DJm 400 en beste aansluiting KRKs
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

DAW    posted on 01-04-2009 11:54
Goedemorgen,

Ik zit met een vraag ik heb een DJM 400. Ik heb mijn oog laten vallen op twee KRK speakers. Nu zit ik alleen met de aansluiting er van.

Master 1 is reeds in gebruik voor me reciever. Master 2 zou ik dan moeten gaan gebruiken hiervoor.Één speaker zal de kabel zo’n twee meter zijn, alleen de andere speaker zal op zo’n vier meter komen.

Ik heb me de afgelopen twee weken behoorlijk suf gezocht en geprobeerd om de gevonden topics te vertalen naar de situatie zoals ik deze nu heb.

Ik ben zelf niet zo thuis in de materie van actieve speakers en hoe deze aan te sluiten, daarom vraag ik jullie advies over de bekabeling en hoe deze aan te sluiten.

Groet,
DAW
http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 01-04-2009 @ 11:55:17 (1%)

What do you think about DJm 400 en beste aansluiting KRKs ??

Vote :   

Bartjens    posted on 01-04-2009 12:12
Actieve speakers hebben alleen een aansluiting van je signaal en een aansluiting in het stopcontact nodig.

Je moet dus even kijken welke uitgang je master 2 heeft op je DJM (zal jack zijn?) en welke aansluiting er zit op de KRK's (jack, tulp of xlr) Als je dat weet, en je weet de afstand die je moet overbruggen, dan weet je welke kabel je nodig zal hebben.

Ps: kun je je avatar niet veranderen? Je hebt nu dezelfde als Bouncy, is een beetje verwarrend :P
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 01-04-2009 @ 12:14:57 (29%)
tairip    posted on 01-04-2009 12:41
Gewoon een enkele tulp kabel kopen van 4 meter, die in 2en doen dus de rode gescheiden van de witte. In je master 2 doen van je DJM en dan de ene enkele tulp naar de linker en de ander naar de rechter. Moeilijker is het niet. En inderdaad een zelfde avatar is beetje irritant!

p.s. tulp is niet echt Pro audio Happy, laughing (sarcastisch bedoeld)
Mod edit by tairip on 01-04-2009 12:41 (21%)
Estacy    posted on 01-04-2009 13:30
Die KRK's hebben een RCA uitgang volgens mij, gewoon een mono RCA kabeltje kopen, en in desbetreffende ingang van DJM steken, als die master 2 Jack of XLR is, koop dan een Mono RCA naar XLR of Jack! andersom voor XLR uit van KRK, en RCA in van DJM.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
DanielD    posted on 01-04-2009 13:32
Ik heb zelf 2 KRK GP8 staan en deze met RCA aangesloten.

als ze via de tulp lopen kan het minder zuiver zijn.
tairip    posted on 01-04-2009 13:45
Poster: DanielD

Haha wat een verhalen hier! Winking my eye RCA en tulp zijn hetzelfde.
Je hebt gebalanceerd en ongebalanceerd, gebalanceerd is XLR en stereojack (mits niet voor stereo gebruikt maar gebalanceerd signaal en goed aangesloten).

Een DJM-400 heeft 2x een stereo uitgang, master 1 en 2. Dus volg mijn oplossing maar een betere is er niet in jou geval!

@ DanielD
RCA = Tulp = Cinch

@ Estasy
De KRK's hebben een ingang en geen uitgang!
Mod edit by tairip on 01-04-2009 13:46 (11%)
DAW    posted on 01-04-2009 13:48
Heren Thanks Thumbs Up

Gelukkig is het zoals ik dacht, Super bedankt voor de duidelijke uitleg en de bevestiging Winking my eye
http://EOSfotografie.nl
Bartjens    posted on 01-04-2009 14:09
Poster: DanielD

Cool wie heeft je dat wijs gemaakt :P
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 01-04-2009 @ 14:09:57 (25%)
Boyd    posted on 01-04-2009 14:13
Ik denk dat je het beste de KRK's met een rca(tulp)->Jack kabeltje kunt doen, zo heb ik ze zelf ook aangesloten. Daar kun je eigenlijk ieder 2xRCA->2xMono Jack voor gebruiken. Zelf heb ik daarvoor een mooie stevig kabel van Cordial liggen. Dus de Jackpluggen in de krk's, de tulpjes in de djm. En de KRK's op het stopcontact met het bijgeleverde netsnoertje.
User edit by Boyd on 01-04-2009 @ 14:15:42 (49%)
tairip    posted on 01-04-2009 15:56
Poster: BoydGrift
Ik denk dat je het beste de KRK's met een rca(tulp)->Jack kabeltje kunt doen, zo heb ik ze zelf ook aangesloten. Daar kun je eigenlijk ieder 2xRCA->2xMono Jack voor gebruiken. Zelf heb ik daarvoor een mooie stevig kabel van Cordial liggen. Dus de Jackpluggen in de krk's, de tulpjes in de djm. En de KRK's op het stopcontact met het bijgeleverde netsnoertje.

