Poster: Bartjens
Post da niets...
Want? Gelijk heeft hij naar mijn mening wel een beetje, met de nieuwe prijzen is Pioneer naar mijn mening een stuk oninteressanter geworden voor de mensen thuis. 719 euro voor een Pion eer CDJ-400 is gewoon veel teveel geld, 829 euro voor een CDJ-800 zelfde verhaal. Voor dat geld zijn er namelijk genoeg alternatieven.
Neem bijvoorbeeld de S1200, naar mijn mening een veel leukere speler dan de CDJ-400 vanwege de mogelijkheid om er een toetsenbord op aan te sluiten, 14bit midi etcetera. Voor 435 euro koop ik 1 S1200, voor 2 stuks ben ik dus 870 euro kwijt, 150 euro meer dan voor 1 CDJ-400 en dat voor een speler die niets onder doet voor de CDJ-400.
Voor een setje 400's ben je nu 1440 euro kwijt, mixertje erbij en laten we dan in dit geval de DJM-400 nemen dan ben je in totaal pak hem beet 2060 euro kwijt.... en dat is gewoon belachelijk veel geld voor een instap setje. Voor dat geld koop je namelijk ook een setje Denon DN-S3700's met een Reloop IQ2 mixer (en die mixer doet niets onder voor de DJM-400.
De prijzen zijn gewoon veel te ver omhoog gegaan binnen een te korte tijd.