Handige Tips voor Producen
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

FML    posted on 25-01-2009 21:18
Ik ben een poosje bezig met FL 8 , Gaat op zich goed. maar mischien hebben jullie handige tips voor samples of Effecten etc.?
Ikzelf heb nog wel wat moeite met FL 8 , vooral omdat wat ik wil niet in FL krijg :P.. Is er mischien iemand die ook Jumpstyle/French-Tek maakt?

Gr niek!

PS. verkeerde forum
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
User edit by FML on 25-01-2009 @ 21:36:22 (8%)

What do you think about Handige Tips voor Producen ??

Vote :   

Dyno    posted on 25-01-2009 21:36
Aan handige samples en effecten heb je nix als je FL Studio nog niet helemaal snapt.
Je leert het best door gewoon dingen te proberen en door tutorials op (bv) joetoeb.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
tek-zotic    posted on 25-01-2009 21:37
compressen die kicks :p
FML    posted on 25-01-2009 21:49
Ik snap de basis van FL , ik heb al wat leuke kicks gemaakt enzo , maar dan is er altijd wel iets wat niet wilt lukken zo als ik dat wil , maarja dat kennen jullie vast allemaal wel. dus jullie raden aan , doe eerst wat tut's ? Wat doen jullie nadat jullie een mooie Beat in FL heb gemaakt?, Cd branden en mixen maar of?
Djdre    posted on 27-01-2009 18:53
Ik zal die tips aan Rene Kuppens of Luxx vragen zij kunnen je goed helpen met ditCool
Illusion    posted on 27-01-2009 20:13
Poster: Djdre
Ik zal die tips aan Rene Kuppens of Luxx vragen zij kunnen je goed helpen met ditCool

Hey er is er nog 1 hoor :p.

Ik snap de basis van FL , ik heb al wat leuke kicks gemaakt enzo , maar dan is er altijd wel iets wat niet wilt lukken zo als ik dat wil , maarja dat kennen jullie vast allemaal wel. dus jullie raden aan , doe eerst wat tut's ? Wat doen jullie nadat jullie een mooie Beat in FL heb gemaakt?, Cd branden en mixen maar of?

De vraag is, wat lukt niet bij jou? FL is groot, en er kan veel over verteld worden.

Snap je de basis van het gebruik van FL? of de basis van muziek maken.

Je hebt het over Samples & Effecten. Effecten pas je toe op bepaalde onderdelen van je nr. Je kunt bijvoorbeeld een effect over je kick gooien, om hem zo te compressen, of om hem hoger of lager te laten klinken.

Ik snap de vraag niet helemaal? Wat wil je weten?

Daarnaast kun je ook in de Search rechtsonder in het navigatiemenu zoeken op produceren.

DIT is een van de resultaten die je al kan vinden.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
User edit by Illusion on 27-01-2009 @ 20:15:21 (16%)
FML    posted on 27-01-2009 22:11
De effecten van channels en mixer snap ik, ik kan wat leuke beats maken maar het is vooral met de melodie en de synth. te maken dat ik vaak problemen krijg en het niet wilt lukken
Xtremer    posted on 27-01-2009 22:40
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, maar ik krijg mooiere sounds uit Cubase dan uit FL hoor... Weet niet of dat uit mag maken, maar ik merk toch wel verschil. Ligt ook aan het VST gebruik natuurlijk.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
User edit by Xtremer on 27-01-2009 @ 22:41:08 (26%)
tairip    posted on 27-01-2009 23:10
Poster: Tekinq-W
De effecten van channels en mixer snap ik, ik kan wat leuke beats maken maar het is vooral met de melodie en de synth. te maken dat ik vaak problemen krijg en het niet wilt lukken

Piano lessen gaan volgen! Winking my eye
FML    posted on 28-01-2009 00:20
1 jaar pianoles 2jaar drumles Cool
Stefjuuh    posted on 28-01-2009 08:03
Poster: DJ-Xtremer
Ik weet niet of dat bij iedereen zo is, maar ik krijg mooiere sounds uit Cubase dan uit FL hoor... Weet niet of dat uit mag maken, maar ik merk toch wel verschil. Ligt ook aan het VST gebruik natuurlijk.

