Traktor Scratch of Serato  (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djrstyle    posted on 03-01-2009 02:52
Ik ben momenteel aant twijfelen tussen Traktor of serato ..
Ik heb hier thuis 2 technics Sl 1200MKII & SL-1210MKII staan en ik wil het besturen met macbook.
Ik zou ook eventueel met cd spelers werken .. Volgende week ga ik 2 x CDJ 400's halen ..
en een Pioneer mengpaneeltjj ( weet nog niet welke ?! Winking my eye

Greetz

DJdarkness    posted on 03-01-2009 03:34
Alleer eerst  moet ik zeggen dat ik enkel ervaring heb met traktor.

Waarom ik denk dat je beter af bent met traktor is omdat je er 4 decks mee aan kunt sturen. En zoals ik je bericht leest gaan er 2x sl 1200 en 2x sl 1210 op. Daarom lijkt dit mij een een goed alternatief. Verder vraag ik mij af in hoeverre je cd spelers nog moet toevoegen aan je setup. Je bent schijnbaar verslaafd aan het vinyl gevoel, dus waarom zou je cd spelers nemen als je draaitafels met Traktor scratch hebt.

Dan kun je beter inversteren in een goede mixer die ook midi ondersteund. Daar heb je in samenwerking met de software dan meer aan. Je zegt dat je voor pioneer mixer gaat. Hier zul je absoluut geen miskoop aandoen, maar zet je oog kleppen niet op.

Ik heb namelijk mijn djm 800 eruit gedaan voor een evo 4 en hier nog geen seconde spijt van gehad. De midi functies van de mixer komen voor mij beter uit de verf als op de djm 800 door de rotary encoders die boven op de mixer zitten. En de mixer is zo heerlijk ruim opgezet. Maarja dit is persoonlijk.

Mijn advies, geen cd spelers, maar een goed mixer met midi ed, en mocht pioneer nou de komende maanden uitkomen met een cd speler met midi support of externe hd, dan kun jij als nog je tt verkopen en die inverstering/overstap maken.

Just my 2 cents Winking my eye

Testen en zelf besluiten wat voor jou het fijnste is!
Gery    posted on 03-01-2009 11:11
voordeel aan de nieuwe traktor scratch pro is dat je zowel 2 decks timecode vinyl als 2 decks timecode CD tegelijk! kan afspelen!

maar daar beperken de voordelen zich niet, de grootste verschillen met serato liggen hem in de kwaliteit van de output superieur geluid aan 96khz (= studio kwaliteit) ivm serato, 48khz en het timecode signaal die dubbel zo gevoellig is als dat van serato.

In de praktijk komt dit er op neer dat je minder vaak syncronisatie problemen zal hebben met traktor en dat traktor ook een nood-modus heeft waar je met slechts ofwel het linker ofwel het rechter kanaal kan blijven verder draaien!

qua digitaal systeem zou ik dus niet twijfelen en zeker voor traktor scratch gaan!

miss juist nog even vermelden dat er quasi overal een djm800 staat, het is dus leuk als je thuis ook een hebt,
als je dat mengpaneel immers van buiten kent durf je al es wat meer live te doen ook Thumbs Up
DJ - Producer
Dj_Fantasy    posted on 03-01-2009 11:25
Poster: DJdarkness

Mijn advies, geen cd spelers, maar een goed mixer met midi ed, en mocht pioneer nou de komende maanden uitkomen met een cd speler met midi support of externe hd, dan kun jij als nog je tt verkopen en die inverstering/overstap maken.

Ik weet niet tot hoever jij Pioneer in de gaten houdt, maar bij mijn weten kun je op een CDJ 400 een externe HD aansluiten, en kun je deze ook aansluiten op je pc...omdat hij een ASIO Soundcard onboard heeft..
dj2dj.nl
DJdarkness    posted on 03-01-2009 11:45
Poster: Dj_Fantasy

Ik weet niet tot hoever jij Pioneer in de gaten houdt, maar bij mijn weten kun je op een CDJ 400 een externe HD aansluiten, en kun je deze ook aansluiten op je pc...omdat hij een ASIO Soundcard onboard heeft..

Dat had ik gezien, maar ik heb het even over de 800 en 1000 serie, omdat dat in mijn ogen de vervangers zijn voor draaitafels en dit was het geen waar ik in mijn post op doelde.

