Absurde prijzen voor statief & mountingplate (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Sebasz    posted on 24-12-2008 19:20
Oké, ik zat ff te kijken voor misschien een leuk standaartje waar ik mn cd spelers op kan zetten.
Ik denk fftjes kijken op nieuwe-lijn en ik denk oh misschien hooguit 40 euro per stuk voor het hele deel.
Dat vind ik al redelijk aan de prijs maargoed.

Kosten die kolere dingen gewoon 135 euro, en dan heb je nog alleen het statief!!! Dan heb je nog niet eens het plaatje waar je de cd speler op kan zetten. Nee, die moet je ook nog ff apart kopen 50 euroCool

Wat is dit voor keiharde afzetterij jongens. Dat ze zoveel geld vragen voor hun digitale producten zoals de mixers en cd spelers kan ik nog wel een klein beetje begrijpen (neemt niet weg dat ik het ook veel geld vind voor wat je krijgt, maar dat is het enigzins waard in mijn ogen).

Maar wat de fock jongens, waar hebben we het hier over?
Over een stukje ijzer met wat verf wat misschien 5 euro kost (maximaal) om te maken.

Dat betekent dus een winstmarge van ruim 3600% ( 180*100% / 5 = 3600 ) wat ze maken.
Dat is toch belachelijk. Ik verbaas me tegewoordig over weinig dingen, maar over zoiets sta ik nog altijd versteld.

Het is absoluut niet zo dat ik ze geen geld gun of wat dan ook, maar dit is gewoon pure afzetterij.
Ik dacht eerst oh kan ik wel ff zo'n dingetje snel halen. Maar dat ga ik dus niet doen.
Niet dat ik het niet kan betalen, maar dit vind ik gewoonweg belachelijk. Dat word zelf iets moois in elkaar knutselen eventueel iets moois van hout oid, ben je nog creatief bezig ook.

Ja sorry jongens ik moest toch ff mijn hart luchten hier over :P

Maar wat vinden jullie hier nou van? En zijn er mensen hier die deze dingen serieus hebben gekocht. Of hebben jullie ook een alternatief gezocht / zelf iets gemaakt?

What do you think about Absurde prijzen voor statief & mountingplate ??

Vote :   

Sebasz    posted on 25-12-2008 22:20
Poster: Prozei

ik heb al meerdere beugels voor diverse appratuur nodig gehad en het is gewoon duur.
als je het pure afzetterij vindt koop je het toch niet.
het is gewoon zinloos om hier over te discusseren.

je maakt een topic met een probleem en je komt ook zelf al met de oplossing.
Cool

ps. ga ook gelijk ff bij de ferrari en lamborgini dealer klagen dat je die auto geen 200.000 waard vindt omdat er maar 5000 euro aan materiaal in zit.

:')
Zoals ik eerder al aangaf, is het relatief. Veel geld voor een CD speler of auto is heel iets anders dan veel geld voor een simpel statiefje..
User edit by Sebasz on 25-12-2008 @ 22:20:59 (4%)
DjVictorF    posted on 25-12-2008 22:45
Poster: RiX
lol, nee dat is het gewicht van het ding zelf... al het prof spul om cdjs te dragen begint vanaf ong. 50 euro excl.

Oh sorry! Fout gelezenWinking my eye Maar hoeveel kan deze dan dragen?
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Jorrit    posted on 26-12-2008 11:48
Dat betekent dus een winstmarge van ruim 3600% ( 180*100% / 5 = 3600 ) wat ze maken.
Dat is toch belachelijk. Ik verbaas me tegewoordig over weinig dingen, maar over zoiets sta ik nog altijd versteld.

Ik blijf me ook verbazen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ruwe materialen de enige costdrivers in een product zijn.

Niet dat die dingen (te) duur zijn, maar dit is wel heel kort door de bocht.
JollyJunkie    posted on 26-12-2008 12:09
Poster: Sebasz

:')
Zoals ik eerder al aangaf, is het relatief. Veel geld voor een CD speler of auto is heel iets anders dan veel geld voor een simpel statiefje..

