Behringer DJX-750 ! Wie durft  (1/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardshort    posted on 18-01-2009 15:25
Hooj vrienden Smile having fun

Dit intresante artikeltje kwam ik tegen bij onze collega`s !

http://aboutdj.nl/nieuws/1152-behringer-djx750.html

Ik ben wel benieuwd wat jullie er van verwachten.
En zou het daadwerkelijk een omgespoten 700 zijn ?

Graag jullie meningen en ideeén Smile having fun
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl

What do you think about Behringer DJX-750 ! Wie durft ??

Vote :   1 member likes this  

Nvie    posted on 18-01-2009 15:37
If you pay nuts, you get monkeys...

Ziet er wel 'beter' uit. Wel raar dat een 'Pro Mixer' niet eens gebalanceerde uitgangen heeft... eerste wat me opviel aan het connector panel was de zee aan rood witte tulpjes.
Hardshort    posted on 18-01-2009 15:38
Ja precies dat viel mij dus ook al op, De 700 had dit probleem trouwens ook al.
Niels325    posted on 18-01-2009 15:42
Reind zegt: een erg duur stukje betaald metaal...

Ik weet ook dat er vele klachten zijn geweest over de 700, maar toch vind ik dit nog altijd een leuke oplossing voor mensen die er niet zoveel geld voor over hebben of kunnen geven.
Je krijgt veel functies voor je geld, en volgens mij zal deze toch wel wat beter van kwaliteit zijn dan zijn voorganger, is toch de bedoeling van vernieuwing volgens mij?:p

Zodus 'duur stuk betaald metaal' ga ik eerlijk gezegd niet akkoord mee, ik vind het zeer weinig geld voor de functies, en ja, kwaliteit mag minder zijn, maar hoe je omgaat met je materiaal speelt ook wel een rol, en heb je dan nog pech, een reparatie kan er wel nog vanaf met het geld dat je uitspaartWinking my eye

Maar nogmaals, dit is dus mijn mening héWinking my eye
RiX    posted on 18-01-2009 15:46
Ik denk dat de potmeters mss iets steviger zitten. Maar al met al zul je die 60 euro meer betalen voor alleen die dekplaat en de nieuwe looks.

Wat ik jammer vind is dat de master nog steeds een fader is en geen potmeter. Dat ze dat bij Behringer niet snappen... de djm-800 is ook overgestapt op een potmeter, waar de djm-600 een master-fader had.
DJADMIN    posted on 18-01-2009 15:54
Mwah, als ik zou beginnen zou ik het wel aandurven hoor....t zal allicht verbeterd zijn, anders breng je zoiets -mijns inziens- niet uit...
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Hardshort    posted on 18-01-2009 15:55
@ Niels325: Het ging me ook om de meningen Cool
@ RiX: Ik vind zelf een master fader prettiger dan een potmeter,,. Een Goede reden kan ik je niet geven maar het is prettiger vind ik. Als je er goed overna denkt is het eigen onlogisch en onpraktisch mja Cool
RiX    posted on 18-01-2009 15:59
Denk je dat er geen marketing afdeling achter zit die samen met de concurrent van de B (en C)-merken elke keer een kleine update doen, om de kleinere gebruiker toch nieuwe apparatuur te laten kopen? Apparatuur die na pak en beet 1,5 jaar weer aan vervanging toe is. Beheringer is helemaal niet uit op een A-merk imago. Ze maken bewust apparatuur dat niet goed in elkaar steekt. Het goedkoper in de produktie en de klant die geen A-merk kan betalen koopt het toch wel, omdat deze zijn hobby niet wil stil leggen.
Niels325    posted on 18-01-2009 15:59
@ hardshort:
weet ikWinking my eye maar was uit voorzorg:d
het is hier soms wel gevaarlijk om een mixer van Behringer interessant te noemen:p
Hardshort    posted on 18-01-2009 16:06
@ Rix: Zit wel wat in, wel erg jammer want behringer maakt niet persé alleen maar rommel..
@ Niels325: lol Cool
Niels325    posted on 18-01-2009 16:09
kan het niet zijn dat behringer veel voorkomt bij equalizers ofzo bij gigs?
kan ook limiters zijn hoor of iets in die aard, ik ken er niets van.
maar dit bewijst wel dat ze lang niet overal zo slecht in zijn, ik blijf er bij: het blijft een zeer interessante oplossing!
het is nu ook niet dat ze uiteen vallen als je er een tik op geeft:d

Edit: en nee, ik ben niet partijdig omdat ik zelf behringer hebWinking my eye
Ik heb zo'n jaarhalf terug bijna het driedubbele betaald voor mijn synq!
Een vriend van mij heeft echter de djx700, en hij heeft er geen problemen mee, en dan staat deze boven in de koude op een niet-geïsoleerde zolder.
Ik vond hem wel ng aangenaam draaien, enkel die effecten raakte ik niet wijs uit(met die getallen:s)
User edit by Niels325 on 18-01-2009 @ 16:12:27 (100%)
Hardshort    posted on 18-01-2009 16:18
Effecten van de 700 zijn een beetje vreemd indd, elk effect staat er 5/6x in alleen steeds op een andere depth/range etc.
Verder heeft een vriend van me ook de 700 en die heeft echt nog steeds nergens last van (+-3 jaar oud) terwijl mijn eigen 700 het na 2 weken voor gezien hield.

Het valt me ook op dat de oudere 700`s het wel goed uithouden en de nieuwere (2007>Winking my eye waardeloos zijn.

