Poster: Snoey
Tjah ik lees het al... Weer zo ene die in hokjes denkt.
Ik heb ook met Denons gedraaid en met draaitafels. Maar die draaiplatter van de Denons lijkt voor geen meter op de platter van een draaitafel. Neem het cue'en als voorbeeld, bij de draaitafel houd je de plaat vast en de platter draait door zonder dat de plaat afspeelt en kan je prima que'en. Als ik bij de Denon wil que'en en ik houd schijfje vast en de platter door draait, speelt de muziek ook gewoon door. Wil ik dan toch que'en, moet ik als een dwaas dat schijfje tegen de platter drukken en dat werkt dan echt niet soepel.
Dan krijgen we het benden van de snelheid, bij een draaitafel geef ik lekker een grote slinger aan het wiel en tolt ie niet door. Moet je eens een slinger aan de jog van die denon geven, draait ie lekker lang door.
Als ik bij een draaitafel wil afremmen, dan kan ik rustig me vinger op de zijkant van de platter leggen waardoor die gelijdelijk in snelheid afneemt. Doe ik dat bij de Denon heb ik twee mogelijk heden namelijk: de platter blijft lekker op het zelfde tempo door draaien of die platter staat in 1 keer stil.
Het is dus veelste stotterig en het werkt gewoon niet soepel.
Ik verwacht na deze onderbouwing geen flauwe opmerkingen meer als 'Weer zo ene die maar 1 merk kent en al de rest afbreekt'.
Snoey,
Heb je er wel eens bij stil gestaan dat een merk zijn product " ontwikkeld" . Of wel dat jij een X aantal jaar een cd speler in je handen heb gehad, betekend niet dat Denon hun product niet heeft aangepast. Dus ik vind je verhaal nog steeds niet onderbouwd omdat we het in de topic hebben over de " nieuwe" denon cd spelers.
Op dit moment is de enigste persoon waar we waarde aan zijn mening mogen hechten Reind, want deze heeft de speler al in zijn handen gehad. Net al de voorloper de 3500. Als er dus iemand is die inhoudelijke informatie kan geven is dat Reind, de rest van ons zal moeten wachten tot na 10 April, het moment dat de spelers op de markt komen.
Verder lees ik regelmatig wat het voor zin heeft om een draaiende platter op een cd speler te zetten. Strak daar achter aan lees ik altijd koop dan een draaitafel. Een draaitafel is gevoelig voor overslaan, vinyl is duur, bij het minste of gerinste stofje slaat het hele avontuur over. Dit heeft een cd speler allemaal niet! Echter corrigeert een draaiende platter veel fijner. Dat is echter iets puur persoonlijks. Dus daarom zou je een cd speler met een draaiend plateau willen hebben.
Ik mix nu al 10 jaar en heb de afgelopen 4 jaar op pioneer spullen gemixt. (DMP 555, CDJ 800 MK2, Cdj 1000, DJM 600, DJM 800) Het is echt fijn spul maar ik heb af en toe toch echt het gevoel dat er hier te veel mensen alleen maar bij pioneer producten helemaal wild worden. Sterker nog als deze foto op het Interenet was verschenen met een pioneer logo dan had ik de reacties hier maar wat graag terug gelezen.
Beetje open blijven staan voor vernieuwing en anders prodcuten mensen, pioneer is echt niet de enige die een cd speler in elkaar kan schroeven.
Sterker nog ik heb mijn DJM 800 eruit gedaan voor een EVO 4, en ik heb er nog geen seconde spijt van gehad. Ik vind deze mixer gewoon lekkerder draaien.
Ofwel DJ gear is persoonlijk, en niet merkgebonden! Net als vrouwen eigenlijk