Nieuwe Denon Gear! (2/5)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mixt-Ape    posted on 17-01-2009 18:40
Hey mensen,
Op het internet zag ik onlangs dat er een 3 nieuwe producten van Denon zijn die vanaf 10 april verkrijgbaar zullen zijn: de Denon DN-S3700 (CD deck), de DN-X1700 en de Denon DN-X1100 (die verdacht veel op DJM-700 lijkt). Wat vinden jullie hiervan?
User edit by Mixt-Ape on 17-01-2009 @ 19:49:45 (12%)
Mod edit by Lead on 18-01-2009 17:51 (6%)

What do you think about Nieuwe Denon Gear! ??

Vote :   

Snoey    posted on 18-01-2009 20:40
Poster: skyline643

Tjah ik hoor het al... Weer zo ene die maar 1 merk kent en al de rest afbreekt Cool

Tjah ik lees het al... Weer zo ene die in hokjes denkt. 

Ik heb ook met Denons gedraaid en met draaitafels. Maar die draaiplatter van de Denons lijkt voor geen meter op de platter van een draaitafel. Neem het cue'en als voorbeeld, bij de draaitafel houd je de plaat vast en de platter draait door zonder dat de plaat afspeelt en kan je prima que'en. Als ik bij de Denon wil que'en en ik houd schijfje vast en de platter door draait, speelt de muziek ook gewoon door. Wil ik dan toch que'en, moet ik als een dwaas dat schijfje tegen de platter drukken en dat werkt dan echt niet soepel. 
Dan krijgen we het benden van de snelheid, bij een draaitafel geef ik lekker een grote slinger aan het wiel en tolt ie niet door. Moet je eens een slinger aan de jog van die denon geven, draait ie lekker lang door. 
Als ik bij een draaitafel wil afremmen, dan kan ik rustig me vinger op de zijkant van de platter leggen waardoor die gelijdelijk in snelheid afneemt. Doe ik dat bij de Denon heb ik twee mogelijk heden namelijk: de platter blijft lekker op het zelfde tempo door draaien of die platter staat in 1 keer stil.
Het is dus veelste stotterig en het werkt gewoon niet soepel.

Ik verwacht na deze onderbouwing geen flauwe opmerkingen meer als 'Weer zo ene die maar 1 merk kent en al de rest afbreekt'.    
www.soundcloud.com/ten-hooven
DJADMIN    posted on 18-01-2009 21:06
Je moet je echter wel beseffen dat het ook een kwestie van smaak is....wat je fijn vind, en wat niet..
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Snoey    posted on 18-01-2009 21:27
Poster: DJADMIN
Je moet je echter wel beseffen dat het ook een kwestie van smaak is....wat je fijn vind, en wat niet..

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. 
DJADMIN    posted on 18-01-2009 21:44
Poster: Snoey

Daar ben ik het ook helemaal mee eens. 

dan zitten we gelukkig op 1 lijn Winking my eye

ot....ik ben aan t kijken voor die 1100, lijkt me een leuke en degelijke mixert!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
Reind    posted on 18-01-2009 22:00
Als ik bij de Denon wil que'en en ik houd schijfje vast en de platter door draait, speelt de muziek ook gewoon door. Wil ik dan toch que'en, moet ik als een dwaas dat schijfje tegen de platter drukken en dat werkt dan echt niet soepel.

Onzin, wanneer jij het schijfje op een S3500, 3700 of HS5500 stil houd zal de muziek ook stoppen. Het systeem is hetzelfde als op de CDX/HDX van Numark en dat is een prima werkend "fail proof" systeem. Het enige wanneer het niet werkt is wanneer de gebruiker het niet correct heeft geinstalleerd.

Dan krijgen we het benden van de snelheid, bij een draaitafel geef ik lekker een grote slinger aan het wiel en tolt ie niet door. Moet je eens een slinger aan de jog van die denon geven, draait ie lekker lang door. 
Als ik bij een draaitafel wil afremmen, dan kan ik rustig me vinger op de zijkant van de platter leggen waardoor die gelijdelijk in snelheid afneemt. Doe ik dat bij de Denon heb ik twee mogelijk heden namelijk: de platter blijft lekker op het zelfde tempo door draaien of die platter staat in 1 keer stil.

Klopt maar wie zegt dat dat nog steeds zo is? Volgens mij hebben we het hier over een nieuw cq door ontwikkeld product waarin verbeteringen zijn aangebracht en als mensen nou eens iets minder hard zouden schreeuwen over dingen die ze helemaal niet kunnen weten zou er een hoop minder onzin zijn op deze wereld. De jog van de S3700 kun je namelijk nog niet gevoeld hebben en dus kun je daar ook alles behalve een oordeel over geven.

