De Cdj 400 of de Cdj 800 (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djrstyle    posted on 10-01-2009 19:27
Hallo ..
Ik ben er nu steeds nog ni uit welke cd speler ik wil ..
Het wordt zoiszo een pioneer . niet enkel voor de naam maar gwn voor de werking van deze toestellen .
Ik heb alles al uitgeprobeert en toch blijft pioneer voor mij nr 1 .
Maar pioneer heeft zoveel mooie toestellen .
daarom twijfel ik tussen de Cdj 400 en de Cdj 800 ..
Daarom wil ik vragen achter jullie meningen ?

Greetzz

What do you think about De Cdj 400 of de Cdj 800 ??

Vote :   

CoenBaas5300    posted on 14-02-2009 14:43
De 400's zijn super! Ze zijn niet alleen voor thuis gebruik, je kunt zo ook on the road meenemen en ik heb ze zelfs al een paar keer in een club zien staan!
SebIt    posted on 15-02-2009 17:41
Heb een tijdje terug hier ook lang over moeten nadenken, ben uiteindelijk voor de CDJ 800 gegaan. Vooral omdat deze een lekker groot jog wheel heeft. Als dit niks uitmaakt voor je, en je wilt ook met mp3's op bijv usb werken, dan moet je voor de 400 gaan!
Stefjuuh    posted on 15-02-2009 18:22
Poster: CoenBaas5300
De 400's zijn super! Ze zijn niet alleen voor thuis gebruik, je kunt zo ook on the road meenemen en ik heb ze zelfs al een paar keer in een club zien staan!

Ze zijn wel iets minder met zweethandjes in de club...
DAW    posted on 15-02-2009 19:47
Poster: djrstyle
Hallo ..
Ik ben er nu steeds nog ni uit welke cd speler ik wil ..
Het wordt zoiszo een pioneer . niet enkel voor de naam maar gwn voor de werking van deze toestellen .
Ik heb alles al uitgeprobeert en toch blijft pioneer voor mij nr 1 .
Maar pioneer heeft zoveel mooie toestellen .
daarom twijfel ik tussen de Cdj 400 en de Cdj 800 ..
Daarom wil ik vragen achter jullie meningen ?

Greetzz

Zoals je op veel sites/fora hebt kunnen lezen en ook hier op het forum. Is en blijft de grootste discussie tussen de 400 en de 800 de jogwheel. En natuurlijk dat de 800/1000 het meest terug te vinden zijn in de clubs en op feesten.

Mij maakt het persoonlijk niet uit of ik op een 400/800/1000 draai. Maar wat jij prettig vind kom je zo achter ga naar de winkel en test beide.

Ik heb zelf gekozen voor de 400 lekker compact en heeft alles in huis wat je nodig hebt om thuis lekker te kunnen prutsen. En mocht je gevraagd worden om ergens te draaien waar de 800 of de 1000 staat dan kost het je op zijn hoogst twee a drie plaatjes om er in te komen (als je er nog nooit mee gedraaid hebt) Winking my eye

http://EOSfotografie.nl
User edit by DAW on 15-02-2009 @ 19:49:11 (4%)
Adrien1989    posted on 15-02-2009 21:52
Met bijde modellen ervaring, maar vind de 800 toch veel fijner werken. Vooral het grotere jog geeft gewoon meer controle, wat ik zeker kan waarderen. Maar ook gewoon het grotere geheel vind ik toch wat fijner als ik de twee vergelijk. Niet gek dat de 800 fijner is, de 800 is ook gewoon een stapje hoger in het assortiment, laten we dat niet vergeten. Het komt gewoon wat dichter bij de o zo fijne 1000. 

Wat betreft het verschil met een club waar een 1000 staat... Als je met een 400 kan werken kan je ook met een 1000 werken en zo is dat andersom ook...

DAW    posted on 15-02-2009 22:20
Wat je aan geeft over een stapje hoger in het assortiment ben ik het niet (helemaal) mee eens. (de 400 is later op de markt gekomen, waarmen zeker gekeken heeft naar de techniek van de grote broer)

Overige wat je aangeeft is duidelijk een persoonlijke ervaring.

