traktor scratch pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Arno77    posted on 25-01-2009 21:15
Ik heb een cdj 400 en wil deze graag gebruiken met een timecode cd in traktor scratch pro. (dus geen midi)
Nu weet ik alleen niet hoe ik alles in moet stellen in traktor. Kan iemand mij hierover meer uitleg geven?
Is het trouwens wel mogelijk timecode te gaan draaien zonder tussenliggende kastje van traktor? 

alvast bedankt voor jullie reacties.

What do you think about traktor scratch pro ??

Vote :   

Dyno    posted on 25-01-2009 21:32
Ik weet wel dat een USB kabel genoeg is om Traktor Scratch met de CDJ-400 te laten samenwerken.
Daar heb je volgens mij geen timecode cd's voor nodig. (ik heb het zelf pas getest)

Er zit zelfs een preset in Traktor voor de CDJ-400 waardoor alle functies werken zonder dat je het zelf allemaal moet instellen.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Arno77    posted on 25-01-2009 21:37
Poster: Dyno
Ik weet wel dat een USB kabel genoeg is om Traktor Scratch met de CDJ-400 te laten samenwerken.
Daar heb je volgens mij geen timecode cd's voor nodig. (ik heb het zelf pas getest)

Er zit zelfs een preset in Traktor voor de CDJ-400 waardoor alle functies werken zonder dat je het zelf allemaal moet instellen.

Ja ok, maar dan ga je via midi alles aansturen. Dit wil ik juist niet omdat je dan niet alle functies van de cdj werkend kunt krijgen ook al gebruik je de preset.
User edit by Arno77 on 25-01-2009 @ 21:50:14 (1%)
Gery    posted on 25-01-2009 22:22
om te beginnen, traktor pro is niet hetzelfde als traktor scratch pro!
Ze ondersteunen wel beide timecode, midi en internal mixer, maar traktor pro heeft meer fucties dacht ik.

Timecode is een audio signaal die door de software wordt geinterpreteerd, daarvoor heb je dus de traktor audio 8 DJ voor nodig.
no other way around.
DJ - Producer
Twello    posted on 25-01-2009 23:09
Poster: Gery
om te beginnen, traktor pro is niet hetzelfde als traktor scratch pro!
Ze ondersteunen wel beide timecode, midi en internal mixer, maar traktor pro heeft meer fucties dacht ik.

Timecode is een audio signaal die door de software wordt geinterpreteerd, daarvoor heb je dus de traktor audio 8 DJ voor nodig.
no other way around.

idd, dat zal niet lukken met timecode want je hebt geen audio8... midi kan welCool

traktor pro is trouwens wel hetzelfde als traktor scratch proSmile having fun alleen bij het traktor scratch pro pakket worden ook de multicore cables, de audio8 en de scratch vinyls/cd's geleverd.
NielsR    posted on 25-01-2009 23:19
Poster: Arno77
Is het trouwens wel mogelijk timecode te gaan draaien zonder tussenliggende kastje van traktor? 

Als je het pakket met de audio8 dj te duur vind kun je best de audio 4 dj nemen deze kost maar 229 euro, traktor scratch zit er wel niet bij alleen een demo versie en traktor3 light version,
dus als je dit als timecode pakket wilt gebruiken moet je er traktor scratch pro bijkopen waar ook de timecode vinyl en cd bij zitten.
Maar in totaal ben je dan nog altijd goedkoper uit dan het hele Traktor scratch pakket met de audio 8 dj.
De audio 4 dj is gewoon de helft van de audio 8 dj dus in de plaats van 8 input/outputs heb je er nu maar 4.
Dus meer heb je toch niet nodig eigenlijk als je toch geen 4 decks timecode wilt kunne besture of ableton nog wilt gebruiken met de andere 4 kanalen.
(als je ableton gewoon gebruikt met 1 output en geen inputs kun je ook nog gewoon je build-in geluidskaart daarvoor gebruike maar dat ter zake)

User edit by NielsR on 25-01-2009 @ 23:26:59 (49%)
Gery    posted on 26-01-2009 09:28
hehe een mini versie, krijg hier ook juist een mail van NI waarin ze dit dingetje aankondigen..

never the less ik kan je toch aanraden voor de grotere broer de audio 8 te gaan, dan kun je al eens wat meer aansluiten enzo.. Happy, laughing
DJ - Producer
Arno77    posted on 26-01-2009 17:24
Dus indien je met traktor scratch pro timecode wilt draaien ben je verplicht audio4 dj of audio8 dj aan te schaffen??

hmmmm jammer. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
DaRoyal    posted on 26-01-2009 19:08
Arno, als je nog studeert kan ik je wel doorverwijzen naar www.qdj.nl, daar kun je TS Pro goedkoper krijgen als student zijnde. Winking my eye
User edit by DaRoyal on 26-01-2009 @ 19:08:35 (2%)
Arno77    posted on 26-01-2009 19:13
Poster: DaRoyal
Arno, als je nog studeert kan ik je wel doorverwijzen naar www.qdj.nl, daar kun je TS Pro goedkoper krijgen als student zijnde. Winking my eye

Bedankt, maar ik studeer niet meer. Misschien dat ik audio8 dj ergens goedkoop op de kop kan tikken
RiX    posted on 26-01-2009 19:23
Misschien een zijweg: maar ik heb TS (gewoon). Is het de moeite deze voor die 80 euro te upgraden naar Pro? Zo ja, wat zijn de belangrijkste voordelen?
Twello    posted on 26-01-2009 19:40
Poster: RiX
Misschien een zijweg: maar ik heb TS (gewoon). Is het de moeite deze voor die 80 euro te upgraden naar Pro? Zo ja, wat zijn de belangrijkste voordelen?