Ik kan je alvast verklappen dat het 100% mee valt die jog.

Ik verwacht na deze onderbouwing geen flauwe opmerkingen meer als 'Weer zo ene die maar 1 merk kent en al de rest afbreekt'.    

Over het algemeen is het hier nou ook niet zo dat mensen echt open staan dan voor iets anders wat begint met een P en eindigt op ioneer dus zo vreemd is het niet dat mensen dat denken want eerlijk is eerlijk.... tis en blijft wel een Pioneer minded forum.
DjVictorF    posted on 18-01-2009 22:04
Poster: Mixt-Ape
Ze hebben wel veel knopjes, maar na een uurtje heb je het toch allemaal door, dus maakt dat uit?

Ik heb zelf een denon dn-x1500 al langer dan een half jaar en ik begrijp nog steeds een paar dingen niet hoe het werktWinking my eye
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
4Tastic    posted on 18-01-2009 22:11
Poster: DjVictorF

Ik heb zelf een denon dn-x1500 al langer dan een half jaar en ik begrijp nog steeds een paar dingen niet hoe het werktWinking my eye

Dat hoeft natuurlijk niet altijd alleen aan de gear te liggen. Pak de manuel er is bij. En anders kan je hetgeen je niet begrijp altijd nog hier op het forum vragen.
http://www.djsander.nl
Bart_    posted on 18-01-2009 22:54

alsof dat onze schuld is? zoals 4Tastic al zegt zit er bij elk apparaat ook een handleiding.
En eigelijk is de bedoeling ook dat je de handleiding doorleest voordat je het apparaat in gebruik neemt,
maarja, tegenwoordig is het: ach handleiding; wat maakt het uit.. en als je iets niet snapt vraag je het maar op 't forum, terwijl het net zo goed in de handleiding staat!

maargoed; het gaat hier om de nieuwe producten van Denon.
Stuk voor stuk prachtige apparaten op het eerste gezicht.
Vooral de DN-S3700 spreekt mij aan, en dat terwijl hij maar 100 dollar meer kost dan de CDJ800MK2,
ben benieuwd ofdat Pioneer hier tegenop kan. Maarja, dan zeggen jullie: 'Pioneer kost gewoon meer geld omdat het betere kwaliteit is'. Maar ik kan je verklappen dat de kwaliteit van Denon ook zeer goed is, en volgens mij nog hetzelfde als Pioneer als het niet beter is. Maar zoals Reind al zei; het is en blijft een Pioneer-minded forum.
DJdarkness    posted on 18-01-2009 22:56

Ik heb ook met Denons gedraaid en met draaitafels. Maar die draaiplatter van de Denons lijkt voor geen meter op de platter van een draaitafel. Neem het cue'en als voorbeeld, bij de draaitafel houd je de plaat vast en de platter draait door zonder dat de plaat afspeelt en kan je prima que'en. Als ik bij de Denon wil que'en en ik houd schijfje vast en de platter door draait, speelt de muziek ook gewoon door. Wil ik dan toch que'en, moet ik als een dwaas dat schijfje tegen de platter drukken en dat werkt dan echt niet soepel. 

Snoey,

Heb je er wel eens bij stil gestaan dat een merk zijn product " ontwikkeld" . Of wel dat jij een X aantal jaar een cd speler in je handen heb gehad, betekend niet dat Denon hun product niet heeft aangepast. Dus ik vind je verhaal nog steeds niet onderbouwd omdat we het in de topic hebben over de " nieuwe" denon cd spelers.

Op dit moment is de enigste persoon waar we waarde aan zijn mening mogen hechten Reind, want deze heeft de speler al in zijn handen gehad. Net al de voorloper de 3500. Als er dus iemand is die inhoudelijke informatie kan geven is dat Reind, de rest van ons zal moeten wachten tot na 10 April, het moment dat de spelers op de markt komen.

Verder lees ik regelmatig wat het voor zin heeft om een draaiende platter op een cd speler te zetten. Strak daar achter aan lees ik altijd koop dan een draaitafel. Een draaitafel is gevoelig voor overslaan, vinyl is duur, bij het minste of gerinste stofje slaat het hele avontuur over. Dit heeft een cd speler allemaal niet! Echter corrigeert een draaiende platter veel fijner. Dat is echter iets puur persoonlijks. Dus daarom zou je een cd speler met een draaiend plateau willen hebben.

