Absurde prijzen voor statief & mountingplate (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Sebasz    posted on 24-12-2008 19:20
Oké, ik zat ff te kijken voor misschien een leuk standaartje waar ik mn cd spelers op kan zetten.
Ik denk fftjes kijken op nieuwe-lijn en ik denk oh misschien hooguit 40 euro per stuk voor het hele deel.
Dat vind ik al redelijk aan de prijs maargoed.

Kosten die kolere dingen gewoon 135 euro, en dan heb je nog alleen het statief!!! Dan heb je nog niet eens het plaatje waar je de cd speler op kan zetten. Nee, die moet je ook nog ff apart kopen 50 euroCool

Wat is dit voor keiharde afzetterij jongens. Dat ze zoveel geld vragen voor hun digitale producten zoals de mixers en cd spelers kan ik nog wel een klein beetje begrijpen (neemt niet weg dat ik het ook veel geld vind voor wat je krijgt, maar dat is het enigzins waard in mijn ogen).

Maar wat de fock jongens, waar hebben we het hier over?
Over een stukje ijzer met wat verf wat misschien 5 euro kost (maximaal) om te maken.

Dat betekent dus een winstmarge van ruim 3600% ( 180*100% / 5 = 3600 ) wat ze maken.
Dat is toch belachelijk. Ik verbaas me tegewoordig over weinig dingen, maar over zoiets sta ik nog altijd versteld.

Het is absoluut niet zo dat ik ze geen geld gun of wat dan ook, maar dit is gewoon pure afzetterij.
Ik dacht eerst oh kan ik wel ff zo'n dingetje snel halen. Maar dat ga ik dus niet doen.
Niet dat ik het niet kan betalen, maar dit vind ik gewoonweg belachelijk. Dat word zelf iets moois in elkaar knutselen eventueel iets moois van hout oid, ben je nog creatief bezig ook.

Ja sorry jongens ik moest toch ff mijn hart luchten hier over :P

Maar wat vinden jullie hier nou van? En zijn er mensen hier die deze dingen serieus hebben gekocht. Of hebben jullie ook een alternatief gezocht / zelf iets gemaakt?

What do you think about Absurde prijzen voor statief & mountingplate ??

Vote :   

tairip    posted on 24-12-2008 19:36
Over welk merk heb je het?

Sefour?
Pioneer?
Uhmmm andere merken?

Die van Pioneer zijn bijvoorbeeld in hoogte te stellen en in schuinte. Tevens zijn ze niet van pisbakkenstaal maar echt degelijk staal.
Die van Sefour zijn alweer een stuk dunner en minder uitgebreid.
Xitrate    posted on 24-12-2008 19:41
Poster: tairip

Sefour?
Pioneer?
Uhmmm andere merken?

Die van Pioneer zijn bijvoorbeeld in hoogte te stellen en in schuinte. Tevens zijn ze niet van pisbakkenstaal maar echt degelijk staal.

Dat is leuk maar dat rechtvaardigd natuurlijk niet de belachelijke prijs. Ook Sefour is niet goedkoop. Volgens mij is de Citronic Ultima DJ Platform MKII het goedkoopst voor ongeveer 70 euro. Die kan alles wat de Pioneer ook kan (qua hoeken etc.). Het is dan niet van het beste staal gemaakt dat er is, maar ik
zie dat voor mezelf niet als reden om daarom maar voor de Pioneer te gaan.

Je betaald natuurlijk ook al zowieso een flink bedrag omdat er Pioneer op staat..
User edit by Xitrate on 24-12-2008 @ 19:44:51 (51%)
Prozei    posted on 24-12-2008 19:42
ik denk als je deze beugels zelf laat maken dat je het dubbele betaald.

dit soort producten wordt niet in oplages van 100000e gemaakt.
dus zijn ze gewoon duurder

vaak gaat er in het maken van deze materialen wel een paar uur in zitten.
-metaal bewerken.
-lassen
-poedercoaten
-verpakking
-transportkosten.

en dit betaal je gewoon.

