Hallo, Ik ben van plan om mijn mixen op te nemen. Nu heb ik zo een kabeltje gekocht zo met jack plug ofzo iets in een dj-shop. Ik heb ook Audacity gedownload. Nu als ik wil opnemen kan ik niet luid draaien anders staat op het programma het geluid in het rood. Ik draai altijd met volle faders open en als ik wil opnemen kan ik maar (met een vinger ertussen in hoog) draaien, waardoor ik dus niet tegoei kan mixen en het geluid zo stil staat. Kan iemand mij helpen en zeggen hoe ik toch mijn faders kan opengooien en het geluid op het programma niet in het rood staat?
THx
What do you think about Opname geluidprobleem ??
Vote :
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.
Sluit allereerst niet je master volume aan op je geluidskaart maar bijvoorbeeld je booth uitgang. De booth uitgang gebruik je waarschijnlijk toch niet thuis. Dan kan je het geluid van je booth uitgang ook wat lager draaien om niet in het rood te komen. Heb je geen booth uitgang op je mengpaneel? Dan heb je waarschijnlijk wel een extra uitgang naast je master die misschien "rec" heet. Die kan je ook aansluiten op je geluidskaart maar die heeft meestal geen eigen volume regeling. Dan zal je op je computer het volume van de ingang omlaag moeten draaien.
Als je dat allemaal goed hebt staan moet je tijdens het draaien opletten dat je een beetje op hetzelfde geluidsniveau blijft. Ik kan zat DJ's die daar moeite mee hebben
@ PsykologicalBeatzzz: Ik heb het opnamegeluid op het allerlaagste gezet, nog lukt het niet @ Down_Town: Ik had het in rec. steken en heb toen het opnamgeluid op het laagste gezet (in audacity natuurlijk) & nu nog kan ik alleen stil draaien?
Bestaat er een ander programma ofzo of is dit met alle zow?
bij mij is het zo dat het puur gaat om gain. als ik gain maar een klein stukje open zet neemt hij redelijk goed op(bij mij is de kwaliteit van de opname best laag) en niet te hard dus. verder kan ik mijn gewone volume dan zo hard zetten als ik wil. dus probeer een beetje met je gain te spelen. helpt dit?
Het ligt niet aan Audacity hoor. Je moet dan even kijken naar de mixer instellingen van je geluidskaart. Daar kan je de input ook regelen.
Create your FREE ACCOUNT now !
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as: Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.
Create your account to get involved with the Community
OK we understand you don't like ads (so don't we) but, Please consider making this website possible by disabling your Ad Blocker. Or become a Gold Member, they don't see ads.