Eerste keer gaan draaien in discotheek. help. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bosch    posted on 24-03-2009 22:39
Hey mensen,

Ik had 2 weeken geleden soort van gesolliciteerd als dj bij een discotheek.
Nu moet ik a.s. zaterdag komen, het is ook een best populaire discotheek en de leeftijd ligt rond 17-18 en ik ben 16..

Misschien heeft iemand nog handige tips voor me?? Zodat ik geen fouten ga maken enz..

Bosch

*edit na zaterdagavond *  het ging aardig goed, ik werd natuurlijk wel geholpen door een ander om ff alles te weten komen hoe het daar precies werkte.

wat ik wel een beetje klote vond waren een paar wijfen die heel arrogant nummers aanvraagden. als ik dat nummer niet draaide bleven ze maar een beetje iritant dat nummer roepen..

in ieder geval was het niet heel lang (11 tot 1) daarna nam die andere vaste dj het over.. maar ze vroege wel of ik donderdag kon draaien.. dus zal ik het toch wel goed gedaan hebben :P?
User edit by Bosch on 29-03-2009 @ 15:53:20 (100%)

What do you think about Eerste keer gaan draaien in discotheek. help. ??

Vote :   

Ziax    posted on 25-03-2009 22:36
Poster: Abram
G: Wees niet te streng voor jezelf. Als iets fout gaat dan is dat jammer, maar er is een grote kans dat je publiek het niet eens doorheeft. Ga gewoon lekker door en blijf niet bij je fouten hangen.

ZEER belangrijk punt! Gewoon doorgaan. Ik was op m'n 3e fuif die ik draaide (tevens de grootste van de 3) ongeloofelijk zenuwachtig. Ik maakte daar een grandioze fout in mijn ogen maar het publiek bleef maar gaan! Ze hadden het inderdaad niet door. Een niet getraind oor heeft dus vaak niet eens iets door.

En vooral jezelf blijven en je niet proberen opjagen. Want dan ga je pas compleet de mist in. Eens de eerste 3 nummers goed gingen blijft het meestal wel goed gaan, want dan heb je opeens een hoog zelfvertrouwen.

Wanneer je deze avond tot een goed einde gaat brengen ga je daar de volgende keer met heel erg veel zin en zelfvertrouwen aan je set beginnen. Het geeft je ego een boost geloof me maar Winking my eye

Veel succes!
CaSE    posted on 26-03-2009 12:41
Poster: Bosch

inderdaad, ik zou persoonlijk ook 2biertjes willen drinken voordat ik moet, dan voel ik me veel beter.. en haalt bij mij ook de stres weg, zodat ik ook beter en lekkerder kan draaien. kortom ik denk dat ik toch een klein beetje ga drinken want anders word ik gewoon te zenuwachtig man :P

Ik zie proefdraaien altijd als een soort solicitatie. Als ik ergens ga soliciteren ga je toch ook niet eerst 2 biertjes drinken. Komt gewoon niet profesioneel over. Weet dat er een aantal horeca zaken zijn die het absoluut niet op prijs stellen als je drinkt tijdens het werken.

Verder, doe gewoon je ding. Zorg dat je lekker commercieel draait. Geen risico nemen de eerste keer, gewoon simpele beatmixjes. Doorstarten is ook helemaal niet erg. Je kunt nu eenmaal niet alles mixen.

Succes!
nils7    posted on 26-03-2009 12:56
Poster: Stefjuuh

Mijn CDJ onthoud gewoon van mastertempo, pitchrange en mode wat het was voor je hem uitzet..

En nu weet ik weer iets extra's TEGEN de CDJ-800!

Mijn 1000 toch echt niet. Ik draai zelf (thuis) altijd op 6% (in de club op 10). Maar thuis start ie altijd op in 10% (en nee ik neem me cdj's niet mee naar de club Winking my eye die hebben er al 4).

Poster: Bartjens

Dan krijg je met benden dus van die smurfenstemmetjes :P

Ik heb mastertempo ook altijd gewoon uitstaan, vind ik beter mixen omdat ik zo mijn veranderingen (die ik maak) zo beter hoor. En voor het publiek, als ik dan moet corrigeren, die horen het niet omdat de wijzigingen niet zo drastisch zijn dat het opvalt!

Ik zou als tip geven (als dit de eerste keer is dat je op een andere locatie draait dan thuis) om eens een keer te gaan kijken daar. En hoe de muziek en sfeer is. Dan hoor je watvoor muziek er gedraait wordt, natuurlijk is dat een andere DJ dan jezelf maar je doet altijd inspiratie op over hoe een avondje op te bouwen. Het is niet niks om (als je niks gewent bent) in 1x bijvoorbeeld 4 tot 6 uur vol te draaien en dan plaatjes niet 2x te draaien (dat probeer ik altijd en dat lukt me ook gewoon bijna altijd!).

En inderdaad, wordt al eerder gezegd, gewoon er vrede mee hebben dat je fouten maakt. 9 van de 10 mensen horen het toch niet (als het mix technisch is). En grove fouten zoals de verkeerde CDJ uitzetten, dat gebeurt je gewoon, al is het niet die eerste avond dan wel de 5de of de 6de ofzo. Zorg gewoon dat je er een computer bij heb staan als back up (cd spelers vallen gewoon (vooral Denons, sorry maar dat is gewoon zo) uit) en als dat niet is zorg er dan voor dat je zo snel mogelijk een cd in die andere cd speler hebt!