volgens mij zijn de citronic beugels net iets te smal voor de cdj1000
heb wel eens een cdj1000 er op zien staan maar het platform was 1cm kleiner als de cdj1000 waardoor hij er bijna vanaf viel 
Mod edit by Prozei on 24-12-2008 19:46 (53%)
Cyspoz    posted on 24-12-2008 19:54
Ik vind ze ook aan de dure kant. Ik weet niet hoeveel CDJ's je er op wilt plaatsen, maar kijk anders eens even naar de DJ Booth van Ferrox. Die heeft een mooie standaard voor 3 CDJ's. Verder is het interresant om eens naar de alternatieve te kijken.
Goedkope TV standaards zijn soms ook een goede oplossing. Het zal nooit zo perfect zijn als de Pioneers, maar als dat 100 euro scheelt kan dat het overwegen waard zijn. Het is een persoonlijke keuze, niemand die je verplicht die Pioneer standaards te kopen.
Sebasz    posted on 24-12-2008 20:07
Poster: tairip

Sefour?
Pioneer?
Uhmmm andere merken?

Tuurlijk heb je verschillende 'soorten' staal maar staal = staal. Misschien af en toe iets andere samenstelling, maar het is verder hetzelfde. Of het nou van het sterkste staal is gemaakt of net iets minder boeit ook geen f*ck voor zo'n statiefje.

Edit: Ik begrijp nu dat je het volgensmij over het 'op bestelling laten maken' hebt. Daar heb je inderdaad die kosten, maar dat bedoelde ik niet. Ik kan zelf ook een boel. Niet van staal, dan wel van hout oid :P

En ik heb het over Pioneer ja :P Anders stond het wel in een ander subforum

Poster: Prozei

vaak gaat er in het maken van deze materialen wel een paar uur in zitten.
-metaal bewerken.
-lassen
-poedercoaten
-verpakking
-transportkosten.

Ja en jij denkt dat dat allemaal met de hand gedaan wordt :') Cool

Zoals ik al zei, de werkelijke productiekosten zijn misschien 5 euro per stuk op zn hoogst. De grondstoffen alleen nog minder. :P

En ik heb 2 cdj's (800 MK2) die ik op zo'n ding wil zetten Happy, laughing
Ik had ook niet echt alternatieven gevonden nog, nog niet echt naar gekeken. Maar ik moest dit topic gewoon ff maken toen ik die prijzen zag van die Pioneer dingen :P
User edit by Sebasz on 24-12-2008 @ 20:14:35 (100%)
ArTy    posted on 24-12-2008 20:20
Uhm.. Denk even goed na..

Wat kost zo'n machine?
Stroom + water + gas is tegenwoordig gratis?
Locatie voor produceren hebben ze gekregen van de overheid?
Opslag van producten hebben ze niet nodig?
Werknemers doen lekker aan vrijwilligerswerk?

Oftewel, er worden niet heel erg veel van deze producten verkocht en gemaakt.. Hoe de prijs ook is want er zijn gewoon te weinig DJ's. De machine moet echter wel gekocht worden. De vaste lasten moeten ook gewoon betaald worden. Dit moet worden betaald met een kleinere productie.

Bij printers of stofzuigers gaat t anders want dat koop zowat elk mens op aarde dus lekker veel produceren en de aanschafkosten van de machine er zo ut hebben.. Dan de prijs zo laag mogelijk doen..

Voor de rest zijn de Pioneer stands ook niet echt voor de slaapkamer DJ bedoeld.. T is bedoeld voor professionele toepassingen als events en clubs, en dan zijn de prijzen ook al vaak waat hoger. En ja, je betaald ook voor het Pioneer logo.

Ik vind de  stands ook belachelijk duur maar die prijs komt echt wel ergens vandaan hoor. als ze het veel goedkoper kunnen verkopen zullen ze dat ook echtwel doen, dan hebben ze nog ietsje meer klanten, ook niet echt veel maar alle beetjes helpen.

Sebasz    posted on 24-12-2008 20:27
Poster: ArTy
Uhm.. Denk even goed na..
.. lang verhaal..

Dus jij denkt serieus dat die dingen zo veel kosten om te maken :') Welkom in het bedrijfsleven.
Die dingen kosten echt niet veel geld om te maken 5 euro is misschien lichtelijk overdreven maar het gaat om het punt.
Die dingen worden al in duizendtallen geproduceert waardoor de proceskosten vrijwel 0 zijn. Deze dingen zijn echt niet zo duur om te maken.

