Poster: djjw
*Edit*
Externe EQ kan natuurlijk ook, maar vraag me af hoelang de boxen dan mee gaan
als je echt een dikke bass probeerd uit die speakers te krijgen!
n!
Poster: Estacy
Bouncy heeft gelijk.
Bouncy heeft gelijk
Poster: Bouncy
JE WEET ZELF NIET EENS WAAR JE HET OVER HEBT! ONZIN ONZIN ONZIN!Een speaker gaat heus niet kapot van dikke bass! Zolang je in een 400Watt box niet meer dan 400Watt stuurt gaat hij cker niet kapot(uitgaande van dezelfde weerstand) (ja, ik hang ook versterkers van 1000Watt aan m'n 200Watt midjes, maar ik weet wat ik doe).
Dus, zolang je geluid niet gaat clippen, dat wil zeggen, dat het geluid niet gaat vervormen (gelijkspanning), en je er niet te veel vermogen in stuurt, blijven die boxen heel!
Poster: Bart_
Dus als ik mijn EQ op mijn mixer hélémaal open draai, en ik niets in het rood naar mijn versterker toestuur, dan vervormen mijn speakers niet?
Ik zeg, zolang er geen vervorming is (gelijkspanning) dan jaag je je speakers moeilijk naar de klote!Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd door mij!
Poster: Bart_Poster: Bouncy
Ik zeg, zolang er geen vervorming is (gelijkspanning) dan jaag je je speakers moeilijk naar de klote!Misschien niet helemaal duidelijk uitgelegd door mij!
Maar als je bij 12" speakers je EQ op 3 uur zet, dan vervormen ze al hoor...
(eigen ervaring...)
? Dit is echt een wiko opmerking. Afhankelijk van je EQ hoeveel dB hij versterkt en afhankelijk van welke el cheapo speaker enz. enz. Ik heb het nog niet meegemaakt met een Pioneer/Reloop/Stanton op Mackie's, SRM's, LEM, EV enz....
Gelukkig wordt dat bevestigd door iemand die zijn versterker open gaat schroeven
om de binnen kant van een potmeter tereinigen!!
en in dit geval heeft bouncy geen gelijk..
je kan niet ongestraft de bass oppompen en een externe eq op 3weg hifi boxen.
Het gaat de topic starter erom overal een goed duidelijke bas tekrijgen..
Een argument van.. Dan moet je hem niet tehard zetten is niet goed.
Iedereen zoekt de grens wel eens op.
Maar eigenlijk bedoelde ik m'n verhaal anders, zolang een speaker niet gaat clippen (gelijkspanning) kan hij heel veel hebben! En uit een 12" kun je echt wel lekkere sub halen hoor! (k heb hier een 10" Subje staan, klinkt ook lekker)
Poster: Tarip
? Dit is echt een wiko opmerking. Afhankelijk van je EQ hoeveel dB hij versterkt en afhankelijk van welke el cheapo speaker enz. enz. Ik heb het nog niet meegemaakt met een Pioneer/Reloop/Stanton op Mackie's, SRM's, LEM, EV enz....
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.