oke,
ik ken wel Wbin sets die er speciaal staan om van 20 Hz tot 40a60 Hz te vullen, en dan apart Wbin setje voor 40a60 hz en hoger, (zoals we in hmh rotterdam hebben), maar dat is idd dubbel per kant, naja Dubbel, 2 wbins per kant voor 40a60 Hz en hoger, en daar onder ligt nog een enkele wbin voor 40a60 hz en lager,
--
zoiezo is het een FEIT dat als je een Front mounted, en een W-bin naast elkaar zet,
precies dezelfde wattage/specifieken alles,
dat de Wbin constructie met exact zelfde versterkers/woofers e.d door alleen al de Wbin constructie, tussen 3 Db en 6Db harder gaat dan een front mounted kist

,
even voor de Noobs onder ons: Elke 3 Db, een verdubbeling van het geluid, dus een set die 100 Db draaid, en dan 103 Db, zal dat voor je gehoor 2x zo hard klinken.. MAAAAAAR, om die 3 Db harder te gaan, heb je ook veeeel meer vermogen nodig. (heel raar, maar het is zo.. voor die 3 Db

)
vandaar dat veel (audio)mensen een Wbin kiezen om te bouwen, omdat je extra 'geluid' voor gratis krijgt,
het is dus niet zo als je zegt: ik draai 100 Db, en ik zet hem 2x zo hard dat je dan 200 Db heb.. nee dan heb je 103 Db, en 2x zohard als 103 Db is 106

nog een tip voor topic opener:
als ik naar die foto kijk, zie ik in het gat hout zitten, als je het geluid echt strak wil krijgen.. bouw er dan Noppen matten in (geluids isolatie),
dan is het geluid strakker dan dat het 1 grote holle 'klank kast' is

,
moeilijk uit te leggen wat het verschil is met of zonder.. ga eens experimenteren.. doe eerst je woofers erin zonder, en daarna met 2 lagen noppen matten.. en ga dan luisteren wat jij zelf het beste vind klinken..
over het algemeen zitten er in alle Fabrieks af sub kasten (dus gelevert incl woofers, plug & play), paar lagen noppen matten,
kost haast bijna niks @ de karwei/gamma,
let er wel op dat je de kant met de Noppen richting de woofer plaatst,