Kijk weet je eigenlijk is het hetzelfde als met schoenen. Die worden ook voor een eurootje gemaakt, en vervolgens voor 120 euro verkocht :P

Ja dat het niet voor de kamer is bedoeld.. Wattefack. Ze hebben die dingen echt niet alleen gemaakt voor in clubs, ze zouden wel gek zijn :P
tom-j    posted on 24-12-2008 20:31
Poster: Sebasz

Zoals ik al zei, de werkelijke productiekosten zijn misschien 5 euro per stuk op zn hoogst.

dat denk ik niet! je maakt mij niet wijs dat ze die dingen maken voor de prijs van een paar kaugom pakjes!
wat denk jij dat staal kost?? voor zoon heel ding echt geen 5 euro! en de productie kosten komen er ook nog bij!!!
ik ben het met je eens: ze zijn een beetje duur, maar ik betaal liever iets meer, dan dat je CDJ straks naar beneden valt op een feest (of thuis). leg dat maar eens uit: 'ja sorry wou niet veel betalen voor een fatsoenlijke standaard!' dan ben je wel ff wat meer kwijt voor een nieuwe CDJ dan voor een fatsoenlijke standaard! die dingen worden namelijk uitgebreid getesd! die gasten willen ook loon!
ArTy    posted on 24-12-2008 20:32
Jij leest niet he.. jij draaft gewoon door op je ene gedachte Cool

Dus jij denkt dat duizende mensen zo'n CDJ stand willen.. Ze produceren er volgens jou toch duizenden.. of vernietigen ze die andere weer omdat ze die niet verkocht krijgen?

oftewel: DE VRAAG IS TE LAAG VOOR EEN SCHERPE PRIJS!!!!

en jij dacht ook dat pioneer de gedachte had om een bedroom CD speler op de markt te brengen toen ze de CDJ-1000 gingen lanceren? Nou, ik denk van niet.. Dat er altijd mensen zijn (zoals ik) die ze dan alsnog kopen voor hun kamer is een ander verhaal
User edit by ArTy on 24-12-2008 @ 20:33:19 (3%)
Sebasz    posted on 24-12-2008 20:36
Relax, neem een jointje :P

Punt is dat die dingen makkelijk voor een euro of 80 verkocht kunnen worden. Blijkbaar kunnen anderen dat ook.
En ga niet zeggen ja hun gebruiken slecht staal. Want of ze die ene 10 cent per statief nou wel of niet betalen maakt voor die prijs ook niet veel uit
ArTy    posted on 24-12-2008 20:37
Nou ja.. ik ben relaxed hoor.. wilde er alleen evne voor zorgen dat je nergens overheen las..

Maar ach, het komt gewoon hier op neer:

Die dingen kosten zo veel en als je ze voor die prijs wil koop je ze en anders laat je ze lekker liggen..

TIP: Op je slaapkamer werkt een TV steun van de praxis ook gewoon, zie het vaak genoeg op booth foto's
dacuba    posted on 24-12-2008 20:40
Haha Sebasz jij gelooft in sprookjes. Als 't voor een productiekost van nagenoeg 0 te maken valt, bestel je er dan zelf 1000 en verkoop ze verder. Als je slim wil doen met je economische praatjes sla je de bal hier compleet mis.

Ontopic: ik vind zelf dat die statieven tegen een absurd hoge prijs verkocht worden maar ik twijfel eraan als je ze zelf voor veel minder kan maken..
Xitrate    posted on 24-12-2008 20:41
Poster: ArTy
Jij leest niet he.. jij draaft gewoon door op je ene gedachte Cool

Dus jij denkt dat duizende mensen zo'n CDJ stand willen.. Ze produceren er volgens jou toch duizenden.. of vernietigen ze die andere weer omdat ze die niet verkocht krijgen?

oftewel: DE VRAAG IS TE LAAG VOOR EEN SCHERPE PRIJS!!!!

en jij dacht ook dat pioneer de gedachte had om een bedroom CD speler op de markt te brengen toen ze de CDJ-1000 gingen lanceren? Nou, ik denk van niet.. Dat er altijd mensen zijn (zoals ik) die ze dan alsnog kopen voor hun kamer is een ander verhaal

Waarom kan Citronic dan wel hun stand aanbieden voor minstens 2x de halve prijs? Lijkt me dus dat er genoeg vraag is. Ik denk eerlijk gezegt niet dat vraag hier een grote rol speelt. Kijk bijvoorbeeld ook naar de flightcases van Pioneer. Ook echt 2x zo duur als hun concurrentie, terwijl je ze echt heel vaak ziet (van andere merken dan).
Is hier dus sprake van een te lage vraag? Denk het niet.
Sebasz    posted on 24-12-2008 20:53
Poster: dacuba
Haha Sebasz jij gelooft in sprookjes. Als 't voor een productiekost van nagenoeg 0 te maken valt, bestel je er dan zelf 1000 en verkoop ze verder. Als je slim wil doen met je economische praatjes sla je de bal hier compleet mis.

