Hoe laat ik deze lichten op de maat gaan
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ran-D    posted on 09-02-2009 16:20
Beste DJ's,

Ik heb al een tijdje gewoon ingebouwde lichten hangen op me plafond, waar ik van die gekleurde folie plaatjes aan geplakt heb. Alleen ik wil heel graag dat deze lichten op de maat van de muziek knipperen. Is dit mogelijk? Ik heb de lampen gewoon aan het stroom aangesloten met een licht schakelaar. Wie weet hoe ik ze op de maat van de muziek laat knipperen? Hier op deze link staat een foto van de lampen.
http://i40.tinypic.com/s1ncqs.jpg

What do you think about Hoe laat ik deze lichten op de maat gaan ??

Vote :   

FML    posted on 09-02-2009 16:22
Geen idee maar je Muur ziet er uber geil uit Winking my eye
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
CoenBaas5300    posted on 09-02-2009 16:24
Ik zou het niet weten maar het ziet er wel zwaar vet uit
Nvie    posted on 09-02-2009 16:25
Kaboutertje bij de schakelaar inbouwen...

Je zou ook naar een goedkoop dimmerpack/switchpackje kunnen kijken van b.v. Showtec. De Multidim serie heeft volgens mij een ingebouwde microfoon die op muziek reageert. Blijft wel een prijzige oplossing voor 3 halogeen spotjes...
djjh    posted on 09-02-2009 16:25
met een dimpack mischien
Flexii    posted on 09-02-2009 16:32
je hebt van die goedkope lichtorgeltjes, weet niet hoe je deze spots op dit moment hebt aangesloten?
anders is dit een goedkopere mogelijkheid dan een dimpack
Ran-D    posted on 09-02-2009 16:49
Poster: Flexii
je hebt van die goedkope lichtorgeltjes, weet niet hoe je deze spots op dit moment hebt aangesloten?
anders is dit een goedkopere mogelijkheid dan een dimpack

Oke, En dat is dus een lichten set compleet, Met een soort microfoontje er in die op mijn muziek op de maat knippert?
djmamo    posted on 09-02-2009 16:51
niet doen, zijn hallogeen lampjes, als je die als licht effect gaat gebruiken, knipperen en op de maat van de muziek, dan kun je elke week nieuwe lampjes kopen.
www.moonentertainment.nl
LLCoolP    posted on 09-02-2009 17:12
Ik zal er eens over nadenken!

:D heb met de kerst mijn kerstboom-verlichting laten knipperen op de muziek dmv wat vermogenelectronica,
nadeel was dat het niet fijn gereld was. Zal eigelijk alleen op de bas moeten knipperen.

Zal kijken wat ik voor je kan doen!
Join the party and become famous!
RiX    posted on 09-02-2009 18:14
en pas op met die folie. De boel moet niet in de hens vliegen!
erikselhorst    posted on 09-02-2009 22:35
Ik heb ooit wel eens een starter (van een tl buis) inclusief starter-houder tussen de massa gezet van een lampje. De starter functioneert dan als mic... het lijkt mij geen veilige manier, maar 't werkt wel. Gewoon 220 over die starter laten gaan dus...
User edit by erikselhorst on 09-02-2009 @ 22:36:24 (22%)
Ran-D    posted on 10-02-2009 12:50
Oke er word nu dus gezegt dat et allemaal niet verstandig lijkt. Wie weet dan iets wat ongeveer hetzelfde is met wat ik heb, En wat wel gewoon veilig is en wat knippert op de maat van de muziek? Dan heb ik het dus over een nieuwe licht systeem die ik dan op me plafond neer wil hangen. Die dus wel gewoon veilig kunnnen knipperen op de maat van de muziek.
Roov    posted on 10-02-2009 13:03
Wat flexii zegt is toch een goedkope leuke vervanging? :P
djmamo    posted on 10-02-2009 13:25
je hebt ook mini parren, als je die dan op een controler aansluit, dan heb je een leuk effect dat ook nog eens veilig is
www.moonentertainment.nl
Flexii    posted on 10-02-2009 15:02
ja je hebt inderdaad ook par 16 en par20,, en daarnaast heb je tegenwoordig ook leuk LED verlichting, ik heb zelf op mijn kamer van AmericanDJ van die LED lampjes met gewone E27 fitting, en afstandsbediening drbij aan mn plafondhangen, die kunnen niet op muziek maar kun je wel veel kleuren mee maken,
rackham    posted on 10-02-2009 17:35
je neemt me de woorden uit de mond, ledjes voorzien van een gewone fitting met daarbij een controllertje, op de muziek zal het wel niet gaan maar het geeft wel een mooi effectje, als je je lichten echt op de muziek wilt laten bewegen zal je iets ingewikkelder moeten werken of gewoon beat controlled lichteffecten die eigenlijk (persoonlijke mening) niet zo top zijn maar in een kamer zeker tot hun recht komen.
LLCoolP    posted on 10-02-2009 18:15
Poster: erikselhorst
Ik heb ooit wel eens een starter (van een tl buis) inclusief starter-houder tussen de massa gezet van een lampje. De starter functioneert dan als mic... het lijkt mij geen veilige manier, maar 't werkt wel. Gewoon 220 over die starter laten gaan dus...

