel_Fristie    posted on 24-05-2009 22:59
Poster: jannickv

is het zoiets wat je bedoeld? fireware to usb?

edit: nee dat is het niet xD snap wat je bedoeld nu

Dat zijn beide usb aansluitingen Winking my eye
Meestal gebruikt voor printers.
voltcontrol    posted on 24-05-2009 23:43
omg kerels er zitten hier echt wat incorrecte reacties tussen, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks..

Ik zou tegen de OP zeggen... Koop een USB soundcard.

De Terratec Phase 26 heb je bijv al voor 100 E.
Ik heb nog nooit van eenfatsoenlijk werkende FW naar usb converter gehoord (maargoed ik weet ook niet alles Winking my eye )
jannickv    posted on 25-05-2009 00:32
Poster: voltcontrol
omg kerels er zitten hier echt wat incorrecte reacties tussen, als je niet weet waar je het over hebt, zeg dan niks..

Ik zou tegen de OP zeggen... Koop een USB soundcard.

De Terratec Phase 26 heb je bijv al voor 100 E.
Ik heb nog nooit van eenfatsoenlijk werkende FW naar usb converter gehoord (maargoed ik weet ook niet alles Winking my eye )

Oooooh meneertje ik weet het veel beter....
Iedereen hier probeert maar te helpen hoor... moet je niet gaan zeggen dat iedereen ze bek moet houden Happy, laughing

niet iedereen kan zo inteligent zijn als jij Happy, laughing
Bouncy    posted on 25-05-2009 07:31
Poster: voltcontrol

Dat soort dingen zeg ik ook regelmatig hier....
Poster:?jannickv

Oooooh meneertje ik weet het veel beter....
Iedereen hier probeert maar te helpen hoor... moet je niet gaan zeggen dat iedereen ze bek moet houden Happy, laughing

niet iedereen kan zo inteligent zijn als jij Happy, laughing

Maar ze snappen niet waarom ik dat eigenlijk doe...
Omdat de TS dan misschien wel iets duurs gaat kopen van jullie advies, en heeft hij er uiteindelijk niks aan!
EEN FIREWIRE NAAR USB OF USB NAAR FIREWIRE KABEL KAN NIET!!!! ER MOET IETS VAN EEN KASTJE TUSSEN ZITTEN DIE DE DATASTROOM VERTAALD VAN HET ENE PROTOCOL NAAR HET ANDERE!! JE KUNT TOCH OOK GEEN MIDI IN JE USB POORT PROPPEN MET EEN VERLOOPKABEL?
sorry voor het schreeuwen, maar is het nu duidelijk?

This is an old Topic

No new postings for 5.952 days.
 Post CommentThat would be 198.4 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

379 Users online: 274 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 48.630
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.742.021