Ontopic: ik vind zelf dat die statieven tegen een absurd hoge prijs verkocht worden maar ik twijfel eraan als je ze zelf voor veel minder kan maken..
 *knipperdeknip* ga nou niet stoer doen. Ik probeer niet slim te doen met mijn economische praatjes. Misschien klopt het niet helemaal, maar ik heb ook nooit gezegd dat ik goed ben in economie ofzo. Anyways het is onzin dat ze zogenaamd veel te veel kwijt zijn aan productie kosten. Lees wat Xitrate hier boven mij zegt.

Of ik ze zelf voor veel minder kan maken? Ik zou het niet weten. Metaalbewerken heb ik nou niet vaak gedaan (lees: nooit) alhoewel ik wel mensen ken die me er bij kunnen helpen. Ik ga iets van hout maken ofzo heel mooi :P Da's iets makkelijker

Rustig aan Cool
User edit by Sebasz on 24-12-2008 @ 20:55:25 (2%)
JollyJunkie    posted on 24-12-2008 20:57
[Nepbelg] - *knipperdeknip* ga nou niet stoer doen. Ik probeer niet slim te doen met mijn economische praatjes. Misschien klopt het niet helemaal, maar ik heb ook nooit gezegd dat ik goed ben in economie ofzo. Anyways het is onzin dat ze zogenaamd veel te veel kwijt zijn aan productie kosten. Lees wat Xitrate hier boven mij zegt.

Of ik ze zelf voor veel minder kan maken? Ik zou het niet weten. Metaalbewerken heb ik nou niet vaak gedaan (lees: nooit) alhoewel ik wel mensen ken die me er bij kunnen helpen. Ik ga iets van hout maken ofzo heel mooi :P Da's iets makkelijker

Rustig aan Cool

Discriminatie?
Ik dacht dat weer daar niet aan deden hier.
En
Iedereen geeft wel commentaar op Sebasz terwijl hij alleen zijn frustratie wou uiten (dat had hij er bovenaan het topic bijgezet). Volgens mij was het niet de bedoeling dat het hiet ging uitlopen op een discussie over sprookjes en zelf verhandelen, en elkaar uitschelden ??
User edit by JollyJunkie on 24-12-2008 @ 21:26:47 (3%)
Sebasz    posted on 24-12-2008 21:08
Lol met je discriminatie :P Cool Je lijkt wel zo'n neger die een straatnaambordje ziet waarop staat "Afrikalaan" of een doos met Negerzoenen ziet :P
User edit by Sebasz on 24-12-2008 @ 21:10:34 (13%)
JollyJunkie    posted on 24-12-2008 21:15
[Haha huilie met je discriminatie] - Lol met je discriminatie :P Cool Je lijkt wel zo'n neger die een straatnaambordje ziet waarop staat "Afrikalaan" of een doos met Negerzoenen ziet :P

Kerel:

1. Nee ik zal zeker niet gaan huile

2. Ik ben geen neger Winking my eye

3. Rare mensen die gaan huilen als ze een bordje Afrikalaan zien

4. Je wist zelf ook wel dat er op DJR niet gescholde wordt

5. Je maakte dit topic zelf aan dus je kon reactie's verwachten, als je dan zelf boos gaat worden op mensen die reageren...

6. Zoals Arty al zei, volgens mij lees j de posts neit echt goed door want je blijft maar bij je eigen standpunt
User edit by JollyJunkie on 24-12-2008 @ 21:25:46 (9%)
Sebasz    posted on 24-12-2008 21:20
Wtf ga je halve berichten gebruiken met mijn ge-edite berichten. Reageer op het laatste of reageer gewoon niet ipv dingen aan te passen Cool
JollyJunkie    posted on 24-12-2008 21:22
Wtf ga je halve berichten gebruiken met mijn ge-edite berichten. Reageer op het laatste of reageer gewoon niet ipv dingen aan te passen Cool

Had niet gezen dat je ze al ge-edits had sorry.
Zal het even veranderen Winking my eye

Maar prober je nout e zeggen dat wat er in mijn quotes staat er nooit stond of begrijp ik het verkeerd?

