slijtende toplaag CDJ1000MK3 (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sniekers    posted on 23-12-2008 11:07
Heeft er iemand hier op 't forum CDJ1000's met een toplaag die sporen van slijtage laat zien, en zelfs loslaat? De mijne (net 2 jaar oud) zien er behoorlijk versleten uit, met naar mijn idee relatief weinig gebruik. (5 uurtjes/week).
Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze ervaring, aangezien ik het in clubs en bij collega DJ's nog nooit zo heb gezien.

What do you think about slijtende toplaag CDJ1000MK3 ??

Vote :   

Reind    posted on 24-12-2008 23:15
Poster: poedel
Als ik hier heel goed kijk kan ik de beginselen van zulk soort sporen ook zien op mijn mk3's, niet zo heel erg tot zover. Maargoed ben wel benieuwd of pioneer hier iets aan doet of dat ze het zien als gebruikssporen.

Pioneer zal er weinig aan kunnen doen, of ga jij ook bij Ferrari klagen dat je Testarossa na 5 jaar niet meer zo mooi Ferrari rood is zoals ie was bij aanschaf terwijl dat door invloeden van buitenaf is gebeurd zoals regen, uv straling e.d.

Als je ze mooi wil houden moet je er niet aan zitten Winking my eye
Laidback    posted on 24-12-2008 23:53
sow dan WOW.. schuurpapier vingers!!

als je goed bent in netjes afplakken kan je hem zelf spuiten..  garantie komt wel te vervallen! dus niet de 1e beste optie...

kleuren tips.:
Ipod Wit!
Flake Purple
Extreme Pink
Phantom Black

?
User edit by Laidback on 24-12-2008 @ 23:54:51 (52%)
Gery    posted on 25-12-2008 11:39
't is uiteraard niet echt heel mooi, maar het belangrijkste is dat ze nog goed spelen he! Thumbs Up
DJ - Producer
Niels325    posted on 25-12-2008 14:17
vind ik niet echt een probleem hoor.
Eigenlijk is het niet meer dan logisch.
Als zweet in contact komt met bvb verf, begint dat gewoon wat te vreten daaraan.
Mijn pa had dat ook met z'n koersfiets, heeft hij ook meer dan 2000 voor betaald hoor...

En als je eens uitrekent, 5 uur per week, je hebt ze twee jaar.
Afgerond 100 weken maar 5 uur is 500 uur dat je er met je vingers over wrijft!!!
Wees blij dat je nog door je behuizing niet zit!:p
Sjoewe    posted on 26-12-2008 00:06
Het is wel jammer, en ergens ook wel rot dat zo'n duur ding kennelijk niet is opgewassen tegen je klamme handjes Winking my eye

Aan de andere kant...
Ach weet je, het blijft een gebruiksvoorwerp. Die slijten nou eenmaal, ook aan de buitenkant. Heeft ergens ook wel wat vind ik, kan je tenminste zijn dat er goed gebruik van wordt gemaakt. 
Ik heb het met m'n Macbook Pro. Die zit inmiddels onder de butsen, deuken, krassen en stickers. Maar het ding werkt gewoon prima en ergens daarom vind ik het eigenlijk ook wel weer leuk. Ik maak er gebruik van en dat kan je zien en zolang de functionaliteit niet in het geding komt kan het me ook eigenlijk niks rotten.
User edit by Sjoewe on 26-12-2008 @ 00:07:23 (1%)
Didier_Deluxe    posted on 26-12-2008 21:37
Als je een er een paar eurootjes voor over hebt kan je hem misschien een beetje customizen: http://www.styleflip.com/
Boyd    posted on 27-12-2008 20:04
Poster: Laidback
sow dan WOW.. schuurpapier vingers!!

als je goed bent in netjes afplakken kan je hem zelf spuiten..  garantie komt wel te vervallen! dus niet de 1e beste optie...

kleuren tips.:
Ipod Wit!
Flake Purple
Extreme Pink
Phantom Black

?

Garantie is naar 2 jaar zoieso finito,

Styleflip kan een uitkomst zijn, heb je vanjezelf last van zweteterige of zoute/zure handen/huid?
Dubbelyou    posted on 06-01-2009 13:57
ik heb het zelf ook op mijn cdj's. Zijn 2e hands en gelukkig lang niet zo erg als de topic poster.
Ik weet wel zeker dat het slijtage is aangezien het alleen op de plekken zit waar je handen rusten tijdens cuen.

