Hey ik heb een probleempje ik heb me draden al getwist en gescheiden van de elecktrisiteits draden maar ik blijf ruis houden.
WIE KAN MIJ HELPE??
What do you think about ruis in mijn geluid ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
sorry ik wist niet dat dat daar dan ook echt aan kan liggen. maar merk is behringer van nog geen half jaar oud bij de input heb ik zowel line als phono ruis
Je moet dingen uit gaan sluiten en doelgericht naar een oplossing zoeken, de rode woorden is het apparaat waar mogelijk het probleem in zit :
Trek alle kabels los en alleen je versterker aan, geen ruis dan volgend punt(probleem mogelijk in versterker)
Sluit je mixer aan op de versterker, zonder equipment aangesloten met de schuiven open, geen ruis dan volgend punt (probleem mogelijk in mengpaneel, sluit nu je cd speler rechtstreeks aan op je versterker. Als je dan GEEN ruis hoort ligt het aan je mixer).
Sluit je CD/Platenspeler aan op je mixer, als er nu ruis zou komen ligt het aan je CD/Platenspeler.
En wat bedoelde je trouwens met 'Ik heb mijn draden al getwist'
nope, lijkt me geen merkbaar verschil kunnen maken. Immer, de tulp kabeltjes zijn afgeschermt en zouden (als het goede kabels zijn) geen signalen van buitenaf mogen oppikken.
Laat je bevindingen nog even weten ?? Ik ben nu toch benieuwd waar het aan ligt (hoewel ik wel een idee hebt )
Ik heb ook een ruis/brom maar die hoor je niet als de muziek aan staat. Er is toch altijd wel iets van ruis te horen als de schuiven naar beneden staan? Ik moet wel op mijn pio EFX 500 het knopje naar -10 db zetten anders hoor je het heel hard.
pc kan idd leuke signalen erdoorheen knallen :D ook ooit last van gehad toen ik dolby op tv aan het luisteren was... op tv kanaal... pc gelinkt aan tv... hoorde ik winamp nog zacht :s en dat kan eigenlijk ook niet :D
Ik had dat ook altijd via winamp een ruis. Toen heb ik eens wat getest en als ik de speler op 70% volume zette en mijn versterker harder, had ik het zelfde geluid maar de ruis hoorde ik niet meer.
Nee, want via Windows Mediaplayer had ik geen ruis. Ik heb hier eens over geinformeerd bij een pc "freak"en hij zei dat het te maken kon hebben met drivers en fout geinstalleerde plug en play dingen.
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community