Ik krijg makkelijker lekkere beats en percussion loops uit FL (door die step sequencer dingen) dan uit Ableton, moet toch maar ns rewire goed gaan instellen!

Ik denk dat het wel uit mag maken, elk programma heeft dezelfde functies (bijna) maar het ene programma bied andere functies veel makkelijker en sneller aan. En waarom ander VST gebruik? VST's werken ook in FL (al moet je wel ff zoeken)
Illusion    posted on 28-01-2009 12:54
Poster: DJ-Xtremer

Jup ligt zeker aan het vst gebruik. En het is natuurlijk ook een beetje persoonlijke ervaring wat je overal van hebt. Jij kent cubase misschien beter dan FL.

Ik ken iemand die produceerd met FL en zit bijna bij Scantraxx.

Moet zeggen dat hardware ook veel uit kan maken. Als je een acces virus ti desktop hebt,  kun je sneller wat vettere sounds krijgen dan met een vst als junglist. Ook hier moet je de kennis in hebben natuurlijk om een goede sound te creeëren.

Het is ook hoeveel tijd je er in stopt. Als je veel tijd voor het produceren over hebt of er in wilt steken, kun je iets heel moois creeëren.
Synchronizer    posted on 28-01-2009 13:21
Poster: Illusion
Ik ken iemand die produceerd met FL en zit bijna bij Scantraxx

Kun je m al onthullen?:P
User edit by Synchronizer on 28-01-2009 @ 13:22:03 (5%)
yohean    posted on 28-01-2009 13:26
Poster: Smiddey

Kun je m al onthullen?:P

idd ik word ook nieuwsgierig Cool
Illusion    posted on 28-01-2009 13:58
Ik zeg niksWinking my eye Dus laten we hier verder niet op ingaan :p.

Ontopic maar weer Cool hehe
Snoey    posted on 28-01-2009 18:15

Jup ligt zeker aan het vst gebruik. En het is natuurlijk ook een beetje persoonlijke ervaring wat je overal van hebt. Jij kent cubase misschien beter dan FL.

Ik ken iemand die produceerd met FL en zit bijna bij Scantraxx.

Moet zeggen dat hardware ook veel uit kan maken. Als je een acces virus ti desktop hebt,  kun je sneller wat vettere sounds krijgen dan met een vst als junglist. Ook hier moet je de kennis in hebben natuurlijk om een goede sound te creeëren.

Het is ook hoeveel tijd je er in stopt. Als je veel tijd voor het produceren over hebt of er in wilt steken, kun je iets heel moois creeëren.

Maja virus kost je wel 2000 euro :P 
www.soundcloud.com/ten-hooven
Prozei    posted on 28-01-2009 18:20

waarom sneller meeste hardware synth's werken hetzelfde als vst's.
een paar osc's en wat andere knoppen .
alleen de virus heeft al wat leuke presets onboard die je direct kan pakken.
het is even veel moeite om met een virus een lead te maken als met een vst.
Mod edit by Prozei on 28-01-2009 18:20 (3%)
Illusion    posted on 29-01-2009 01:15
Poster: Prozei

waarom sneller meeste hardware synth's werken hetzelfde als vst's.
een paar osc's en wat andere knoppen .
alleen de virus heeft al wat leuke presets onboard die je direct kan pakken.
het is even veel moeite om met een virus een lead te maken als met een vst.

Jaa oke daar heb je gelijk in.. Bedoelde idd meer dat de virus al wat leuke presets heeft. Je weet dat hier wat in zitWinking my eye.
User edit by Illusion on 29-01-2009 @ 01:16:05 (1%)

This is an old Topic

No new postings for 6.069 days.
 Post CommentThat would be 202.3 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

328 Users online: 274 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 13.534
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.763.006