Ableton Live 8 op meerdere Macs installeren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stagiar    posted on 16-05-2009 10:38
Hi!

Ik heb gister ?n Macbook pro gekocht, vriend van mij heeft ableton live en we willen? graag samen wat dingen in elkaar gaan knutselen. Hij heeft Ableton Live 8 gekocht en wilde die me wel uitlenen, nu vroeg ik me alleen af of ik ableton met zijn CD-Key op mijn laptop kan installeren Happy, laughing

En daarnaast:

Iemand ervaring met het synchroniseren van 2 macbooks met beide ableton live aan? Om zodoende een liveset te doen?

Gr!

Kinz

What do you think about Ableton Live 8 op meerdere Macs installeren ??

Vote :   

Mixt-Ape    posted on 16-05-2009 10:47
Je kan in principe perfect een liveset met 2 doen met slechts 1 Macbook. Ik geloof dat het syncen tussen 2 ableton-paketten zeer moeilijk gaat (klein minpuntje aan ableton). Volgens mij moet je alleszins de software wel 2keer kopen als je per se op 2 laptops wil werken.

EDIT: over dat moeilijk syncen, dat heb ik enkel gemerkt bij Live 7. Heb zelf nog niet met 8 gewerkt (of toch niet echt uitgebreid)...
User edit by Mixt-Ape on 16-05-2009 @ 10:48:15 (50%)
Stagiar    posted on 16-05-2009 10:51
Poster: Mixt-Ape
Je kan in principe perfect een liveset met 2 doen met slechts 1 Macbook. Ik geloof dat het syncen tussen 2 ableton-paketten zeer moeilijk gaat (klein minpuntje aan ableton). Volgens mij moet je alleszins de software wel 2keer kopen als je per se op 2 laptops wil werken.

EDIT: over dat moeilijk syncen, dat heb ik enkel gemerkt bij Live 7. Heb zelf nog niet met 8 gewerkt (of toch niet echt uitgebreid)...

Laat ik het anders zeggen,

Wordt ik opgepakt en aangeklaagd als ik zijn ableton op mijn macbook installeer? xD

Daarnaast, dat live setten met 1 macbook zou idd ook kunnen, punt is wel dat we een project starten waarbij we eigenlijk alleen vanuit Ableton zelf werken. Dus zonder losse VST's (gewoon, omdat 't kan).

Geeft ook weer wat makkelijkheid ivm VST's die we niet hoeven over te laden enzo Happy, laughing
Mixt-Ape    posted on 16-05-2009 11:00
Ik heb eigenlijk geen idee of ze dat ook controleren (maar dat zal waarschijnlijk wel). Maar je kan toch een perfecte set draaien met 1 ableton? Als wij met 2 draaien doen we het zo: Xone:1D+Xone:92+Xone:2D+Macbook Pro. Die macbook draait dan ableton (maar kan ook perfect met bv traktor). Het is natuurlijk leuk om 2 macbooks te hebben. Dan kan je op de 1 mac bv traktor en de andere ableton ofzo, maar de mogelijkheden zijn hier eindeloos...
Stagiar    posted on 16-05-2009 11:06
True, maat van me heeft een 4D dus op zich is die setup die jij noemde niet nodig, ik zit veelk te ver te zoeken terwijl het allemaal een stuk makkelijker kan.

Ik heb net even de site van ableton zelf uitgespit en je kunt ableton op 2 laptops installeren met ??n licence, alleen 'mag' je ze dan niet tegelijk gebruiken.

Ik weet dus niet of dat uberhaupt controleerbaar is.
ThijsG    posted on 16-05-2009 11:10
eilijk syncen, dat heb ik enkel gemerkt bij Live 7. Heb zelf nog niet met 8 gewerkt (of toch niet echt uitgebreid)...

Ik heb gelezen dat dit in Ableton 8 vrij goed is uitgewerkt.
Mixt-Ape    posted on 16-05-2009 11:10
Ik was ook eerst aan het kijken voor een 4D, maar mijn uiteindelijke setup is toch beter naar mijn mening. Wel een beetje duurder, maar beter. Ik kan nu naar een gig enkel macbook +2D +1D meenemen, ipv die hele 4D+laptop. Ook is er bij mij meer ruimte tussen de knoppen en ik vind het iets overzichtelijker dan een 4D. Nadeel is wel dat het iets duurder uitkomt, en dat het aansluiten iets ingewikkelder in elkaar zit (maar da's natuurlijk niet echt een probleem als je eenmaal weet hoe het moet).
Mixt-Ape    posted on 16-05-2009 11:11
Poster: ThijsG
Ik heb gelezen dat dit in Ableton 8 vrij goed is uitgewerkt.

Ah voila, maar zoals ik al zei had ik het eerder over 7. Bedankt voor het verhelpen van misverstand...Happy, laughing
Stagiar    posted on 16-05-2009 11:16
Ik was ook eerst aan het kijken voor een 4D, maar mijn uiteindelijke setup is toch beter naar mijn mening. Wel een beetje duurder, maar beter. Ik kan nu naar een gig enkel macbook +2D +1D meenemen, ipv die hele 4D+laptop. Ook is er bij mij meer ruimte tussen de knoppen en ik vind het iets overzichtelijker dan een 4D. Nadeel is wel dat het iets duurder uitkomt, en dat het aansluiten iets ingewikkelder in elkaar zit (maar da's natuurlijk niet echt een probleem als je eenmaal weet hoe het moet).

Je kunt natuurlijk ook een kistje kopen Winking my eye
Mixt-Ape    posted on 16-05-2009 12:13
Daar gaat het niet om. Het gaat erom dat er niet overal zoveel plaats is om zo maar even een 4D te installeren. Een 1D en 2D nemen bijna geen plaats in.
Stagiar    posted on 16-05-2009 12:42
Ah, op die manier Happy, laughing
Iemand nog tips over het sharen van VST's? Mocht het nl toch zover komen dat we wel VST's gaan gebruiken, is het wel handig dat we die op een lijn hebben zitten Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.950 days.
 Post CommentThat would be 198.3 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

251 Users online: 182 Guests (69 Unknown)
Pages generated today : 31.465
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.010