Poster: Adrien1989
Een groter jog is niet alleen handig voor scratchen?
En de CDJ800 staat wel degelijk hoger in het assortiment, zo zie niet alleen ik het, maar Pioneer zelf ook, je ziet het zelfs terug op die kalenders van hun

.
Neem aan dat je wel eens van Marketing gehoord hebt? Dit is dus wat Pioneer in deze erg goed aanpakt.
Naar mijn weten is de 400 niet op de markt gezet als opvolger van één van de CDJ’s, maar als een nieuwe generatie Pioneer spelers die voorzien is van uitgebreide MP3 compatibiliteit en midi functionaliteit.
Men heeft dan ook veel van de functies van de 1000 overgenomen en deze gestopt in de 400 en een paar hele leuke functies er aan toegevoegd.
Het grootste verschil is het formaat van de spelers. Dit is ook wat je het meeste terug leest in de discussies. Maar of het hebben van een groter Jog belangrijk is vraag ik me persoonlijk af. Zit hem vaak tussen de oren.
Veel van de meningen die gegeven worden over welke speler beter is, zijn gebaseerd wat men zelf het prettigst vind. En natuurlijk ook op het stukje marketing van Pioneer en de spelers zie je veel in de clubs. Maar verwacht men nu echt dat de clubs nu zo gek zijn als er een nieuwe speler op de markt komt dat zij deze gaan vervangen?
Tip die ik kan mee geven om voor je zelf uit te zoeken of de 400 voldoet aan jou wensen. Ga naar de winkel neem een CD mee en test hem. En doe het zelfde met de 800 of de 1000.
Ben het zeker niet eens dat veel spelers gebaseerd zijn op de 1000. Pioneer en Denon kijken veel van de handigheidjes bij elkaar af en passen deze toe in ieder hun eigen vorm.
Persoonlijk vraag ik me wel eens af als Pioneer de 400 de 1100 had genoemd en de prijs gelijk getrokken had met de 1000. Hoe men er dan over dacht? Had men dan het zelfde commentaar?
Laat je dus niet om de tuin leiden over hoe het product genummerd is en wat deze kost :D