RiX    posted on 24-12-2008 21:43
even gezocht naar andere opties. Ik dacht aan iets van een muziekstandaard / lessenaar, maar dan een tafelmodel... dit vond ik zojuist op link:

Naar beneden scrollen op de site en je vind ook een smal model. Je moet alleen even iets vinden om hem aan te mounten.
User edit by RiX on 24-12-2008 @ 21:43:55 (20%)
OneSixty    posted on 24-12-2008 22:28
haha xD chille mense ! Cool tis kerst xD

ik ga echt neer als ik dit lees xD Cool

wat heeft het voor nut om hierover te discussieren ? het gaat de prijs echt niet verranderen...

yuw ! :D
Reind    posted on 24-12-2008 23:12
Poster: Xitrate

Waarom kan Citronic dan wel hun stand aanbieden voor minstens 2x de halve prijs?

Massa productie in china, dezelfde beugel word namelijk ook gebruikt om TFT's mee aan bureau's te hangen, het enige wat citronic hoeft te doen is er een fatsoenlijk plaatje op te laten zetten waardoor er een CDJ o.i.d. op past.

In alle andere gevallen volstaat een tv steun ook wel (ik gebruik die namelijk al een jaar of 6 á 7 om de laptop e.d. op te zetten en dat voorbeeld is door velen gevolgd Winking my eye )
Prozei    posted on 25-12-2008 11:59
Ja en jij denkt dat dat allemaal met de hand gedaan wordt :') Cool

Zoals ik al zei, de werkelijke productiekosten zijn misschien 5 euro per stuk op zn hoogst. De grondstoffen alleen nog minder. :P

En ik heb 2 cdj's (800 MK2) die ik op zo'n ding wil zetten Happy, laughing
Ik had ook niet echt alternatieven gevonden nog, nog niet echt naar gekeken. Maar ik moest dit topic gewoon ff maken toen ik die prijzen zag van die Pioneer dingen :P

ik heb al meerdere beugels voor diverse appratuur nodig gehad en het is gewoon duur.
als je het pure afzetterij vindt koop je het toch niet.
het is gewoon zinloos om hier over te discusseren.

je maakt een topic met een probleem en je komt ook zelf al met de oplossing.
Cool

ps. ga ook gelijk ff bij de ferrari en lamborgini dealer klagen dat je die auto geen 200.000 waard vindt omdat er maar 5000 euro aan materiaal in zit.
Mod edit by Prozei on 25-12-2008 12:07 (10%)
DjVictorF    posted on 25-12-2008 13:08
Ik vind zelf ook die prijzen echt belachelijk! Ik wou ze zelf ook gaan kopen als ik me nieuwe cdj 800's heb. Bij zomo kost het volgensmij 130 euro per statiefje alsnog TE duur. Betaal je gewoon 260 euro voor 2 statiefjes.. Slaat inderdaad echt nergens op! Kan je net zo goed nog een cd speler nemen die iets minder van kwaliteit is! En wat ook nog leuker is want dan draai je met 3 deks of 4 of 5 of 6:P Ik ga dus ook maar even kijken of ik het dan misschien zelf ga maken maar weet het nog niet zeker..

Poster: RiX
even gezocht naar andere opties. Ik dacht aan iets van een muziekstandaard / lessenaar, maar dan een tafelmodel... dit vond ik zojuist op link:

Naar beneden scrollen op de site en je vind ook een smal model. Je moet alleen even iets vinden om hem aan te mounten.

De duurste van deze kan maar 1.9 kiloWinking my eye En ik denk dat een cdj wel ieeeetjes zwaarder is:P
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
RiX    posted on 25-12-2008 18:37
lol, nee dat is het gewicht van het ding zelf... al het prof spul om cdjs te dragen begint vanaf ong. 50 euro excl.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

80 Users online: 14 Guests (66 Unknown)
Pages generated today : 14.041
Most visitors online this month : 482
Lifetime Pageviews since 2003 : 236.067.320