Poster: Mixt-Ape
Je kan in principe perfect een liveset met 2 doen met slechts 1 Macbook. Ik geloof dat het syncen tussen 2 ableton-paketten zeer moeilijk gaat (klein minpuntje aan ableton). Volgens mij moet je alleszins de software wel 2keer kopen als je per se op 2 laptops wil werken.
EDIT: over dat moeilijk syncen, dat heb ik enkel gemerkt bij Live 7. Heb zelf nog niet met 8 gewerkt (of toch niet echt uitgebreid)...
eilijk syncen, dat heb ik enkel gemerkt bij Live 7. Heb zelf nog niet met 8 gewerkt (of toch niet echt uitgebreid)...
Poster: ThijsG
Ik heb gelezen dat dit in Ableton 8 vrij goed is uitgewerkt.
Ik was ook eerst aan het kijken voor een 4D, maar mijn uiteindelijke setup is toch beter naar mijn mening. Wel een beetje duurder, maar beter. Ik kan nu naar een gig enkel macbook +2D +1D meenemen, ipv die hele 4D+laptop. Ook is er bij mij meer ruimte tussen de knoppen en ik vind het iets overzichtelijker dan een 4D. Nadeel is wel dat het iets duurder uitkomt, en dat het aansluiten iets ingewikkelder in elkaar zit (maar da's natuurlijk niet echt een probleem als je eenmaal weet hoe het moet).
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.