Poster: Dyno
Ik weet wel dat een USB kabel genoeg is om Traktor Scratch met de CDJ-400 te laten samenwerken.
Daar heb je volgens mij geen timecode cd's voor nodig. (ik heb het zelf pas getest)
Er zit zelfs een preset in Traktor voor de CDJ-400 waardoor alle functies werken zonder dat je het zelf allemaal moet instellen.
Poster: Gery
om te beginnen, traktor pro is niet hetzelfde als traktor scratch pro!
Ze ondersteunen wel beide timecode, midi en internal mixer, maar traktor pro heeft meer fucties dacht ik.
Timecode is een audio signaal die door de software wordt geinterpreteerd, daarvoor heb je dus de traktor audio 8 DJ voor nodig.
no other way around.
Poster: Arno77
Is het trouwens wel mogelijk timecode te gaan draaien zonder tussenliggende kastje van traktor?
Poster: DaRoyal
Arno, als je nog studeert kan ik je wel doorverwijzen naar www.qdj.nl, daar kun je TS Pro goedkoper krijgen als student zijnde.
Poster: RiX
Misschien een zijweg: maar ik heb TS (gewoon). Is het de moeite deze voor die 80 euro te upgraden naar Pro? Zo ja, wat zijn de belangrijkste voordelen?
hehe een mini versie, krijg hier ook juist een mail van NI waarin ze dit dingetje aankondigen..
never the less ik kan je toch aanraden voor de grotere broer de audio 8 te gaan, dan kun je al eens wat meer aansluiten enzo..
geen midi, wat wel leuk is als je een djm800 hebt om de loop parameters enzo te kunne sturen
ik neem nogal eens graag mijn set op wat ook niet lukt als je geen extra ingengen meer hebt
Poster: NielsRik gebruik mijn audio 8 bvb ook voor wat producing om keyboards aan te sluiten enzo, maar opnemen via traktor gaat niet via de ingebouwde soundcard aangezien traktor slechts één audio device ondersteunt.
Jah midi heeft hij niet maar dat heb je ook alleen nodig als je mixer midi heeft, en opnemen kun je nog altijd doen met een tulp kabeltje naar een minijack in je ingebouwde geluidskaart.
Maar het hangt gewoon van situatie tot situatie af welke de beste keus is voor jouw en je budget, je moet het gewoon goed afwegen wat je echt gaat gebruiken.
ik gebruik mijn audio 8 bvb ook voor wat producing om keyboards aan te sluiten enzo, maar opnemen via traktor gaat niet via de ingebouwde soundcard aangezien traktor slechts één audio device ondersteunt.
om op te nemen zou je in de achtergrond nog extra software moeten draaien, wat de stabiliteit van je systeem (toch als je windows hebt) ondermijnd....
Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.