Beatmatchen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Djdre    posted on 02-01-2009 18:03
Hallo,

ik had veel problemen met beatmatchen maar door tips van laidback luke en onze moderator jorrit en andere dj's ik heb het bijna onder de knie maar nog niet helemaal.

uitleg hoe ik het doe : als bijv een housetrack op pitch 2.2 staan doe ik die andere track die ik wil inmixen ook op 2.2 kijken of die sneller of langzamer is dan schuif je met de pitch todat je denkt nu klinkt ie goed.

hebben jullie misschien wat tips voor mij ?

Alvast bedankt

What do you think about Beatmatchen ??

Vote :   

Illusion    posted on 06-01-2009 12:33
Poster: Bartjuh74
Als het al wat beter gaat moet je gewoon met je ogen dicht proberen

Dan kan je je EQ ja niet zien:p en je faders hehe :p

Of gewoon je bpm counter afplakken zoals eerder gezegd, het liefst nooit naar de nummertjes kijken!

Het moet echt op je gevoel gaan!

Je moet gewoon doen alsof er geen bpm counters opzitten. Gewoon denken dat dit er helemaal niks mee heeft te maken. Dat is ook zo. Mixen doe je op je ook niet op je gevoel. Je moet weten wanneer je een plaat erin moet gooien, en je moet alleen op gehoor mixen. Alleen dan kan je de goede kant opgaan.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Synchronizer    posted on 06-01-2009 13:26
@Illusion
als je je gear een beetje kent denk ik dat dat best te doen is hoor met een beetje oefeningCool
OneSixty    posted on 06-01-2009 17:17
ik heb het ook met bpm counters geleerd, erg goede manier om het in je eentje te leren!
nu zijn ze afgedekt, en matchen zonder gaat nog sneller dan dat ik zou moeten gaan kijken naar de getallen :p

en als ik op feesten draai gaat het eigenlijk allemaal perfect !
strange... wss omdat ik dan helemaal in de sfeer zit enzo Happy, laughing

en als je thuis draait probeer je ook altijd van die hele vage dingen uit, wat ik dus niet riskeer voor publiek :p
DJArvee    posted on 06-01-2009 18:37
als er BPM counters opzitten dan gebruik ik ze automatisch
maar zonder is ook geen probleem

Het het geleerd zonder counters.. (vinyl)
lekker op mn gehoor, is het betrouwbaarst Happy, laughing
Stefjuuh    posted on 06-01-2009 18:49
Ik heb wel counters, maar niet op mn dubbelaar, heb hem daarmee vaak sneller gematched dan de counter van mn DJM. Zodra ik zonder die percentage counters doe ga ik toch iets meer problemen krijgen denk, maar daar zal je met enige oefening ook wel iets uitkrijgen (genoeg mensen doen dat met vinyl:p)
bastianhecker    posted on 06-01-2009 19:32
Ik heb het ook geleerd op vinyl, in het begin snapte ik zelfs niet echt wat draaien was ik had me setje toen een weekje en ik gebruikte de pitch helemaal niet ik deed gewoon toen er een rust stuk kwam de andere plaat erin. Het klonk natuurlijk nergens naar alleen dat komt denk ik omdat ik nog bezig was te ontdekken wat ik allemaal met mijn setje kon! Ik ben zelfs zo diep gezonken dat ik een kabeltje voor mijn ipod  had gekocht met de illusie dat ik nu alles kon mixen vanaf mijn ipod niet dus want ja kan dan niet pitchen.

Ik doe het nu al een tijdje en ik draai nu ook op cdj´s voor mij werkt het het beste als ik me echt ga inleve niet dat denken ff snel maar gewoon echt mee zweven op de beats, sterker nog als ik zoon lekker plaatje heb sta ik als een mongool te dansen met een hand aan de eq en me andere hand aan de jog. Dan sta ik met me voeten echt mee te gaan en dan vind ik het zo heeeeeeeeerlijk als ik dan op de qlimax de andere track eruit haal en gewoon die heerlijke beats door mijn lijf voel gaan. Misschien is dat ook de reden dat mijn geluid naarmate het draaien steeds harder en harder gaat.