Ja kan, belangrijkste voordelen vind ik:

- 4 decks
- meer en betere effecten
- betere interface
- geen idee of je dr wat aan hebt maar ik vind het handig: je kan de albumhoezen zien van de mp3's

er zijn er nog wat maar dit waren de dingen die ik belangrijk vond, die 80 euro was het voor mij wel waardCool kijk anders ff op de site van NI daar kan je wat filmpjes bekijkenCool
Gery    posted on 26-01-2009 21:03
je kan ook gewoon de audio 8 afzonderlijk kopen en de software op een "alternatieve" wijze bekomen.

gezien je timecode cd wilt gaan draaien is het niet zo moeilijk om eens die audio cd's ergens te branden ook.
(ik draai uitsluitend met kopies van mijn timecode cd's dus je kan daar perfect mee draaien)
DJ - Producer
RiX    posted on 26-01-2009 21:32
weet niet of dat tegen mij was, maar die heb ik al...
wezzelby    posted on 26-01-2009 22:04
De audio 4 dj kun je nog niet gebruiken in je timecode setup. Dit is pas vanaf versie 1.0.3 beschikbaar.
Ik zou de software niet op een "alternatieve" manier aanschaffen omdat je dan geen updates krijgt en zo alle bug's erin blijven zitten. Draai nu zelf enkele maanden met TS PRO en heb nog geen seconde spijt gehad van mijn aankoop. Nog een tip: Als het voor thuis gebruik is zou ik wachten tot de audio 4 DJ werkt met TS PRO. Is het voor on the road absoluut de audio 8 DJ nemen!
NielsR    posted on 26-01-2009 22:07
hehe een mini versie, krijg hier ook juist een mail van NI waarin ze dit dingetje aankondigen..

never the less ik kan je toch aanraden voor de grotere broer de audio 8 te gaan, dan kun je al eens wat meer aansluiten enzo.. Happy, laughing

Kweet niet hoor ik denk dat veel mensen toch alleen maar 4 in/outputs gebruike, deze heeft evenveel aansluitingsmogelijkheden als de serato dus zo gek is de audio4dj nog niet denk ik zeker voor de prijs.
Gery    posted on 27-01-2009 16:17
geen midi, wat wel leuk is als je een djm800 hebt om de loop parameters enzo te kunne sturen
ik neem nogal eens graag mijn set op wat ook niet lukt als je geen extra ingengen meer hebt
DJ - Producer
NielsR    posted on 27-01-2009 17:23
geen midi, wat wel leuk is als je een djm800 hebt om de loop parameters enzo te kunne sturen
ik neem nogal eens graag mijn set op wat ook niet lukt als je geen extra ingengen meer hebt

Jah midi heeft hij niet maar dat heb je ook alleen nodig als je mixer midi heeft, en opnemen kun je nog altijd doen met een tulp kabeltje naar een minijack in je ingebouwde geluidskaart.

Maar het hangt gewoon van situatie tot situatie af welke de beste keus is voor jouw en je budget, je moet het gewoon goed afwegen wat je echt gaat gebruiken.
Gery    posted on 27-01-2009 19:40
Poster: NielsR

Jah midi heeft hij niet maar dat heb je ook alleen nodig als je mixer midi heeft, en opnemen kun je nog altijd doen met een tulp kabeltje naar een minijack in je ingebouwde geluidskaart.

Maar het hangt gewoon van situatie tot situatie af welke de beste keus is voor jouw en je budget, je moet het gewoon goed afwegen wat je echt gaat gebruiken.
 ik gebruik mijn audio 8 bvb ook voor wat producing om keyboards aan te sluiten enzo, maar opnemen via traktor gaat niet via de ingebouwde soundcard aangezien traktor slechts één audio device ondersteunt.
om op te nemen zou je in de achtergrond nog extra software moeten draaien, wat de stabiliteit van je systeem (toch als je windows hebt) ondermijnd....
DJ - Producer
NielsR    posted on 27-01-2009 22:51
ik gebruik mijn audio 8 bvb ook voor wat producing om keyboards aan te sluiten enzo, maar opnemen via traktor gaat niet via de ingebouwde soundcard aangezien traktor slechts één audio device ondersteunt.
om op te nemen zou je in de achtergrond nog extra software moeten draaien, wat de stabiliteit van je systeem (toch als je windows hebt) ondermijnd....

Je kunt er natuurlijk minder mee maar de prijs is ook goedkoper volgens mij is het gewoon dat iedereen het voor zijn eigen moet afwegen of je de extra meerprijs voor de audio 8 dj wilt betalen met de extra features dan.
Ik denk dat het meer een finaciële afwegen is dan de mogelijkheden net zoals je moet kiezen tussen een djm 400 of 800.
Ik zelf zou persoonlijk voor de audio 8 dj gaan , deze heb ik ook zelf thuis en ik heb er nog geen spijt van.

This is an old Topic

No new postings for 6.071 days.
 Post CommentThat would be 202.4 months
or a whopping 16.6 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

318 Users online: 265 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 13.477
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.949