Waarom je naar Jack gaan? Is ook ongebalanceerd dan. Dus kan je net zo goed tulp tulp gebruiken!
Xtremer    posted on 01-04-2009 16:02
Poster: tairip
Waarom je naar Jack gaan? Is ook ongebalanceerd dan. Dus kan je net zo goed tulp tulp gebruiken!

Volgens mij vergis je je:P. Kijk maar eens goed achterop de KRK's. Jack en XLR zijn balanced en Tulp juist niet.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Estacy    posted on 01-04-2009 16:53

Haha wat een verhalen hier! Winking my eye RCA en tulp zijn hetzelfde.
Je hebt gebalanceerd en ongebalanceerd, gebalanceerd is XLR en stereojack (mits niet voor stereo gebruikt maar gebalanceerd signaal en goed aangesloten).

Een DJM-400 heeft 2x een stereo uitgang, master 1 en 2. Dus volg mijn oplossing maar een betere is er niet in jou geval!

@ DanielD
RCA = Tulp = Cinch

@ Estasy
De KRK's hebben een ingang en geen uitgang!

boeiend, gaat erom dat je hem kunt aansluiten
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
tairip    posted on 01-04-2009 17:09
Poster: Estacy
boeiend, gaat erom dat je hem kunt aansluiten

Ik verschaf graag goede info en anders niet! Hier zijn mensen op het forum die iets willen leren. Leer het ze dan gelijk goed!
Xtremer    posted on 01-04-2009 17:17
Ik verschaf graag goede info en anders niet! Hier zijn mensen op het forum die iets willen leren. Leer het ze dan gelijk goed!

Vind ik ookCool Als je het doet, doe het dan goed.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DanielD    posted on 01-04-2009 17:40
CoolCool

sorry guys. ik lette niet echt op. Ik bedoelde inderdaad de XLR tegenover Tulp.

shame, shame
nickbn    posted on 01-04-2009 19:24
Nou, je kan voorzover ik weet alleen xlr gebruiken in combinatie met een krk subwoofer, dus je zal wel RCA moeten gaan.

Maar volgens mij maakt het weinig uit.

Tenzij je kabel van karton is. Dat geleid namelijk niet !
HAHAHA WAT LEUK, WAT EEN ONZETTENDE KUT 1 APRIL GRAP NICK"

Sorry Unhappy

Boyd    posted on 01-04-2009 19:42

Ik gebruik liever jack dan rca pluggen omdat ik vindt dat deze stabieler contact maken, maar dat is mijn mening.

Verder heeft het voor het gebalanceerd verhaaltje geen zin om jack te gebruiken, aangezien je met een kabel geen ongebalanceerd geluid gebalanceerd kan maken. Zie wikipedia hiervoor.
Bartjens    posted on 01-04-2009 19:51
Verder heeft het voor het gebalanceerd verhaaltje geen zin om jack te gebruiken, aangezien je met een kabel geen ongebalanceerd geluid gebalanceerd kan maken. .

Klopt, maar je hebt balanced en unbalanced kabels...
www.djbrowbeat.com
Boyd    posted on 01-04-2009 20:06
Poster: Bartjens

Ehm ja, XLR en JACK STEREO kan je gebruiken om de boel gebalanceerd aan te sluiten, RCA en Jack MONO is dit niet.
tairip    posted on 02-04-2009 13:13
Poster: Bartjens

Ehm ja, XLR en JACK STEREO kan je gebruiken om de boel gebalanceerd aan te sluiten, RCA en Jack MONO is dit niet.

Nee en dat is nou juist wat ik uitleg! Winking my eye
Ik zeg het precies zoals jij het uitlegt dus snap je post niet. Ik zeg dat het geen zin heeft om Jack te gebruiken als je aan de andere kant een tulp hebt!

This is an old Topic

No new postings for 5.871 days.
 Post CommentThat would be 195.7 months
or a whopping 16.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

119 Users online: 24 Guests (95 Unknown)
Pages generated today : 23.190
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.922.652