Ik mix nu al 10 jaar en heb de afgelopen 4 jaar op pioneer spullen gemixt. (DMP 555, CDJ 800 MK2, Cdj 1000, DJM 600, DJM 800) Het is echt fijn spul maar ik heb af en toe toch echt het gevoel dat er hier te veel mensen alleen maar bij pioneer producten helemaal wild worden. Sterker nog als deze foto op het Interenet was verschenen met een pioneer logo dan had ik de reacties hier maar wat graag terug gelezen. 

Beetje open blijven staan voor vernieuwing en anders prodcuten mensen, pioneer is echt niet de enige die een cd speler in elkaar kan schroeven.

Sterker nog ik heb mijn DJM 800 eruit gedaan voor een EVO 4, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik vind deze mixer gewoon lekkerder draaien.

Ofwel DJ gear is persoonlijk, en niet merkgebonden! Net als vrouwen eigenlijk Winking my eye
Snoey    posted on 18-01-2009 23:19
Goed verhaal (y) Alleen het derde stuk snap ik niet.
User edit by Snoey on 18-01-2009 @ 23:19:26 (5%)
skyline643    posted on 18-01-2009 23:37

Uit je vorige posts was duidelijk op te maken dat bij jou enkel maar Pioneer bestaat. Ok, jouw keuze. Maar Pioneer is niet de enigste die cd-spelers maakt (zoals reeds gezegd), andere merken hebben ook goeie producten, ja ook Denon. Als je op internationale schaal gaat kijken is Denon zeker zo populair als Pioneer. Zijn de mensen die voor Denon kiezen dan allemaal hokjesdenkers volgens jou? Niet iedereen kan dezelfde gear kiezen. Sommigen mogen eens wakker worden. De wereld is groter dan enkel en alleen maar Pioneer... Ik had mijn zo mijn redenen om jou die opmerking te geven. Dat de vorige Denons niet zo ideaal waren met hun draaiende platter is geweten, maar echt slecht zijn ze ook niet want die cd-spelers heb ik vaak zien opduiken in booths. Dat wil daarom niet zeggen dat die DN-S3700 even slecht is? Je hebt niet eens die speler onder handen gehad, hoe kun je dan gaan zeggen dat bij Denons de platters ruk zijn en het draaien ruk is? Het kan goed zijn dat het helemaal anders werkt, en zelfs goed, ja voor sommigen misschien beter dan een CDJ-1000.
Ik heb niets tegen Pioneer (ik heb er zelf ook spullen van), maar ik heb wel iets tegen mensen die kritiek geven op iets wat ze nog niet eens aangeraakt hebben en die denken dat er enkel en alleen maar Pioneer bestaat.
Snoey    posted on 19-01-2009 00:49
Poster: skyline643
Zijn de mensen die voor Denon kiezen dan allemaal hokjesdenkers volgens jou? Niet iedereen kan dezelfde gear kiezen. 

Sommigen mogen eens wakker worden. Je hebt niet eens die speler onder handen gehad, hoe kun je dan gaan zeggen dat bij Denons de platters ruk zijn en het draaien ruk is?

Beste skyline, de opmerking over het hokjes denken was gericht op je post waarin jij mij bescrijft als een persoon die een merk kent. Dus stop aub met worden in mijn mond te leggen want daar houd ik niet van. 

En nee ik heb de speler niet in me handen gehad en is dat ook best onsportief van mij om deze speler meteen af te kraken. Daarom heb ik nu ook besloten om deze speler als nog een keer uit te proberen en dan pas te oordelen. 
RiX    posted on 19-01-2009 09:59
Goed bezig Snoey!

En als iedereen nou zijn mening in de 'ik-vorm' typt i.p.v. de 'is-vorm', vertel je vanuit jezelf en hou je andere gebruikers te vriend...

Dan over merken en produkten. Ik kan me nog herinneren dat ik bij marketing iets leerde over merkentrouw. Sommige mensen kopen ooit een bepaald merk: goeie advertentie, van horen zeggen, aanbeveling, of blinde aankoop... doet er niet toe. Het produkt bevalt zo goed dat men trouw wordt aan dat merk.
vb: Ik ben fan van Adidas-schoenen. Goede kwaliteit, steun voor je voet, duurzaam. Maar...
Er is een valkuil: Je kan je blind staren op je eigen merk. Er zijn namelijk meer merken / produkten die ook kwalitatief goed zijn... Je moet je er alleen wel voor openstellen.

ontopic: Ik heb de denons nog nooit gevoeld (welke dan ook, maar ik ben ook geen grote Pioneer-fan. Laatst weer op 800 mkII gedraaid en vind ze toch erg plastic aanvoelen in vergelijking met mijn cmx-3000.
Mixt-Ape    posted on 19-01-2009 17:23

Haha, veel succes om het allemaal uit te dokteren!
Foxxer    posted on 27-01-2009 19:23
ziet er grappig uit alleen ben zelf niet zo wild van denon...Cool
soundcollector    posted on 27-01-2009 19:42
Die nieuwe cd speler van denon ziet er al een pak beter uit als de vorige, zo te lezen op aboutdj is er een en ander ook aan verbeterd.

