Behringer DJX-750 ! Wie durft  (3/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardshort    posted on 18-01-2009 15:25
Hooj vrienden Smile having fun

Dit intresante artikeltje kwam ik tegen bij onze collega`s !

http://aboutdj.nl/nieuws/1152-behringer-djx750.html

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van verwachten.
En zou het daadwerkelijk een omgespoten 700 zijn ?

Graag jullie meningen en ideeén Smile having fun
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

What do you think about Behringer DJX-750 ! Wie durft ??

Vote :   1 member likes this  

Synchronizer    posted on 29-03-2009 14:22
Poster: TheHunter
Als je er zuinig mee omgaat, zou ie toch wel 2 jaar meegaan?

mag je wel vanuit gaan jaHappy, laughing
maar de ene mixer gaat nu eenmaal sneller kapot als de andere
Estacy    posted on 29-03-2009 15:14
Poster: tom-j

Hoe weet jij dat dan zo goed met je 139 posts??

lol, wat maken posts nou uit? als bijv. Tiesto dit forum zou bezoeken, en hij heeft maar 139 posts, dan negeren we hem toch ook niet?
ot: voor een beginner geen verkeerd paneel denk ik.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Saskia    posted on 13-05-2009 20:47
heeft iemand deze mixer nog gekocht?
b-shock    posted on 13-05-2009 22:27
Ik ben van plan hem te gaan kopen.
carlosa    posted on 13-05-2009 23:54
ik heb de ddm4000 en dat is wel een aardige mixer hoor...maar of de djx750 dat ook isConfused
Hardshort    posted on 14-05-2009 01:02
De ddm4000 heb ik vandaag bij een vriend nog even kunnen testen, wat een tafel is dat zeg voor het geld!
Effecten daarvan vind ik gewoon goed klinken hij is alleen zo on overzichtelijk en de HP aansluiting is echt dom geplaatst.

Verder ben ik dus ook nog steeds benieuwd naar recensies van de 750.
carlosa    posted on 14-05-2009 01:11
@hardshort...jaa die hp aansluiting is best raar te noemen...maar opzich geen erg groot probleem..maar hij lijkt onoverzichtelijk maar dat is ie niet echt eigenlijk...als je hem door hebt (wat bij mij niet meer dan een paar uurtjes heeft gekost) merk je dat het eigenlijk best simpel werkt...wel vind ik de sampler niet echt goed te gebruiken...echter de fader starts weer wel...en natuurlijk de reverse tap...is lekker bij het scratchen...
de djx750 ziet er niet slecht uit...en wie weet is dit ook een betere behringer
User edit by carlosa on 14-05-2009 @ 01:52:03 (20%)
Saskia    posted on 14-05-2009 10:53
ik ben ook erg benieuwd naar reacties van de 750.. Maar ik ken nog niemand die hem heeft gekocht..
PaulBrugel    posted on 14-05-2009 12:15
Ik niet, als het geluid weer veel te laat uitstuurt als die DJX700
Hardshort    posted on 18-05-2009 00:35
Bedoel je dat er een Delay in de output van de 700 zat ? dat heb ik nog nooit gemerkt namelijk.
Synchronizer    posted on 18-05-2009 07:47
Poster: Hardshort
Bedoel je dat er een Delay in de output van de 700 zat ? dat heb ik nog nooit gemerkt namelijk.

ik ook niet. ik heb zelf de vmx300 van behringer en ik heb een aantal malen met de djx 700 gedraaid en merkte geen verschil in vertraging van het uitgestuurde geluid.
PaulBrugel    posted on 18-05-2009 08:11
Ik merk het wel. Simpel gezegd, als je de fader 2/3de openzet, hoor je niks. Het geluid wordt pas doorgestuurd als je de fader volledig openzet. Ik vind dit zeer irritant. Dat heb ik bij geen enkele andere mixer...
Synchronizer    posted on 18-05-2009 09:22
Heeft wat jij beschrijft niet te maken met de fadercurve?
PaulBrugel    posted on 18-05-2009 12:09
Heb ik ook al naar lopen kijken, neen. Je kan de crossfader instellen, maar het probleem blijft. Denk toch dat het aan mij ligt. Niemand heeft blijfbaar dit probleem. Wie kan mij helpen>>
Synchronizer    posted on 18-05-2009 12:36
ik heb t laatst ook vernomen op een djx 700.?boven de?70 procent kwam het geluid pas echt op. zal wel een behringer kwaaltje zijn
Winston    posted on 18-05-2009 17:04

Beheringer DJX-750 efx club mixer

@PaulBrugel: Wat je zou kunnen doen is checken hoe de fader curve loopt bij 1 track, op 1 kanaal.

Zet je master even de helft open voor de test. Stel de gain van die test track zodanig, dat je luidste delen van het nummer net de rood niet halen op de vu-meter.

Dan schuif je de linefader langzaam open. Ik zie 11 streepjes naast de line faders op de foto. Waarschijnlijk pas bij streepje 3 begin je heel zachtjes geluid te horen uit de speakers. Nauwelijks waarneembaar neemt het volume toe tot streepje 7. En vanaf streepje 7 neemt hij plots fors toe tot streepje 11 het maximum is bereikt.

Als dit wat ik hierboven heb getypt ongeveer in grote lijnen klopt, kun je het volgende doen.

Je kan besluiten te werken met streepje 8 als maximum en de rest, dus streepje 8-11 beschouw je voortaan als headroom. Dan heb je een grotere flight van streepje 3-8 met 5 streepjes i.p.v. streepje 7-9 met 2 streepjes.

