DJs die met software werken
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ADMhS    posted on 27-04-2009 22:48
Hallo,

Ik ben op zoek naar DJ's (ervaren) die hun ding doen met behulp van laptop's, software, en bijhorende hardware apperatuur (controllers).
Waarom?

Zoals ik al in mijn voorstelling een tijdje geleden gezegd heb, ben ik bezig met een project (dance music '90) zie: ////www.djresource.eu/Forum/topic/12527/
Demo: ////www.djresource.eu/Forum/topic/12538/
Met dit project ben ik van plan om optredens te doen.?De eerste?staat?al?op de kalender voor augustus.

Nu is?mijn probleem dat ik op gebied van performing nog geen goed concept heb.
Als ik op dit moment met?het project op het podium kruip... staan we daar met 2 man... en druk ik gewoon op start en stop... en jengel ik wat mee met mijn keyboards.? Zeg nu zelf ... dat gaat niet echt interessant overkomen bij het publiek.
Nu waar ik eerder aan dacht was... als ik nu die liedjes door middel van loops en beats aan elkaar kan rijgen, wordt het al een stuk interessanter voor mij en voor het publiek. Zo kunnen we er toch wat live gevoel insteken.

Ik heb reeds?contact gehad met Dacuba (member op dit forum) en hij bracht mij op het idee om te werken met programma's gelijk TRAKTOR enz... in combinatie met de bijpassende controllers.?Op die manier zou ik mijn liedjes op een leuke wijze in elkaar kunnen?mixen.

Wat ik nu graag zou willen is... mensen onmoeten die met deze programma's en controllers werken. Om over het systeem van werken?te kunnen praten en het belagrijkste... die mij advies,?tips en trucs kunnen geven. Of zelfs mensen ontmoeten die eventueel interesse hebben om met dit project mee te doen?

Dus ... DJ's of producers, als jullie mij zouden kunnen helpen en het stoort u niet dat ik daarvoor even tot bij u kom...(als het in de buurt is!!! Belgisch en nederlands limburg zou ideaal zijn. Maar zelfs verder dan dat wil ik wel gaan)
Laat het maar weten hier of via mijn mailadres ...

[mod edit: mensen kunnen op het forum antwoorden]

Mod edit by Lead on 07-06-2009 13:26 (7%)

What do you think about DJs die met software werken ??

Vote :   

bartezzz    posted on 27-04-2009 23:00
ik draai nu al een tijdje met een aantal time-code systemen (traktor scratch pro, torq en serato) en ik ben nu zelf meer aan het werken in de live richting dus met losse sample's van beats en melodietjes die ik heb geproduceert en dit alles bestuur ik met een midi controller en het software pakket ableton live. 

dus als je vragen hebt over dit soort dingen kan je me even contacten via een PM.
User edit by bartezzz on 27-04-2009 @ 23:02:35 (12%)
dacuba    posted on 27-04-2009 23:54
Hij bedoelt inderdaad het live editten van zijn homemade tracks. Een tijdcode-systeem komt hier dus helemaal niet aan te pas (even duidelijk maken).

Nu, wat je evt live kan gaan brengen is perfect mogelijk met Ableton + een deftige controller. Hier kan je erg ver mee gaan natuurlijk Happy, laughing

Veel succes David!
Snoey    posted on 28-04-2009 00:37
Ja Ableton Live, loops en instrumenten indelen op je kanelen. 
www.soundcloud.com/ten-hooven
bartezzz    posted on 28-04-2009 11:21
jaw ik ben daar nu heel erg mee bezig want ik produceer van te voren dus loops en die zet ik in ableton en die bestuur ik dan met een controller (de akai apc-40 heb ik nu besteld dus die is hopelijk snel binnen)
ADMhS    posted on 28-04-2009 11:36
Poster: bartezzz
jaw ik ben daar nu heel erg mee bezig want ik produceer van te voren dus loops en die zet ik in ableton en die bestuur ik dan met een controller (de akai apc-40 heb ik nu besteld dus die is hopelijk snel binnen)

Hmmmm was aan de zelfde aplicatie aan het denken... Maar het probleem is dat ik ableton nog niet ken! En ik weet niet of ik tegen augustus dit onder de knie kan krijgen.
De meeste tracks heb ik gemaakt met FL studio... Hoe kan ik die het best gebruiken met ableton?