De grote jog is handig als je scratcht maar waarom dan een CDJ gebruiken zou dan eerder een SL pakken.

Touch Sensitive Jog Dial

On the CDJ-400 there is a solid touch sensitive Jog Dial. This jog Dial is smaller but works according the same principles as that of it's bigger brothers : CDJ-800MK2 and CDJ-1000mk3.
User edit by DAW on 15-02-2009 @ 22:21:22 (2%)
Adrien1989    posted on 15-02-2009 22:36
Een groter jog is niet alleen handig voor scratchen? 

En de CDJ800 staat wel degelijk hoger in het assortiment, zo zie niet alleen ik het, maar Pioneer zelf ook, je ziet het zelfs terug op die kalenders van hun Winking my eye.
CoenBaas5300    posted on 15-02-2009 22:37
Wat DAW zegt klopt, daar ben ik het ook helemaal mee eens.

Flexibele en krachtige cd-speler voor de ambitieuze DJ.

Speciaal ontworpen door en voor dj’s, en is geïnspireerd op Pioneers hoogwaardige CDJ-1000-serie, de CDJ-400
is een flexibele, betaalbare krachtige cd-speler voor de ambitueze club DJ.
Adrien1989    posted on 15-02-2009 22:38
Alles is tegenwoordig geïnspireerd op de 1000...
DAW    posted on 15-02-2009 23:02
Poster: Adrien1989
Een groter jog is niet alleen handig voor scratchen? 

En de CDJ800 staat wel degelijk hoger in het assortiment, zo zie niet alleen ik het, maar Pioneer zelf ook, je ziet het zelfs terug op die kalenders van hun Winking my eye.

Neem aan dat je wel eens van Marketing gehoord hebt? Dit is dus wat Pioneer in deze erg goed aanpakt.

Naar mijn weten is de 400 niet op de markt gezet als opvolger van één van de CDJ’s, maar als een nieuwe generatie Pioneer spelers die voorzien is van uitgebreide MP3 compatibiliteit en midi functionaliteit.

Men heeft dan ook veel van de functies van de 1000 overgenomen en deze gestopt in de 400 en een paar hele leuke functies er aan toegevoegd.

Het grootste verschil is het formaat van de spelers. Dit is ook wat je het meeste terug leest in de discussies. Maar of het hebben van een groter Jog belangrijk is vraag ik me persoonlijk af. Zit hem vaak tussen de oren.

Veel van de meningen die gegeven worden over welke speler beter is, zijn gebaseerd wat men zelf het prettigst vind. En natuurlijk ook op het stukje marketing van Pioneer en de spelers zie je veel in de clubs. Maar verwacht men nu echt dat de clubs nu zo gek zijn als er een nieuwe speler op de markt komt dat zij deze gaan vervangen?

Tip die ik kan mee geven om voor je zelf uit te zoeken of de 400 voldoet aan jou wensen. Ga naar de winkel neem een CD mee en test hem. En doe het zelfde met de 800 of de 1000.

Ben het zeker niet eens dat veel spelers gebaseerd zijn op de 1000. Pioneer en Denon kijken veel van de handigheidjes bij elkaar af en passen deze toe in ieder hun eigen vorm.

Persoonlijk vraag ik me wel eens af als Pioneer de 400 de 1100 had genoemd en de prijs gelijk getrokken had met de 1000. Hoe men er dan over dacht? Had men dan het zelfde commentaar?

Laat je dus niet om de tuin leiden over hoe het product genummerd is en wat deze kost :D
User edit by DAW on 15-02-2009 @ 23:07:10 (5%)
Adrien1989    posted on 18-02-2009 21:20
Gelukkig heb ik een opleiding marketing en communicatie gedaan, dus ik mag wel zeggen dat ik er aardig in thuis ben :P. Hoe erg jij er in thuis bent betwijfel ik , want los van de specs of kwaliteit van het product, door daadwerkelijkse plaatsing van het product in de productlijn en de prijsstelling van dit product staat het product gewoon hoger in het assortiment, dat is een feit, dit is niet subjectief op te vatten. Hiermee is dus inprincipe het misverstand wat betreft de door jou vermeende ongelijkheid van mij in het bovenstaande bericht van mij verholpen. Als je dit niet begrijpt moet je niet eens met marketing verhalen aankomen. 