Poster : Gery
miss juist nog even vermelden dat er quasi overal een djm800 staat, het is dus leuk als je thuis ook een hebt,

Dit zou geen reden moeten zijn om de mixer te kopen, de DJM 800 is zo logisch opgebouwd dat jer er zo op mix, het zelfde met de effect box. Heeft niet heel veel training nodig. Aangezien 99% toch alleen een echotje op 1/2 beat gebruikt om build ops te creeren, uitzonderingen nagelaten dan...
Dj_Fantasy    posted on 03-01-2009 12:12
Als je 2x CDJ 400's gaat halen zou ik echt wel gaan voor traktor, dan kun je 4 decks gaan mixen zonder veel gekloot met het mengpaneel.

Dan zou je gewoon een 4 kanaals mengpaneel moeten nemen in een prijsklasse die je beter even zou moeten vermelden, want iedereen roept wel ecler evo 4 en pioneer djm 800, maar wie zegt dat hij zo een duur mengpaneel nu momenteel nog kan betalen na traktor of serato met 2x cdj 400's?
dj2dj.nl
JuniorDDP    posted on 03-01-2009 13:20
Weet wel dat je met 2 cdj - 400 bij serato direct alle info in je cd-spelers kunt zien ipv op de pc, dan moet je alleen maar muziek inslepen, maar de beats enzo kun je op je display zien (omdat het al een digitale cd-speler i)
EloidELot    posted on 03-01-2009 15:43
Ik zou gaan voor trakor scratch pro (heb momenteel gewoon TS en zeer content van!)
Voordelen: volgens mij gewoon een uitgebreider pakket dan serato! qua EFX/filters/4dekcs/...

Voor een mengpaneel zou ik gaan voor een basic mengpaneel zonder al teveel extra's!
Die extra's zou ik volledig uit traktor scratch pro trekken via een midicontroller, die je naar eigen believen kan instellen en OVERAL kan meenemen. Vooral zou ik niet gaan voor een mixer met een effectenbak en/of uitgebreide midi-mogelijkheden... want op verplaatsing ben je toch afhankelijk van de mixer ter plaatste. En als je dan geïnvesteerd hebt in een midi-controller, neem je deze gewoon mee en bedien je je Traktor scratch pro effecten, loops, cue's, filters..(noem maar op) zoals je het altijd gewend bent.
Twello    posted on 03-01-2009 19:24
Ik zou als je dan toch een nieuw mengpaneel haalt een Mackie D4 halen, zit firewire in dus een audio8 heb je niet nodig... scheelt gesleep en geld. Ook heeft deze mixer 2 filters net als de Xone 92 Cool Check de review op aboutdj

Zowiezo Traktor scratch, alleen al omdat deze 4 decks ondersteunt dus 2x zoveel mogenlijkheden. Heb zelf TS Pro en het bevalt me perfect geen seconde spijt van gehad.
brecht    posted on 03-01-2009 19:28
Ik persoonlijk heb serato. Al zou ik het voor jouw niet aanraden voor cd's.
Ik ben van mening dat serato meer voor turntable is en Traktor voor Cd...
Dat is dan weer ook mijn mening natuurlijk... Maar zo vind ik het nu eenmaal... Bij platen horen niet zoveel opties : Serato, en wil je meer functies enzo: Traktor
DJBernd    posted on 04-01-2009 01:38
ik zou opteren voor traktor scratch pro,
zeer tevreden gebruiker van.
4decks is wel iets waar traktor t.o.v. serato uitblink.
ik vind serato qua lay-out leeg. maar dat is mijn mening.
Traktor heeft veel te bieden, veel toffe effecten enz...
Mforge    posted on 04-01-2009 12:24
je kan ook ff wachten wat de samenwerking van serato+ableton gaat opleveren voor de dj software....
Gery    posted on 04-01-2009 14:49
Poster: DJBernd
4decks is wel iets waar traktor t.o.v. serato uitblink.
ik vind serato qua lay-out leeg. maar dat is mijn mening.
Traktor heeft veel te bieden, veel toffe effecten enz...

het belangrijkste voordeel van TS tov serato blijft de superieure kwaliteit van de Audio8DJ geluidskaart!
ik heb al beide systemen op eenzelfde installatie vergeleken en de TS klonk gewoon een stuk zuiverder (bij eenzelfde wav bestand)...
DJ - Producer
trustt    posted on 09-04-2009 12:53
Ik zit momenteel ook met de keuze traktor - serato, ik zie ook alleen maar dj's (hier in belgië ) met serato..
Is er trouwens als iets meer bekend over de samenwerking met ableton?
User edit by trustt on 09-04-2009 @ 12:54:20 (1%)
ScottB    posted on 09-04-2009 13:56
Poster: trustt

