Poster: Bouncy
JE WEET ZELF NIET EENS WAAR JE HET OVER HEBT! ONZIN ONZIN ONZIN!
Een speaker gaat heus niet kapot van dikke bass! Zolang je in een 400Watt box niet meer dan 400Watt stuurt gaat hij cker niet kapot(uitgaande van dezelfde weerstand) (ja, ik hang ook versterkers van 1000Watt aan m'n 200Watt midjes, maar ik weet wat ik doe).
Volgens mij praat jij hier dikke 'ONZIN ONZIN ONZIN!'...
Want jou zet ik nevernooit achter mijn mengpaneel of speakerprocessor.
Reden?
Jij beweerd dat als ik; op m'n speakerprocessor m'n bas wat meer geef, en op het mengpaneel de low-EQ volopen zet en daarna alles op vol vermogen zet (wat de speaker aankan) dat ik mijn subs NIET opblaas?
Dus, zolang je geluid niet gaat clippen, dat wil zeggen, dat het geluid niet gaat vervormen (gelijkspanning), en je er niet te veel vermogen in stuurt, blijven die boxen heel!
Dus als ik mijn EQ op mijn mixer hélémaal open draai, en ik niets in het rood naar mijn versterker toestuur, dan vervormen mijn speakers niet?
Met een beetje logisch nadenken ben je al zover dat jou uitleg gewoon lulkoek is.
De enige goede optie voor deze jongen is een extra subwoofer/basspeaker.
Een 12" speaker is gewoon NIET gemaakt om bas te produceren, simpel.
Voor bas weer te geven zijn subwoofers uitgevonden (voor voelbare bas teminste, wat de TS wilt...)
En raar maar waar, niemand heeft in dit topic gezegt: 'je moet er een subwoofer bij plaatsen, dan is je probleem opgelost'