Uhm |Cor Rectie| De starter bevat een Bimetaal dat warm wordt doordat er een stroom doorloopt, dan schakelt hij weer uit en koelt af . Zo krijg je een onregelmatig klikkerende lamp , leuk effect maar heeft niks met een MIC van doen !
LLCoolP    posted on 10-02-2009 18:17
Poster: Flexii
ja je hebt inderdaad ook par 16 en par20,, en daarnaast heb je tegenwoordig ook leuk LED verlichting, ik heb zelf op mijn kamer van AmericanDJ van die LED lampjes met gewone E27 fitting, en afstandsbediening drbij aan mn plafondhangen, die kunnen niet op muziek maar kun je wel veel kleuren mee maken,

:did , Was ze ff vergetenWinking my eyeheb er zelf ook ergens een paar. Werkt goed, alleen niet op geluid. Wel leuk met Strobe en Fade over effect!
Bouncy    posted on 07-03-2009 13:30
Poster: RiX
en pas op met die folie. De boel moet niet in de hens vliegen!

Dan hoop ik dat hij LEE filters heeft, die mogen officieel niet gaan fikken, alleen smelten.
(niet dat andere filters dat wel doen)
MuffHouse    posted on 07-03-2009 15:26
Hoe heb je de cd's bevestigd aan je muur? Ik ben het namelijk ook van plan Happy, laughing
Estacy    posted on 07-03-2009 15:44
@muffhouse, dubbelzijdige tape werkte bij mij prima

ot: Bij bijv. de blokker heb je zon stoplicht lamp, met drie kleuren, en die kun je gebruiken als stekkerdoos: werkt als volgt: stekker van Blokker lamp in stopcontact, stekker van die lampen in Blokker lamp en voilá! kun je ook nog die blokker lampjes eruit draaien zodat je hem niet meer ziet. werkt perfect!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
TheHunter    posted on 07-03-2009 17:45
Wij hebben bij kleine feestjes gewoon dimmerpacks/switchpacks op de parren zitten, zelfde principe. Stekers erin en je kan de speed instellen, programma's instellen en je kan dimmen.
Bij de duurdere zit ook een mic in.
LLCoolP    posted on 08-03-2009 16:34
Poster: Estacy
@muffhouse, dubbelzijdige tape werkte bij mij prima

ot: Bij bijv. de blokker heb je zon stoplicht lamp, met drie kleuren, en die kun je gebruiken als stekkerdoos: werkt als volgt: stekker van Blokker lamp in stopcontact, stekker van die lampen in Blokker lamp en voil?! kun je ook nog die blokker lampjes eruit draaien zodat je hem niet meer ziet. werkt perfect!
  Houd hier wel rekening mee dat je die 'blokker' niet zwaarder kunt belaste als die die voor is gemaakt. Als er normaal lampen van bv 50Watt in zitten moet je er geen zwaardere lampen inzetten want dan is de electronica zo naar de kut!
Wouterjan    posted on 21-07-2009 01:31
Hey!
Je ben de eerste die ik zie die zijn muur ook vol met cd`s heeft hangen!!
Ik heb 2 muren vol hangen nu!
Zal nog wel een foto van maken.
Bouncy    posted on 21-07-2009 10:00
Poster: Wouterjan
Hey!
Je ben de eerste die ik zie die zijn muur ook vol met cd`s heeft hangen!!
Ik heb 2 muren vol hangen nu!
Zal nog wel een foto van maken.

Hier kicken we dus geen topic voor -_-
DJ-Scratch    posted on 30-10-2009 18:48
Hee,

Ik zou een dimmer tussen de spotjes zetten, En via de dimmer een aan/uit knop in de muur laten maken.
Is best makkelijk zelf te doen! Alleen let wel op hoeveel watt de lampjes zijn, sommige doen het niet!

This is an old Topic

No new postings for 5.670 days.
 Post CommentThat would be 189 months
or a whopping 15.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

86 Users online: 6 Guests (80 Unknown)
Pages generated today : 15.029
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.403.403