Worden jullie ook helemaal gek als je dan midden in je set gestoord word van we gaan eten of mama gaat slapen of ik moet leren dan wordt ik echt helemaal gek! want als ik dan een uur later weer wil beginnen heb ik die vibe niet meer! Helaas, maar toch als het goed gaat vind ik het het fijnste wat er is!
OneSixty    posted on 06-01-2009 19:50
Poster: bastianhecker
Ik heb het ook geleerd op vinyl, in het begin snapte ik zelfs niet echt wat draaien was ik had me setje toen een weekje en ik gebruikte de pitch helemaal niet ik deed gewoon toen er een rust stuk kwam de andere plaat erin. Het klonk natuurlijk nergens naar alleen dat komt denk ik omdat ik nog bezig was te ontdekken wat ik allemaal met mijn setje kon! Ik ben zelfs zo diep gezonken dat ik een kabeltje voor mijn ipod? had gekocht met de illusie dat ik nu alles kon mixen vanaf mijn ipod niet dus want ja kan dan niet pitchen.

Ik doe het nu al een tijdje en ik draai nu ook op cdj?s voor mij werkt het het beste als ik me echt ga inleve niet dat denken ff snel?maar gewoon echt mee zweven op de beats, sterker nog als ik zoon lekker plaatje heb sta ik als een mongool te dansen met een hand aan de eq en me andere hand aan de jog. Dan sta ik met me voeten echt mee te gaan en dan vind ik het zo heeeeeeeeerlijk als ik dan op de qlimax de andere track eruit haal en gewoon die heerlijke beats door mijn lijf voel gaan. Misschien is dat ook de reden dat mijn geluid naarmate het draaien steeds harder en harder gaat.

Worden jullie ook helemaal gek als je dan midden in je set gestoord word van we gaan eten of mama gaat slapen of ik moet leren dan wordt ik echt helemaal gek! want als ik dan een uur later weer wil beginnen heb ik die vibe niet meer! Helaas, maar toch als het goed gaat vind ik het het fijnste wat er is!
  yeps, ken het gevoel. & gewoon je deur blokeren of op slot doen :p
Bartjuh74    posted on 07-01-2009 12:18
Poster: Illusion

Dan kan je je EQ ja niet zien:p en je faders hehe :p

ik weet alles blind te vinden hoor:D
kuituhh    posted on 07-01-2009 19:02
Poster: Lightzone
yeps, ken het gevoel. & gewoon je deur blokeren of op slot doen :p
  anders ik wel! te gruwelijk irritant. Dan sta je met je kop telefoon op en staan ze in mijn geval blijkbaar achter me te praten. En het dan gek vinden dat ik ze niet hoor. Dan wordt ik weer boos dat ze me storen want dan is natuurlijk standaard me overgang vertieft. Want ze zullen dan nooit binnen komen op het moment dat je ff een andere plaat pakt of weet ik veel wat. Nee standaard als je met een overgang bezig bent haha crisis mensen Winking my eye
Spin that Sh!t BAM!
JollyJunkie    posted on 07-01-2009 21:36
Poster: bastianhecker

Inderdaad, ik kan der echt niet tegen en wordt er helemaal chagrijnig van.
Loop ik net te beatmatchen komt me ma tegen me schouder aan tikken en schreeuwen: WE GAAN ETEN

Meestal denk ik dan echt houdjebek! CoolMaar ontopic:Waar ik mee begonnen ben is met beatcounters en dan zo:Track 1 = 128 BPM (hoeft niet zo te zijn maar dat geeft me counter weer Winking my eye)Dan zet ik track 2 precies zo dat het net geen 127 BPM is maar net 128,Dan luister ik of het goed klinkt, dat is dan vaak neit het geval en ga ik verder op het gehoor mixen.
Illusion    posted on 08-01-2009 08:36
Poster: Bartjuh74

ik weet alles blind te vinden hoor:D

Jaaa okeee ik ook wel. Maar als je je tt's wilt bij pitchen door de platter aan te raken, kijk ik toch graag waar ik m'n handen heb(A)
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Saskia    posted on 08-01-2009 09:55
Poster: kuituhh
Poster: Lightzone
yeps, ken het gevoel. anders ik wel! te gruwelijk irritant. Dan sta je met je kop telefoon op en staan ze in mijn geval blijkbaar achter me te praten. En het dan gek vinden dat ik ze niet hoor. Dan wordt ik weer boos dat ze me storen want dan is natuurlijk standaard me overgang vertieft. Want ze zullen dan nooit binnen komen op het moment dat je ff een andere plaat pakt of weet ik veel wat. Nee standaard als je met een overgang bezig bent haha crisis mensen Winking my eye

zoooo herkenbaar.. dan wordt ik zo pissig :P

This is an old Topic

No new postings for 6.090 days.
 Post CommentThat would be 203 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

334 Users online: 272 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 13.056
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.762.528