Zet de kanaal fader dan op streepje 8, en regel je master fader zodanig dat het net niet in het rood draait bij luide stukken.
Het is even wennen maar dat mixed prettiger dan alleen op het laatste stukje.
Tic Toc
User edit by Winston on 18-05-2009 @ 17:12:41 (1%)
T_Sound    posted on 19-10-2009 10:29
Aangezien er wordt gevraagd om goede reviews en ik deze nog niet heb gezien hier zal ik maar even openen.

De DJX 750 is al een tijdje uit en op het eerste gezicht inderdaad een uiterlijke makeover van de 700, MAAR dan:

De effecten zijn verbeterd (behalve de BPM rated effects, omdat de bpm counters voor geen meter werkten, oja gisteren had ik voor het eerst dat ie in de buurt lag. ge-eikt: 158 bpm, behringer gaf: 155 bpm aan, dus was voor de eerste keer netjes, anders ligt ie er altijd 30 bpm naast.).
Daarnaast kun je ook de effect parameters fijner instellen, dan bij de 700

Wat betreft het fadervolume probleem, nu geeft ie het geluid wel gelijkmatiger weer op de fader, dus niet fader iets omhoog is bijna niks merkbaar en als je hem bijna open hebt knalt het er in een keer uit, maar nu gelijkmatiger.

Jammer van de Tulp aansluitingen als Masteroutput en de masterfader ipv potmeter.

Mixer voelt fijn aan, de faders voelen niet goedkoop aan, behalve als je ze gaat vergelijken met de pioneer en Denon, maar ik vindt ze best ok.

Als je de masterfader vol open hebt of op het eenalaatste streepje, dan treed er wel wat ruis op, maar als je eenmaal muziek draait, dan heb je daar geen last meer van.

Al met al is het zeker een verbetering ten opzichte van de 700 en voor beginnende DJ's maar ook voor Beginnende en semi drive in's geschikt.

Wat betreft de ddm4000, dit is een digitaal product van behringer en sowieso?de digitale productlijn van behringer (ddm4000, ada 8000 pro gain, ddx3216 digitale mengtafel) zit echt wel goed in elkaar. Mijn DDX3216 gaat nu al een aantal jaren mee, en nog geen enkel probleem en ik ben daar zeker tevreden over. Behringer blijft zeker nog in mijn apparatuurlijstje zitten (heb al 20 Behringer producten, nog geen enkel probleem mee gehad).

T_Sound
Ilja    posted on 19-10-2009 11:22
Een pro Cool?4 kanaals mxer zonder send/return, XLR,? laat me toch niet lachen, Behringer maakt zich belachelijk. ?
T_Sound    posted on 19-10-2009 12:52
Poster: Ilja
Een pro Cool?4 kanaals mxer zonder send/return, XLR,? laat me toch niet lachen, Behringer maakt zich belachelijk. ?

wat bedoel je met: zonder send\return?

Je hebt een fx send\return op de tafel zitten hoor.

Wat betreft het woordje pro, iedere fabrikant die zijn product met woorden goed moet praten (dus niet dat het bekend is dat het al een goed product is zoals de pioneer series e.d. daar is het gewoon bekend van dat deze goed zijn), gooit er een hoop onzin of extra's op terwijl het eigenlijk niet in thuis hoort.
De djx750 is absoluut geen pro, maar slecht isie niet. Dat de XLR aansluitingen gewoon ontbreken is gewoon dom, maar dat is natuurlijk ook weer een stukje "kostenbesparing" en de doelgroep waarvoor deze mixer eigenlijk bedoeld is, beginnende dj's\drive-in's, maakt het geen bal uit of er nou xlr of tulp op zit.

Ik heb deze mixer gekocht om te kijken of hij verbeterd is en in welke opzichten en of er mee te draaien valt.

Ja de mixer is verbeterd, de effecten (tot zekere hoogte), het uiterlijk en hij voelt wat fijner aan dan de djx 700.
Kun je er mee draaien, voor het mixen van cd's, lp's en laptop voldoet deze prima.
De talk-over functie werkt voor geen meterCoolen ook de bpm counters werken niet. De helft van de effecten zijn nutteloos, omdat deze bpm rated zijn. Maar de anderen zijn wel leuk voor de mensen die er graag mee spelen. Al met al, een leuk apparaatje voor weinig geld, waar je best leuke dingen mee kunt doen, maar PRO is het zeker niet. Voor wie aan te raden: Beginnende DJ's met weinig budget, hetzelfde voor beginnende Drive-In's, thuis dj's, Cafeetjes die graag een dj mixertje willen hebben. En alles wat daar bij hoort. haha

Andere mensen die hem gekocht hebben en er bepaalde ervaringen mee hebben?

T_Sound
User edit by T_Sound on 19-10-2009 @ 12:55:32 (3%)
TedMendez    posted on 24-10-2009 16:34
Is het een goede mixer om mee te beginnen

wat vinden jullie ik ben pas 10
Estacy    posted on 24-10-2009 18:41
ze beginnen steeds jonger! :p voor te beginnen is het een prima ding!
TedMendez    posted on 24-10-2009 21:02
Haha, Oke bedankt

Zijn die efecten goed
Estacy    posted on 24-10-2009 21:17
de effecten zijn niet bijzonder. heb je trouwens ook niet nodig. Ik raad je een JB systems MX4 mk2 aan. even duur maar wel net een beetje beter
TedMendez    posted on 24-10-2009 21:37
Effe kijken
TedMendez    posted on 24-10-2009 21:39
Ik heb toch liever efecten welke eigenlijk? en is 700 nog te koop
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

70 Users online: 3 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 9.078
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 229.737.701