Volgens mij niet, ik ben wel erg benieuwd wat daar uit gaat komen Happy, laughing
timmy90    posted on 09-04-2009 21:55
ik heb voor mezlef de nieue serato bestled!
al enige ervaring met de 1ste en ben daar super tevreden mee!
mrwhoopie    posted on 10-04-2009 00:05
Ik vind het eigenlijk raar dat er hier zoveel aanhangers zijn van Tractor ,ik heb het gehad en vind het niet half zo fijn werken als serato.Op serato kan ik bouwen,geen uitval...
Snoey    posted on 10-04-2009 00:16
Poster: trustt
Ik zit momenteel ook met de keuze traktor - serato, ik zie ook alleen maar dj's (hier in belgië ) met serato..

Dat nieuws klinkt goed!

Ik ga zaterdag naar de Ableton Live 8 release party/workshop en zal wel even vragen of daarover wat meer bekend is.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Reind    posted on 10-04-2009 02:44
Poster: mrwhoopie
Ik vind het eigenlijk raar dat er hier zoveel aanhangers zijn van Tractor ,ik heb het gehad en vind het niet half zo fijn werken als serato.Op serato kan ik bouwen,geen uitval...

Heb ik al sinds ik Final Scratch gebruik niet.... als je gewoon zorgt dat je systeem netjes up to date is krijg je ieder DVS systeem stabiel. En bij ieder stukje software zijn er links en rechts problemen, ook bij Serato staat het forum er vol mee wat echter niet wil zeggen dat de software slecht is.

Problemen met een systeem zijn voor 98% te wijten aan de onkunde van de persoon die er achter staat.
aurelienvdv    posted on 15-08-2009 19:57
Is SSL niet stabieler dan TS? en met de SL3 is de geluidskwaliteit er wel op vooruitgegaan!
ik twijfel zelf nog enorm, ik zou TS wel ng es moeten testen :s
aurelienvdv    posted on 15-08-2009 19:57

User edit by aurelienvdv on 15-08-2009 @ 19:57:45 (99%)
DaRoyal    posted on 15-08-2009 20:47
Poster: Reind

Heb ik al sinds ik Final Scratch gebruik niet.... als je gewoon zorgt dat je systeem netjes up to date is krijg je ieder DVS systeem stabiel. En bij ieder stukje software zijn er links en rechts problemen, ook bij Serato staat het forum er vol mee wat echter niet wil zeggen dat de software slecht is.

Problemen met een systeem zijn voor 98% te wijten aan de onkunde van de persoon die er achter staat.

Heb ook nog altijd geen problemen gehad met Traktor. Natuurlijk, er zijn wel eens wat kleinigheden, maar tijdens een gig heb ik nog nooit problemen ondervonden. Happy, laughing
Reind    posted on 15-08-2009 22:21
Poster: aurelienvdv
Is SSL niet stabieler dan TS? en met de SL3 is de geluidskwaliteit er wel op vooruitgegaan!
ik twijfel zelf nog enorm, ik zou TS wel ng es moeten testen :s

De SL3 is niets beter dan een Audio8 op dat vlak, sterker nog NI kwam met de Audio8 2 jaar eerder dan Serato met een 24bit 96Khz geluidskaart. Wat je uiteindelijk kiest hangt puur af van je eisen die je aan de software stelt, feit is echter dat Traktor alles zo'n beetje kan wat SSL kan maar SSL kan niet alles wat er mogelijk is met Traktor Pro en beide stukjes software zijn verder prima stabiel.
aurelienvdv    posted on 15-08-2009 22:25
ah, ik denk toch dat ik voor traktor ga, het is eenduidiger, al de effecten en dergelijke van traktor heb ik niet nodig..
DJArtixa    posted on 21-08-2009 18:47
Serato Scratch Live natuurlijk
Estacy    posted on 21-08-2009 18:52
en waarom dan? waarom SSL en niet TS?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Create your FREE ACCOUNT now !

Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

45 Users online: 4 Guests (41 Unknown)*
Pages generated today : 7.819
Most users online this month : 158
Lifetime Pageviews : 187.122.337