Aantal tracks per cd? (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Wammes    posted on 08-08-2005 17:05
Ik krijg binnenkort m'n CDJ 800's binnen en wil alvast even wat cd's fikken. Het lijkt mij alleen niet praktisch om iedere cd vol te zetten met nummers (onverzichtelijk en max 1 cue point per cd). Wat werkt volgens jullie het handigste? Hoe bewaren jullie verder je cd's? Schrijf je er op met stift?

What do you think about Aantal tracks per cd? ??

Vote :   

Nvie    posted on 08-08-2005 17:22
Per artiest?
jordy    posted on 08-08-2005 17:32
originele cd's?
Nvie    posted on 08-08-2005 17:37
aan de uitdrukking 'cd's fikken' denk ik van niet :P
Jorrit    posted on 08-08-2005 18:28
Ik zet cd gewoon zo vol mogelijk, dat memory gebrek is niet zon probleem, het gaat 'on the fly' net zo makkelijk Winking my eye
tairip    posted on 08-08-2005 18:51
Ik brand van genre's op verschillende cd's en schrijf erop wat erop staat!

Het is idd makkelijk om de cd niet te vol te brande!
wilum    posted on 08-08-2005 18:53
ik bestelk uit duitsland hele goedkope en goede kwaliteit en zet op elke cd een nummer (zo vergus ik me neit prongelijk in de verkeerde track) ....
ben per maand zeker rond de 100 cds kwijt
tis dat ze zo goedkoop zijn

gr. willem
W.i.M    posted on 08-08-2005 19:19
Poster: wilum
ik bestelk uit duitsland hele goedkope en goede kwaliteit en zet op elke cd een nummer (zo vergus ik me neit prongelijk in de verkeerde track) ....

gr. willem

Misschien een rare vraag, maar hoe kun je je nou vergissen in welke track je draai als je toch alles voorbeluister op je mixer ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 08-08-2005 19:20 (4%)
wilum    posted on 08-08-2005 19:53
haha foutje van mij
ik luister vaak cds op mijn computer (werkt ook anders)

gr. willem
LauW    posted on 08-08-2005 20:21
Klinkt zwaar onhandig allemaal :] Ik heb gewoon me cd's vol staan. In het begin wou ik ook 1 track ( + remixes) per cd branden maar heb nu al kleine 1000 tracks en dan is een beetje onbegonnen werk.

Trouwens die 1 cue punt per cd maakt ook niet uit want de tijd dat jij een volgende cd zoekt uit je massa's cd's heb ik die cue al opnieuw gemaakt :]

Ik heb nu een cd map voor iets van 400 cd's. Deze heb ik van zacht naar hard ingedeeld en op elke cdvakje zit gewoon het label met tracknr, trackid Happy, laughing Werkt prima zo.
ccc    posted on 08-08-2005 23:11
Poster: wilum

gr. willem

Mag ik vragen waar je die bestelt??
en hoe doe zijn die per hoeveel?
wilum    posted on 08-08-2005 23:28
als ik de site mag geven:
ik koop 100 philips cds voor 18.45euro

en dvds zijn daar ook geodkoop en het zijn ook nog eens topmerken

kijk maar op http://www.ddvd.info/nl/

ccc    posted on 09-08-2005 00:54
wat trouwens ook handig is zijn inkjet printable cdr's je moet alleen dan zo'n printer eenmalig erbij kopen
Jorrit    posted on 09-08-2005 00:55
Ehm... handig zo.... :D
wilum    posted on 09-08-2005 01:00
was me neit eens opgevallen
Wammes    posted on 09-08-2005 09:27
LauW, zoals jij het aanpakt ga ik het denk ik ook doen. Ik weet dat ik anders inderdaad knettergek ga worden van die duizenden cd'tjes. En die cuepoint zit wel iets in.  Ik heb van Caselogic trouwens nu 2 mapjes waar heel erg veel cd's in kunnen. Moet eens even kijken of ik dat printje van Nero ertussen kan proppen, lijkt me wel handig, dat schrijven met stiften op cd's is volgens mij niet ideaal.

Even offtopic:
Ik heb een hele zooi nummers gekocht via Beatport (standaard 320kbps). Op DJ Download kun je kiezen tussen 192 kbps of 320 kbps, maar dan wel tegen een meerprijs. Hoe goed hoor je het verschil als je ergens moet draaien (dus niet op je monitors thuis, maar club oid)? DJ Download vond ik overigens sowieso aan de dure kant (aangezien de prijzen daar in ponden op staan).

