Opname geluidprobleem
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JJenzz    posted on 09-04-2009 14:37
Hallo,
Ik ben van plan om mijn mixen op te nemen. Nu heb ik zo een kabeltje gekocht zo met jack plug ofzo iets in een dj-shop. Ik heb ook Audacity gedownload. Nu als ik wil opnemen kan ik niet luid draaien anders staat op het programma het geluid in het rood. Ik draai altijd met volle faders open en als ik wil opnemen kan ik maar (met een vinger ertussen in hoog) draaien, waardoor ik dus niet tegoei kan mixen en het geluid zo stil staat. Kan iemand mij helpen en zeggen hoe ik toch mijn faders kan opengooien en het geluid op het programma niet in het rood staat?

THx

What do you think about Opname geluidprobleem ??

Vote :   

CoenBaas5300    posted on 09-04-2009 14:38
Probeer je 'microfoon' volume wat lager te zetten, daar kan ik in ieder geval veel mee regelen en zet btw je microfoonversterking uit!
PsykologicalBeatzz    posted on 09-04-2009 14:42
Zet Het Opname Geluid In Audacity Een Beetje Lager
Down_Town    posted on 09-04-2009 15:09
Sluit allereerst niet je master volume aan op je geluidskaart maar bijvoorbeeld je booth uitgang. De booth uitgang gebruik je waarschijnlijk toch niet thuis. Dan kan je het geluid van je booth uitgang ook wat lager draaien om niet in het rood te komen. Heb je geen booth uitgang op je mengpaneel? Dan heb je waarschijnlijk wel een extra uitgang naast je master die misschien "rec" heet. Die kan je ook aansluiten op je geluidskaart maar die heeft meestal geen eigen volume regeling. Dan zal je op je computer het volume van de ingang omlaag moeten draaien.
Als je dat allemaal goed hebt staan moet je tijdens het draaien opletten dat je een beetje op hetzelfde geluidsniveau blijft. Ik kan zat DJ's die daar moeite mee hebben Cool

suces
JJenzz    posted on 09-04-2009 15:28
@ PsykologicalBeatzzz: Ik heb het opnamegeluid op het allerlaagste gezet, nog lukt het niet Winking my eye
@ Down_Town: Ik had het in rec. steken en heb toen het opnamgeluid op het laagste gezet (in audacity natuurlijk) & nu nog kan ik alleen stil draaien?

Bestaat er een ander programma ofzo of is dit met alle zow?
Ashley    posted on 09-04-2009 19:47
bij mij is het zo dat het puur gaat om gain. als ik gain maar een klein stukje open zet neemt hij redelijk goed op(bij mij is de kwaliteit van de opname best laag) en niet te hard dus. verder kan ik mijn gewone volume dan zo hard zetten als ik wil.
dus probeer een beetje met je gain te spelen.
helpt dit?
Maar wat nou als het lukt, mama?
User edit by Ashley on 09-04-2009 @ 19:47:50 (7%)
BunX    posted on 09-04-2009 22:01
Bij mij werkte audiacity enz niet zo goed en heb mezelf dan een ikey + gekocht , ben er zéér tevreden van.
Down_Town    posted on 10-04-2009 17:26
Het ligt niet aan Audacity hoor. Je moet dan even kijken naar de mixer instellingen van je geluidskaart. Daar kan je de input ook regelen.

This is an old Topic

No new postings for 5.986 days.
 Post CommentThat would be 199.5 months
or a whopping 16.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

219 Users online: 169 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 31.478
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.925.023