organisatie dj meeting en dj contest
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Nick_V    posted on 23-04-2009 01:11
beste dj's 
wij = Nick_v , Dj_fantasie en dj shop tessenderlo zijn bezig met het organiseren van een dj contest .
maar had graag wat hulp gehad hoe zien julie een dj contest ?
en wat moet er zijn ?
licht en geluid is geen probleem want wij doen ook verhuur .
zou je ook een 2 ruimte maken waar dj's kunne vinyl kopen en cd's en zo wat dj gear ?
welke soorten muziek of stylen ?

User edit by Nick_V on 23-04-2009 @ 01:11:39 (3%)

What do you think about organisatie dj meeting en dj contest ??

Vote :   

ccc    posted on 23-04-2009 02:19
Wat is het doel of de reden van de contest?
RAS    posted on 23-04-2009 02:25
Apparatuur natuurlijk 3x cdj-1000mk3 + djm 800.

Verder heb ik niet echt interesse in vinyl of cd's. Ik koop mp3's online en brand m'n cd's zelf. Apparatuur zit ik ook niet op te wachten omdat ik al cdj-1000's heb en ook een redelijk mengpaneel.

Muziekstijl: trance en progressive heeft mijn voorkeur. Het doel van een dj contest is voor mij om wat bekender te worden en aan (betaalde) opdrachten te komen. Als dat deel uitmaakt van de contest dan ben ik van de partij.
Nick_V    posted on 23-04-2009 02:42
het doel om goede onbekende dj's te promoten en als dj shop een fuif dj contest te hebben idee altijd welkom ...

groeten 
nick vanmeert
Snoey    posted on 23-04-2009 05:39
Zowiezo is het slim de zondag te nemen voor zo iets, meeste dj's verdienen hun geld op vrijdag/zaterdag. En andere werken door de weeks. 

Dus van 4 uur smiddagss tot en met 10 savonds is bijvoorbeeld een mooie tijd.

Wat erg belangrijk is, is dat het gezellig is voor dj's en het een soort jamsessie is. Een goed voorbeeld was op de DJR meeting met de dj booth op de grote speakers. Gewoon lekker relaxed plaatjes draaien en laten horen welke toffe platen je hebt. 

Ik vind de sfeer op contesten nooit zo leuk, meestal zitten daar altijd een paar figuren bij die achter ruggen om andere gaat afkraken om maar eens wat te noemen.

Maak er dus een meeting van met open podium met een leuke Dj set up die mensen lokt. 

Zorg dus ook voor een ontmoetingsplek met zitruimte, een bar en iets met eten. Dan kunnen mensen het langer uithouden.

En verloot eventueel onder de dj's een bruikbare prijs, bijvoorbeeld een cd map, platen tas of een koptelefoon. Die kan iedereen wel gebruiken.  
www.soundcloud.com/ten-hooven
timmy90    posted on 23-04-2009 08:17
en ook 2 tt's !
geef de 3 eerste een prijs,
laat ons zegge een waardebon van de winkel,
de 1ste 50
de 2de 30
de 3de 15...

zo promoot je de winkel en daar heeft elke dj iets aan.

en voor de rest voor een toffe sfeer zorgen en er gebruik van maken de verhuur en verkoop te stimuleren van licht en geluid!
Jorrit    posted on 23-04-2009 08:24
Poster: Snoey

Wat erg belangrijk is, is dat het gezellig is voor dj's en het een soort jamsessie is. Een goed voorbeeld was op de DJR meeting met de dj booth op de grote speakers. Gewoon lekker relaxed plaatjes draaien en laten horen welke toffe platen je hebt. 

Ik vind de sfeer op contesten nooit zo leuk, meestal zitten daar altijd een paar figuren bij die achter ruggen om andere gaat afkraken om maar eens wat te noemen.

Ben ik helemaal met je eens! Contests zijn lang niet zo gezellig als een 'jamsessie', en als je eruitspringt kunnen daar ook zeker boekingen uit voort komen!
XMatiC    posted on 23-04-2009 16:43
UUh
voor de gear zou ik : 2 TT's en 2 cd players nemen en een goed mengpaneel ,...
een kleine fuif met als hoogtepunt dan een contest
voor de rest een beetje gelijk:
prijzen zoals : timmy90 maar ook ge verliesers een ding met reclame van je winkel op
dan komen ze miss nog terug ,...
voor muziek stijlen : electro ,trance ,groove, en/of house,hardstyle
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 23-04-2009 @ 16:50:39 (79%)
Dyno    posted on 23-04-2009 16:47
Zorg er ook voor dat je al een winnar hebt voordat de contest begint.