Wammes    posted on 10-08-2005 10:05
Oh ja, en op hoeveel speed branden jullie meestal cd's? Ervaren jullie weleens problemen als je op 24x speed brandt?

djmamo    posted on 10-08-2005 11:16
de snelheid van cd's branden is het beste als je het 1 op 1 doet, dus zo langzaam mogenlijk.

kost tijd maar je nummers worden beter gebrand en er is minder kans op fout branden.

en vind het wel omslagtig als je op 1 cd 1 nummer zet...
ook omdat je op heel veel cd spelers kunt zien (display) welk nummer er klaar staat of speelt en je kunt toch ook een lijstje maken met welke nummers er op de cd staan die je dan vervolgens in je map of cd kist stopt...

maar het is ook zo als je het zo makkelijk vind werken moet je dat doen, mijn manier van draaien vind ik ook het makkelijkst dus die verander ik ook niet

www.moonentertainment.nl
Wammes    posted on 10-08-2005 11:51
Nee, wat ik nu ga doen is cd's vol zetten naar genre (in mijn geval deep/progressive, electro of techno). Vervolgens papiertjes voor de cd in een map. Ik schrijf verder een datum erbij ter referentie. Zo staan de cd's toch vol.

1-speed is wel echt moeilijk langzaam! Ik ga dat dan gewoon op 2x ga doen, anders kost het echt teveel tijd. Happy, laughing

Wammes    posted on 01-09-2005 23:04
Zo, we zijn 3 weken verder. Wat ik nu doe is genres aanmaken: progressive, minimal, electro, house, techno en breaks. De cd's noem ik bijvoorbeeld prog_2005_013 of electro_2005_002. Ik maak dezelfde folders aan op m'n HD voor backup en ik print per cd een velletje wat precies voor m'n cd past in de mapjes. Meestal 8-10 nummers per cd. De cd's brand ik op 24 speed, want ik heb geen geduld om er langer op te wachten...  Tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Hebben jullie andere ervaringen?

Waar ik verder nog erg benieuwd naar ben is of je verschil hoort tussen 192 kbps en 320 kbps wanneer je over een hele zware PA staat te draaien (club,festival, etc)?

djvivieus    posted on 01-09-2005 23:34
Ey ey jongens,

bedoelen jullie nou branden op 1 speed undefined is dat niet heel sloom. Ik branden voor heen altijd gewoon 52 speed zonder problemen zolang je maar een goeie brander (zoals een plextor) hebt. Momenteel brand ik mijn cd's lekker met mijn macje met Roxio Toast en daar word standaard alles mee gechecked na het branden.undefined
Lead    posted on 02-09-2005 09:02
Mijn advies : CD-R branden op max 8 speed.

Dan weet je zeker dat hij het overal doet. Bijvoorbeeld een autoradio scanned je disc maar 1 keer (oversampling) en daar zou je problemen kunnen krijgen bij te snel branden.
Let the BASS be louder
Wammes    posted on 02-09-2005 10:19
Maar Lead, als ik het dus goed begrijp maakt het voor mijn CDJ's helemaal niks uit of ik het op 8 of 24 speed doe?

TheSupercrab    posted on 02-09-2005 10:43
Branden jullie ook van elke cd 2 kopietjes? Zo dat je 2 nummers die op de zelfde CD staan ook kan mixen?
Lassy    posted on 02-09-2005 11:07
Zelf brand ik alles zoals het op een maxi staat. Wanneer je veel nummers op 1 CD brandt, raak ik het overzicht kwijt en je moet dan wel altijd een extra copy branden om nummers die op dezelfde CD staan te kunnen mixen.
Branden op 8 speed is idd het beste voor de kwaliteit, let ook op de opnamekwaliteit (oa kbps) van de track zelf voordat je hem gaat branden. Vaak zijn er verschillende kwaliteiten in omloop.
De CD's beschrijf ik gewoon met een CD Marker, stikkers/labels zijn af te raden, omdat dit instabiliteit kan veroorzaken zodat een CD uit elkaar kan klappen of gewoon vast kan komen te zitten in de cd-spelers.
User edit by Lassy on 02-09-2005 @ 11:08:08 (2%)
Lukaz    posted on 02-09-2005 12:35
ik berg de cd's op in mn plaaten tas er zit zo'n handig vakje in waar je alle cd's (wel gescheiden) kunt in op bergen ..  ik weet niet of je ook vinyl draait en zo'n tas hebt maar het is wel handig en thuis stop ik ze gewoon weer terug in het hoesje

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

63 Users online: 9 Guests (54 Unknown)
Pages generated today : 30.842
Most visitors online this month : 245
Lifetime Pageviews since 2003 : 230.045.897