Als je heel de avond moet zou ik ook gewoon top40, dance, R&B, hip hop etc. ook mee nemen. Zeker in een "disco" trekt niemand van de bezoekers 1 stijl voor 4 of 5 uur! En draai lekker afwisselend (dus niet een half uur lang 1 stijl, ik weet dat House heel hip is op dit moment en lekker om te draaien/mixen, maar de tip die ik kan geven: wissel af aub!). Draai ook niet te veel onbekende liedjes, wellicht dat veel mensen het hier verafschuwen maar een heater, let me think about it of een bob sinclairtje doen het altijd wel goed bij het publiek!

Dit zijn de tips die ik je kan geven!
User edit by nils7 on 26-03-2009 @ 13:00:13 (19%)
Winston    posted on 26-03-2009 15:21
Als je een mixfout maakt merkt tenminste een groot deel van het publiek het wel maar het stoort ze niet als ze al in de roes van het feest zitten. Behalve als je elke overgang vernaggelt kun je dan lekker door.
Tic Toc
Stefjuuh    posted on 26-03-2009 17:45
@ Nils, Ik heb ook geen CDJ-1000...
CoenBaas5300    posted on 26-03-2009 17:56
Gewoon lekker jezelf blijven en los gaan op je beats!Cool Mensen zijn niet perfect dus fouten kunnen gebeuren, niks aan te doen.

Veel succesCool
Estacy    posted on 26-03-2009 20:05
ik heb nog nooit op een feestje gedraaid, maar weet een ding:
Het publiek is niet de DJ, zij zullen fouten minder snel opmerken. Als je perongelijk een speler op cue zet, en je hoort alleen bijv. vocals van je andere speler, zullen ze denken dat het hoort.
Je had toch RMP-2s? ga dan geen effecten gebruiken als je thuis oefent, zitten ook niet op een pioneer
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TheHunter    posted on 26-03-2009 20:25
Poster: Winston
Als je een mixfout maakt merkt tenminste een groot deel van het publiek het wel maar het stoort ze niet als ze al in de roes van het feest zitten. Behalve als je elke overgang vernaggelt kun je dan lekker door.

Ligt zwaar aan welke fout, als de beats gewoon totaal niet gelijk lopen een een soort ''bongo effect'' krijgt:P ja dan wel. Als je gewoon niet goed getimed hebt, bijv met 4 X 8 beats en je diet hem bij de 3e keer 8 erin, merken ze er tog nix van.
Bosch    posted on 26-03-2009 23:08
Poster: CaSE

Ik zie proefdraaien altijd als een soort solicitatie. Als ik ergens ga soliciteren ga je toch ook niet eerst 2 biertjes drinken. Komt gewoon niet profesioneel over. Weet dat er een aantal horeca zaken zijn die het absoluut niet op prijs stellen als je drinkt tijdens het werken.

Verder, doe gewoon je ding. Zorg dat je lekker commercieel draait. Geen risico nemen de eerste keer, gewoon simpele beatmixjes. Doorstarten is ook helemaal niet erg. Je kunt nu eenmaal niet alles mixen.

Succes!

je hebt gelijk, ik moet gewoon 100% nuchter blijven. ik ga dus gewoon makkelijk mixen zodat ik ook weinig 'grote' fouten kan maken. en ik heb al van te voren een lijst gemaakt met verschillende nummers, dus niet alleen house (wat natuurlijk het lekkerst is). naja het moet gewoon lukken denk :D

bedankt voor jullie moeite om ff wat goeie tips te posten :P
kuituhh    posted on 06-04-2009 18:21
damn dat is idd een herkenbaar probleem Winking my eye Lekker los aan het gaan en dan ineens boem pats alles uit :O oeps verkeerde cd-speler op de cue gedrukt.

Kun je net wat Bosch zegt beter op de play/pause drukken als je dan de verkeerde hebt kun je wel gelijk verder gaan waar het nummer stond. Maar goed blijft toch een lelijke fout haha Happy, laughing

Aan topic starter hoe is het draaien gegaan?
Spin that Sh!t BAM!
Tomazos    posted on 06-04-2009 18:28
Poster: CaSE

Ik zie proefdraaien altijd als een soort solicitatie. Als ik ergens ga soliciteren ga je toch ook niet eerst 2 biertjes drinken.

tenzij je bij mij moest proefdraaien en ik de heletijd met malibu/bacardi/goldstrike aan kwam zetten:PCool
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ThijsG    posted on 06-04-2009 18:29
Dit heb ik dus echt nooit. Dus dan doe ik het ook niet, wat krijg ik? Ik drukte op cue bij de foute. Maar ik was toch maar thuis aant draaienCool Dus meteen een beetje mee klooien want het was tog laatste track(vondt ik). Ik heb wel weer wat geleerd...
Btw beter op pauze drukken dan op cue:p. Als je helemaal opnieuwe moet beginnen!Cool. Maar CD's uitwerpen doe ik (gek genoeg?) nooit alsie nog afspeelt, dus dat is een mazzeltje:p
Boyd    posted on 06-04-2009 20:11
Poster: Bartjens

Dan krijg je met benden dus van die smurfenstemmetjes :P

Ik weet niet hoeveel jij moet benden? Op een draaitafel heb je ook geen mastertempo.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

316 Users online: 249 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 8.400
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.757.872

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use