(Dat heb ik namelijk erg vaak meegemaakt.)
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Nick_V    posted on 23-04-2009 16:58
Poster: Dyno
Zorg er ook voor dat je al een winnar hebt voordat de contest begint.

(Dat heb ik namelijk erg vaak meegemaakt.)

een dj contest is de bedoeling dat het een contest is he 
het publiek beslist welke dj dat er wint 
plus er gaat ook een jury zitten die punten geeft 
en tussen de jury gaan een paar bekende gezichten zitten 
en ik ga ook zorgen voor een hogere persoon die checkt of dat het eerlijk gebeurt

ben geen prutser die eens even een dj contest wil gaan organiseren hoor .

Dyno    posted on 23-04-2009 17:12
Poster: Nick_V
ben geen prutser die eens even een dj contest wil gaan organiseren hoor .

Ik bedoel het ook niet kwaad naar jou hoor!
Maar veel van de contests die ik gedaan heb (en dat zijn er heel wat) werden gewonnen door een bekende van de jury/organisatie. Dus ik wil niet zeggen dat jij dit ook gaat doen. Mijn excuses. Cool

Maar als je de contest doet samen met een shop, kan die mooi voor de prijzen zorgen! Cool
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Nick_V    posted on 23-04-2009 17:59
ja ma ik ben dj shop tessenderlo en er gaan zeker mooi prijzen zijn 
Dj_Fantasy    posted on 23-04-2009 18:08
De standaard gear die er zal staan is 9/10

2x Pioneer CDJ 1000 
1x Pioneer DJM 800
2x Synq Xtrm 1

Optioneel kan er ook nog worden gezorgt voor een Rane mengpaneel die Serato Scratch live compatible is.
Natuurlijk voor dj's met andere digitale behoeften zoals Traktor Scratch Pro, zorgen wij ook voor een snelle overschakeling mits de geluidskaart van de Dj zelf komt.

Verder willen wij van de contest een Geartest-day maken & een kleine party.
Daarom dachten wij aan een zaterdag, deze dag onze winkel in Tessenderlo sluiten, en deze verplaatsen naar onze partylocation. Hier willen wij dan een geartest houden tot een uur of 18.00 - 19.00 en daarna kalm aan beginnen met muziek te draaien, en naarmate we de 20.00 - 21.00 bereiken beginnen met de Dj Contest op zijn eigen.
We gaan proberen te zorgen voor een omroeper, die nogal redelijk bekent is (suprise suprise).

Natuurlijk heb ik nu al ervaring met de DJR Hardstyle Dj Contest, maar omdat deze nu fysiek is hoop ik eigenlijk dat we ook een beetje feedback krijgen van jullie.

Hebben jullie nog meer ideeën?

dj2dj.nl
Dj_Fantasy    posted on 14-05-2009 20:38
Kic, mensen met nog meer idee?n?
dj2dj.nl
Snoey    posted on 14-05-2009 20:45
Zaterdag is juist de avond dat de meeste Dj's moeten draaien, dus de opkomst is al een stuk lager.?
tek-zotic    posted on 14-05-2009 21:28
bwa, da valt wel mee he snoey, mensen die aan een contest meedoen zijn veelal ook mensen die enkel thuis draaien
Esmee    posted on 14-05-2009 21:33
misschien nog een 3e cd speler voor t spelen van samples?
Remote    posted on 14-05-2009 23:23
Liefst niet beperken tot 1 muziekstijl fzo. Je kan de contest best van zachte muziek naar hardere late gaan. Bv. Electro -> Techno -> Jump -> Hardstyle -> Hardcore. Zo komt ook elke muziekstijl in aanmerking. Ook natuurlijk tt's voorzien en niet alleen cd spelers aangezien ik alleen maar met vinyl draai en wss nog wel andere Cool.
User edit by Remote on 14-05-2009 @ 23:24:18 (56%)
BunX    posted on 15-05-2009 13:29
Kan je je al inschrijven voor deze contest of niet?
Snoey    posted on 15-05-2009 15:31
Poster: tek-zotic
bwa, da valt wel mee he snoey, mensen die aan een contest meedoen zijn veelal ook mensen die enkel thuis draaien

Valt wel mee? Als het ook een dj meeting wordt, is het toch juist leuk als der wat gevorderde dj's rondlopen dan dat de merendeel bedroom dj's rondlopen. Ik vind het in iedergeval jammer, want ik had best willen komen. Maar dat gaat dan niet door, denk vast niet dat ik de enige hier ben.

This is an old Topic

No new postings for 5.962 days.
 Post CommentThat would be 198.7 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

365 Users online: 255 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 48.404
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.741.795

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use