Ik wil voor een na een song voornamelijk live bezig zijn om de nummers in elkaar te laten vloeien....
Maar tijdens de song wil ik mij alleen toespitsen op de zangpartijen en een paar deuntjes spelen met mijn keyboard. Dus op dat moment speelt hij mijn track af die ik al volledig klaar gemaakt heb!

ADMhS    posted on 28-04-2009 12:41
Werkt de akai apc-40 ook op Ableton Live 7 ?
christiano    posted on 28-04-2009 14:05
alle midi apparaten werken in ableton live Winking my eye
ArTy    posted on 28-04-2009 14:20
Poster: ADMhS
Ik wil voor een na een song voornamelijk live bezig zijn om de nummers in elkaar te laten vloeien....
Maar tijdens de song wil ik mij alleen toespitsen op de zangpartijen en een paar deuntjes spelen met mijn keyboard. Dus op dat moment speelt hij mijn track af die ik al volledig klaar gemaakt heb!

Is het dan niet gewoon het makkelijkste om de nummers al van te voren in elkaar te hebben laten lopen, dat je je gewoon helemaal kan focussen op je zang en keyboard? Want nummers van te voren in elkaar laten vloeien en er een soort van mix van te maken lijkt me makkelijker dan tijdens het zingen en spelen op je keyboard ook nog eens te mixen.
Snoey    posted on 28-04-2009 16:12
Poster: ADMhS

Hmmmm was aan de zelfde aplicatie aan het denken... Maar het probleem is dat ik ableton nog niet ken! En ik weet niet of ik tegen augustus dit onder de knie kan krijgen.
De meeste tracks heb ik gemaakt met FL studio... Hoe kan ik die het best gebruiken met ableton?

Al je patterns 1 voor 1 exporteren naar mp3. 

Vervolgens slepen in ableton, timewarpen en zo kan je live remixen.
ADMhS    posted on 28-04-2009 21:56
Poster: Snoey

Al je patterns 1 voor 1 exporteren naar mp3. 

Vervolgens slepen in ableton, timewarpen en zo kan je live remixen.

Idd... het zal zo moeten gebeuren.... nu dat gaat wel redelijk goed.
Ik heb vandaag al met ableton Live 7 gewerkt... en ik moet zeggen dat het al vrij vlot ging.
Ik heb ook een tutorial DVD gevonden die ik mij de komende dagen wel zal helpen.

Ik moet zeggen de tips die ik hier krijg van jullie zijn van goud!Cool

Als jullie nog tips hebben... laat het mij weten!
Snoey    posted on 29-04-2009 03:07
Ableton is een van de makkelijkste sequencer programma's om te leren.
ADMhS    posted on 29-04-2009 12:55
Hallo iedereen,

Ik heb vandaag de AKAI APC-40 (ableton live controller) besteld.
Levertijd zal zeker een maand gaan zijn omdat het toestel pas in juni op de markt is!
Ondertussen leer ik even met het programma werken en zal ik al wat voorbereidend werk doen.

Maar mensen met tips, trucs, linken enz.... mogen mij altijd contacteren.

Ps: mensen die eventueel nog interessen hebben om met dit project mee te doen, mogen zich altijd melden...
Ook sta ik zelf open voor nieuw projecten waarbij ik mijn ding kan doen!
Zolang het niet te ver uit de buurt is.
1 adres ... : david.auwerx@gmail.com

Groeten David,
ADMhS    posted on 06-06-2009 21:33
Hallo iedereen,

Gisteren kreeg ik heugelijk nieuws dat mijn AKAI APC40 geariveerd was.
Ben hem direct gaan halen.... Cool

Ik heb er nog niet veel mee kunnen werken... maar de eerste test was een fijne ervaring. de buttons voelen goed aan en natuur een tal van mogelijkheden in combinatie met Ableton Live.

Hier enkele foto's

In the box

APC 40

Ready to open

Goed ingepakt

Out the box

Groetjes,
Prozei    posted on 06-06-2009 21:35
Ziet er netjes uit
ADMhS    posted on 06-06-2009 23:42
Ik ben een review gestart over de AKAI APC40
Hier zal ik trachten enkele ervaringen in de loop der tijd op te zetten.

////www.djresource.eu/Forum/topic/14261/AKAI-APC40-[Ableton-Performance-Controller]/

This is an old Topic

No new postings for 5.939 days.
 Post CommentThat would be 198 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

424 Users online: 351 Guests (73 Unknown)
Pages generated today : 135.024
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.653.939