Wellicht heeft behringer ergens in de loop der jaren een andere fabrikant ofzo op de kop getikt die het nog net ff wat goedkoper (lees: slechter) kon produceren.
bambamstudio    posted on 18-01-2009 16:19
Behringer is budget spul maar dat wil niet zeggen dat het slecht is. Je moet dit niet gaan vergelijken met Pioneer of A&H mixer. Deze mixer gaat rond de 250 euro kosten in Nederland
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Hardshort    posted on 18-01-2009 16:24
Maar wat denk jij van deze mixer zelf ?.

Een gespoten 700 of een verbeterd stukje budget spul ?
User edit by Hardshort on 18-01-2009 @ 16:25:15 (3%)
Nvie    posted on 18-01-2009 16:38
Poster: Niels325
kan het niet zijn dat behringer veel voorkomt bij equalizers ofzo bij gigs?
kan ook limiters zijn hoor of iets in die aard, ik ken er niets van.
maar dit bewijst wel dat ze lang niet overal zo slecht in zijn, ik blijf er bij: het blijft een zeer interessante oplossing!
het is nu ook niet dat ze uiteen vallen als je er een tik op geeft:d

Behringer maakt best aardige gates. Van de rest zou ik afblijven. Verder denk ik dat je bij gigs, zeker als de kwaliteit een rol speelt, al snel DBX of zelfs Klark Teknik tegen gaat komen!
Snoey    posted on 18-01-2009 16:39
Ziet er leuker uit dan een numark of denon mixertje.
www.soundcloud.com/ten-hooven
bambamstudio    posted on 18-01-2009 16:40
Poster: Hardshort
Maar wat denk jij van deze mixer zelf ?.

Een gespoten 700 of een verbeterd stukje budget spul ?

Ik beoordeel een mixer niet van een plaatje en specs, dat is ook onmogelijk. Hiervoor moet je de mixer in je handen hebben gehad. Iedereen gaat er meteen vanuit als er behringer opstaat dat het slecht spul is. Ik zit dit jaar voor het eerste niet op de NAMM dus heb geen idee hoe de mixer aanvoeld.
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
User edit by bambamstudio on 18-01-2009 @ 16:40:56 (26%)
Roalin    posted on 18-01-2009 18:51
Kijk eens in het topic over de DJX750: http://www.aboutdj.nl/community/viewtopic.php?f=5&t=1050

Zie de post van Royce, hij heeft beide handleidingen erbij gepakt en beide vergeleken.
Nu blijkt dat het effecten gedeelte is verbeterd...
User edit by Roalin on 18-01-2009 @ 18:52:43 (28%)
Mixt-Ape    posted on 18-01-2009 18:59
que uitzicht is ie hetzelfde, het enige verschil lijkt mij dat de faders dunner zijn...
Kevlar    posted on 18-01-2009 19:36
Ik zou zeggen innocent until proven guilty. ff wachten op de eerste reviews en zo Happy, laughing
DjVictorF    posted on 18-01-2009 20:10
Hij ziet er wel goed uit! Ik denk persoonlijk ook vanwege het aantal klachten van de djx 700 dat ze er wel wat aan gedaan hebben! weet het natuurlijk niet zekerWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Flexii    posted on 18-01-2009 23:35
over de djx700, ik wil hem binnen nu en korte tijd eindelijk de deur uit doen, maar hij heeft hij doet het wel nogaltijd en dat ne ja, 6 jaar!Winking my eye,, dus mischien dat ik dan toevallig een exemplaar heb uit een goede productie ofzo haha

wat ik raar vind aan deze djx750 is dat hij echt helemaal percies het zelfde uitziet als de djx700, wat het inderdaad wel verdacht maakt natuurlijk, als je kijkt mij denon dnx1500 dnx 1700, pioneer djm 700, djm800, ah xone 62, 92 enz enz,, dan zitten er verschillen ook qua looks en knopjes ed. en dat is hier niet het geval, dus mischien toch wel gewoon overgespoten? wie zal het zeggen, ik ga hem niet uitproberen iig
Hardshort    posted on 19-01-2009 00:46
Inderdaad. Als ik de manuals erbij pak zit echt alles gewoon precies op dezelfde plek en ook de afmetingen zijn op de milimeter identiek.. Maarja de buitenkant zegt nog steeds niks over de binnenkant en daar ben ik toch heel benieuwd naar...
gilan    posted on 19-01-2009 11:52
hoeveel zal die gaan kosten?
edit: wat mij opvalt is dat ze weer een fader hebben gebruikt voor de master
klein minpuntje
Winking my eye
User edit by gilan on 19-01-2009 @ 11:54:14 (100%)
justjustin    posted on 19-01-2009 14:11
Poster: gilan
hoeveel zal die gaan kosten?
edit: wat mij opvalt is dat ze weer een fader hebben gebruikt voor de master
klein minpuntje
Winking my eye

€240...

Ik neem deze mixer wel in overweging!...ziet er goed uit...en ben na 2jaar nog steeds een blije eigenaar van een behringer...werkt prima...(1x garantie gevalletje)...

Wil m wel eens testen...
Roov    posted on 19-01-2009 14:34
De looks zijn iig beter, hij lijkt nu een beetje op de DJM-500 Winking my eye
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

79 Users online: 9 Guests (70 Unknown)
Pages generated today : 35.189
Most visitors online this month : 236
Lifetime Pageviews since 2003 : 232.417.064