Dat klopt ook niet egt, een statief gebruik je namelijk (zou je niet denken) vaker dan een auto of mixer of cd-speler!
Het enigste doel van een statief is dat ie je gear draagt, dat doet ie ook als je het niet gebruikt dus nuttig is het wel Winking my eye
Zou zijn prijs eerder waard moeten zijn...
En met en statief kan je schat ik wel 50 jaar doen, met een CDJ gaat dat niet lukken.
MaD    posted on 26-12-2008 13:18
Ben het er wel mee eens dat het erg veel geld is, en ik heb het er ook niet voor over, maar aan de andere kant gaat het wel een leven lang mee als je ook maar een klein beetje zuinig er op bent (Hooguit een keetje een nieuw verfje)
noadja.com /// aboveall.nl
Sebasz    posted on 26-12-2008 14:15
Poster: Jorrit

Ik blijf me ook verbazen dat er nog steeds mensen zijn die denken dat ruwe materialen de enige costdrivers in een product zijn.

Niet dat die dingen (te) duur zijn, maar dit is wel heel kort door de bocht.

Oh god, :') jorrit gaat eensch weg uit mijn topic :'(

Poster: JollyJunkie

Dat klopt ook niet egt, een statief gebruik je namelijk (zou je niet denken) vaker dan een auto of mixer of cd-speler!

for fuck's sake :')!! dat heeft er niks mee te maken of je het vaker gebruikt. Tering he :') newb
Alert : Beste,
De aanval op jorrit gaat nergens over, deze wens ik ook niet meer te zien!! Daarbij is het niet de bedoeling dat jij hier topics gaat openen om te zeiken, zonder dat er discussie mogelijk is.
Ik wil dus geen onzinnige one-liners meer zien zoals in deze post. Anders gaat dit topic dicht!

(en let op je taalgebruikt!)
Mod edit by greup on 26-12-2008 14:57 (4%)
JollyJunkie    posted on 26-12-2008 14:34

for fuck's sake :')!! dat heeft er niks mee te maken of je het vaker gebruikt. Tering he :') newb

Iedereen geeft een reactie op je topic en probert jo duidelijk te maken dat ze meer het geld waard zijn dat jij denkt, als jij dat niet waardeert had je het topic niet aan moeten maken.
Dus zeg het eens is het nog de bedoeling dat we er op reageren of mag er gelijk een slotje op?
RiX    posted on 26-12-2008 14:47
Ok, Sebasz. Kzal je vertellen hoe het zit. Er zijn hoge piefen in het Pioneer bedrijf die erg slim zijn en verstand hebben van marketing. Ze hebben en cdj-lijn neergezet en weten nu dat ze erg populair zijn. Hoe zorg je ervoor dat men jouw merk blijft kopen en dat ze dat doen om de 2 jaar. Juist: door apparatuur te maken dat niet langer meegaat dan 2 jaar. Ik denk dat de cdj-800 en 400 zo zijn ontworpen dat je binnen 2 jaar aan een reparatie toe bent of aan duurdere cdj. De spelen in op de merkentrouwe(- geile) consument.

Over assesoires, zoals de stands: Om er zeker van te zijn dat men deze koopt, zorgen ze voor een ontwerp van eigen merk. Natuurlijk zetten ze daar een dikke prijs op, omdat de Pioneer-freak toch merkentrouw is. Hij zal dus deze Pioneer stand kopen.

Dit heet marketing.
Jorrit    posted on 26-12-2008 14:58

OP kan zich niet normaal gedragen tov. medemembers:

@ Sebasz, contact W.i.m. of Lead als je het niet eens bent met m'n beslissing, bij mij zal je geen gehoor vinden.

Topic is Locked

This Topic is Closed/Locked, posting in this thread is no longer possible.

You can always Start a new Topic yourself or search for other topics about this subject.

69 Users online: 20 Guests (49 Unknown)
Pages generated today : 6.918
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.824