Kwil em wel eens teste, kdenk dat denon nog even moet door developpen en dat ze dan mss wel in staat zijn pioneer trug weg te werken uit de markt.

De vorige denon spelers deden me toch twijfelen bij een aankoop. Deze dns 3700 zie ik bij mijn thuis zeker als 3e speler staan...

Das toch al een mooi begin Winking my eye

Mixt-Ape    posted on 28-01-2009 13:46
Pioneer 'wegwerken' zal wellicht nooit lukken, maar waardige tegenstand bieden doen ze volgens mij al lang!
dondanielo    posted on 28-01-2009 20:10
Pioneer 'wegwerken' zal wellicht nooit lukken, maar waardige tegenstand bieden doen ze volgens mij al lang!

helemaal met je eens!

ik moet zeggen, dat de x1100 er niet eens zo slecht uitziet..
hij lijkt indeed op de djm 700 :D

ik hoop alleen dat denon er een beetje een attraktief prijskaartje aan hangt Cool
Mixt-Ape    posted on 28-01-2009 20:12
Ja, ik heb al gezien dat die DN-X1100 niet duur wordt...
Wat dit over de kwaliteit zegt moeten we maar afwachten, maar het zal wel een goed product worden.
Flexii    posted on 28-01-2009 21:04
Ja, ik heb al gezien dat die DN-X1100 niet duur wordt...
Wat dit over de kwaliteit zegt moeten we maar afwachten, maar het zal wel een goed product worden.
  om precies te zijn gaat hij 599 kosten bij alle welbekende winkelsWinking my eye opzich nog helemaal niet zo goedkoop, gezien het feit de dnx-1500 799 kost en deze effecten heeft en een display, de dnx 1100 heeft geen ingebouwde effecten dus ik vind de prijs precies goed zo, had hem ook precies zo ingeschat toen ik er over hoorde
Mixt-Ape    posted on 29-01-2009 17:08
Als ik dan zou moeten kiezen zou ik persoonlijk eerder voor de 1500 gaan voor de extra functies...waarschijnlijk wou denon ook een goedkoper model om in elk segment van de markt te kunnen concurreren.
tom-j    posted on 29-01-2009 17:24
Poster: Bart_

Maar zoals Reind al zei; het is en blijft een Pioneer-minded forum.

mag jij mij uitleggen waarom?? omdat lead voor pioneer werkt?
verder ben ik het met je eens, het maakt mij niks uit wat er op mijn Gear staat! als het maar van goede kwaliteit is, fijn werkt en overzichtelijk is! IK VIND pioneer top! maar aan alle reacties te zien denk ik dat denon ook een top merk is!
goed on-topic: ze zien er vet uit! hopen dat ze een beetje fijn werken!
Winston    posted on 29-01-2009 23:17
De nieuwe denon mixer vindt ik niet bijzonder vernieuwend, maar ik denk wel dat het een goede club mixer is. Zeker wel de prijs waard.

Iets nieuws op de nieuwe denon player is de wave display. Al is het misschien mogelijk alleen voor mp3. Dan is de CDJ-1000 eindelijk niet meer de enige cd player die dat heeft.
Tic Toc
MoXeGy    posted on 30-01-2009 00:05
Wat maakt het eigenlijk uit met welk merk gear je draait, ookal draai je met een skytek setje net zo goed en gaat het publiek net zo hard uit zijn dak, dan scoor je netzoveel punten als dat je met een pioneer/denon set draait.
dat er concurentie is is alleen maar positief, zo blijven de merken bezig om de ander te overtreffen, de ene met de prijs, de ander met functies. Dat is alleen maar positief voor ons.
Mixt-Ape    posted on 30-01-2009 17:31
Daar ben ik het helemaal mee eens. Maar ik denk niet dat je in een club een skytec setje zal tegenkomen:p

86 Users online: 19 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 33.450
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.421.824