Poster: Stefjuuh
Mijn CDJ onthoud gewoon van mastertempo, pitchrange en mode wat het was voor je hem uitzet..
En nu weet ik weer iets extra's TEGEN de CDJ-800!
Mijn 1000 toch echt niet. Ik draai zelf (thuis) altijd op 6% (in de club op 10). Maar thuis start ie altijd op in 10% (en nee ik neem me cdj's niet mee naar de club

die hebben er al 4).
Poster: Bartjens
Dan krijg je met benden dus van die smurfenstemmetjes :P
Ik heb mastertempo ook altijd gewoon uitstaan, vind ik beter mixen omdat ik zo mijn veranderingen (die ik maak) zo beter hoor. En voor het publiek, als ik dan moet corrigeren, die horen het niet omdat de wijzigingen niet zo drastisch zijn dat het opvalt!
Ik zou als tip geven (als dit de eerste keer is dat je op een andere locatie draait dan thuis) om eens een keer te gaan kijken daar. En hoe de muziek en sfeer is. Dan hoor je watvoor muziek er gedraait wordt, natuurlijk is dat een andere DJ dan jezelf maar je doet altijd inspiratie op over hoe een avondje op te bouwen. Het is niet niks om (als je niks gewent bent) in 1x bijvoorbeeld 4 tot 6 uur vol te draaien en dan plaatjes niet 2x te draaien (dat probeer ik altijd en dat lukt me ook gewoon bijna altijd!).
En inderdaad, wordt al eerder gezegd, gewoon er vrede mee hebben dat je fouten maakt. 9 van de 10 mensen horen het toch niet (als het mix technisch is). En grove fouten zoals de verkeerde CDJ uitzetten, dat gebeurt je gewoon, al is het niet die eerste avond dan wel de 5de of de 6de ofzo. Zorg gewoon dat je er een computer bij heb staan als back up (cd spelers vallen gewoon (vooral Denons, sorry maar dat is gewoon zo) uit) en als dat niet is zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een cd in die andere cd speler hebt!
Als je heel de avond moet zou ik ook gewoon top40, dance, R&B, hip hop etc. ook mee nemen. Zeker in een "disco" trekt niemand van de bezoekers 1 stijl voor 4 of 5 uur! En draai lekker afwisselend (dus niet een half uur lang 1 stijl, ik weet dat House heel hip is op dit moment en lekker om te draaien/mixen, maar de tip die ik kan geven: wissel af aub!). Draai ook niet te veel onbekende liedjes, wellicht dat veel mensen het hier verafschuwen maar een heater, let me think about it of een bob sinclairtje doen het altijd wel goed bij het publiek!
Dit zijn de tips die ik je kan geven!