Naar mijn weten is de 400 onder andere uitgebracht om een tussenstap toe te voegen tussen de 800 en de 200, gezien het feit dat er een behoorlijk verschil is. Een vermeend gat in de markt dus, waarvan de midi en usb functie zeker een deel uitmaken.

Het grootste verschil het formaat? Of dat uitmaakt? Op het moment dat je de eerste uitspraak maakt en je het afvraagd geeft dat al aan dat je er blijkbaar niet veel kaas van gegeten hebt! Kom op zeg, alleen de feeling van bijde spelers al, de 400 komt niet eens in de buurt van dat van de 1000, nog maar niet te spreken van de verstelmogelijkheden van het jog. Moet ik ook nog uitleg geven wat betreft wavedisplay en de hele mikmak? Deze twee apparaten zijn heel verschillend. Pioneer pakt de marketing zeker goed aan, door hun aanpak lijkt de 400 dicht bij de 1000 te komen, precies wat ze willen. Voor de mensen die minder willen uitgeven of gewoon simpelweg minder de besteden hebben Winking my eye. En ja de 400 heeft midi en een leuk USB ingangetje, prachtig allemaal. Ik heb het nooit gemist op mijn 1000'tjes, ben wat dat betreft ook niet de enige. Het grootste verschil in het formaat, laat me niet lachen... Je komt op mij over als iemand die de boekjes heeft gelezen maar zeker geen ruime ervaring met bijde apparaten heeft, natuurlijk kan ik mij vergissen. 

Voor wel degelijk veel spelers is er inspiratie opgedaan bij de 1000'tjes, dat zie je duidelijk terug in plaatsing van functies tot zelfs overduidelijke deels gekopierde producten. Denk aan de RMP-2 van Reloop. Denon bied zelfs de Pioneer manier van cue'en aan op haar producten. Wat betreft de CDJ400 geen uitleg nodig lijkt mij Happy, laughing

En natuurlijk is de CDJ400 een prima productje, en natuurlijk is het een goed idee om zowel de 400 en de 800 eventjes te testen. Uiteindlijk blijft het toch de vraag, heb ik die paar 100 extra over voor dat setje 800?'s.

Tekhead    posted on 01-03-2009 00:06
Poster: Stefjuuh

Als hij dan niet aso-duur wordt, gaat mn 400 dan de deur uit!

Pioneer is ALTIJD aso-duur !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Stefjuuh    posted on 01-03-2009 10:45
Poster: Tekhead

Pioneer is ALTIJD aso-duur !

Ghehe, True!

Poster: DAW
Wat je aan geeft over een stapje hoger in het assortiment ben ik het niet (helemaal) mee eens. (de 400 is later op de markt gekomen, waarmen zeker gekeken heeft naar de techniek van de grote broer)

Overige wat je aangeeft is duidelijk een persoonlijke ervaring.

De grote jog is handig als je scratcht maar waarom dan een CDJ gebruiken zou dan eerder een SL pakken.

Touch Sensitive Jog Dial

On the CDJ-400 there is a solid touch sensitive Jog Dial. This jog Dial is smaller but works according the same principles as that of it's bigger brothers : CDJ-800MK2 and CDJ-1000mk3.

Kan je niet volledig gelijk geven, op de 400 moet je de jog ietsjes indrukken, bij normaal gebruik merk je er niks van, maar als je zeer nauwkeurig wil scratchen wel. Bovenstaand stukje is dus eigenlijk een beetje het verdraaien van dingen voor de verkoop. Pioneer bedoelt namelijk dat je kan benden op de zijkant, en vinyl modes op de bovenkant hebt.
User edit by Stefjuuh on 01-03-2009 @ 10:47:26 (100%)

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

88 Users online: 53 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 11.677
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.236.094