Alleer eerst moet ik zeggen dat ik enkel ervaring heb met traktor.
Waarom ik denk dat je beter af bent met traktor is omdat je er 4 decks mee aan kunt sturen. En zoals ik je bericht leest gaan er 2x sl 1200 en 2x sl 1210 op. Daarom lijkt dit mij een een goed alternatief. Verder vraag ik mij af in hoeverre je cd spelers nog moet toevoegen aan je setup. Je bent schijnbaar verslaafd aan het vinyl gevoel, dus waarom zou je cd spelers nemen als je draaitafels met Traktor scratch hebt.
Dan kun je beter inversteren in een goede mixer die ook midi ondersteund. Daar heb je in samenwerking met de software dan meer aan. Je zegt dat je voor pioneer mixer gaat. Hier zul je absoluut geen miskoop aandoen, maar zet je oog kleppen niet op.
Ik heb namelijk mijn djm 800 eruit gedaan voor een evo 4 en hier nog geen seconde spijt van gehad. De midi functies van de mixer komen voor mij beter uit de verf als op de djm 800 door de rotary encoders die boven op de mixer zitten. En de mixer is zo heerlijk ruim opgezet. Maarja dit is persoonlijk.
Mijn advies, geen cd spelers, maar een goed mixer met midi ed, en mocht pioneer nou de komende maanden uitkomen met een cd speler met midi support of externe hd, dan kun jij als nog je tt verkopen en die inverstering/overstap maken.
Just my 2 cents

Testen en zelf besluiten wat voor jou het fijnste is!