Je cue knop ziet er ook aardig toegetakeld uit. Ik denk persoonlijk dat je er vrij hard mee omgaat als je zo weinig uren draait!
User edit by Dubbelyou on 06-01-2009 @ 13:58:44 (61%)
Bouncy    posted on 06-01-2009 14:19
Maar hoe zit het? maken jullie je gear iedere dag/iedere week schoon? want volgens mij word de kans dan kleiner dat je cdj's (of iets anders) er zo uit gaat zien!
Dubbelyou    posted on 06-01-2009 14:31
Ik heb ze nu zelf 6 a 7 maanden, en in mijn situatie is het niet verergerd. Ik denk echt dat het per persoon verschilt. en met name hoe je er mee omgaat! Ikzelf ga er mee om alsof het goud is, iedere week worden ze netjes schoongemaakt.
ArTy    posted on 06-01-2009 17:24
Poster: Bouncy
Maar hoe zit het? maken jullie je gear iedere dag/iedere week schoon? want volgens mij word de kans dan kleiner dat je cdj's (of iets anders) er zo uit gaat zien!

Nou, verkeerde schoonmaakmiddelen erop en je bent verder van huis hoor.. Dan kan het er juis nog erger uit komen te zine. Ook denk ik dat als je hem elke dag ofzo poetst hij ook sneller zal slijten.. Als je ervan af blijft slijt hij totaal niet dus kan je beter niet poetsen dan wel.. Of er moet iets op zitten wat slecht is voor de lak (zoals zweet van je hand ofzo)..

Maak zelf mijn cdj's heel af en toe gewoon schoon met een vochtig doekje.. Ziet er misscien niet peikfijn uit na het poetsen (wel gewoon netjes hoor) maar de kans op slijten is dan kleiner denk ik.. Mijn CDJ's doen het nu al een paar jaar zonder deze slijtage vlekken.. Ook leg ik mijn hand nooit op de cdj, raak alleen met mijn vingers de knoppen en jog aan.. dat scheelt waarschijnlijk ook.
Day-One    posted on 17-01-2009 11:41
ik heb de mijne ruim 2 jaar en ze zien er nog nieuw uit Happy, laughing ik denk dat het te maken heeft met hoe jij met je spullen omgaat (met alle respect)..

TIP.....geen stress als je aan het draaien bent....probeer zoveel mogelijk te ontspannen bij het draaien/trainen
User edit by Day-One on 17-01-2009 @ 11:42:14 (79%)
djmaarten    posted on 17-01-2009 16:43
wel een raare plek voor slijtage..
WopWopWop    posted on 17-01-2009 20:45
@ dj maarten: valt wel mee toch al je de beat corrigeerd hoe je dat ook mag schrijven
RiX    posted on 18-01-2009 02:25
antwoordt snikers nog, of?
zalo    posted on 18-01-2009 12:06
neen zijn handen zijn afgesleten. Hij kan niet meer typen
Day-One    posted on 18-01-2009 17:23
Poster: djmaarten

nou dat is wel de eerste plek op een 1000 dat wel slijt sporen gaat vertonen, maar binnen twee jaar vind ik wel een beetje teveel van het goede moet ik zeggen...probleem is dat je de klok gelijk kan zetten dat de Cue en play button de tweede kuren gaan vertonen..
ArCee    posted on 17-03-2009 07:50
Dit zou met een merk met de reputatie van Pioneer niet moeten mogen. Er word niet bijverteld hoe dit ontstaan is, maar zelfs bij intensief gebruik zou een speler met de prijs en reputatie van Pioneer hier tegen moeten kunnen. Nu kan het zomaar zijn dat er met de productie iets is mis gegaan? Mijn cdj's 800 van 5 jaar oud die zeker 15 uur per week staan te draaien hebben namelijk nergens last van? Zelfs me mixer van ruim 10 jaar oud ziet er beter uit. Kijk, een foutje in de productie kan altijd, alleen gaat Pioneer dat toegeven en een oplossing bieden? Mijn vorige Axis 4 spelers hadden namelijk hetzelfde, een productiefout een slechte laser in de speler en omdat ik er 2 nieuw kocht, natuurlijk beide uit dezelfde partij was de kans aanwezig dat speler 2 er ook last van zou krijgen op termijn. Na contact met Numark ben ik met beide spelers naar de importeur gegaan terwijl ik maar problemen had met 1 speler maar als service werden beide lasers meteen vervangen. Sterker nog, er gingen lasers uit een Axis 9 in zonder moeilijke of lastige vragen en binnen een paar dagen. Kijk, zo hoort het!!
Stefjuuh    posted on 17-03-2009 08:38
Poster: djmaarten

Let zaterdag ff op hoe ik mn hand neerleg om te cue?nWinking my eye
DanielD    posted on 17-03-2009 08:50
dit zou inderdaad niet zo mogen. smeer jij je handen toevallig met lotion in die de laag aantastCoolCoolnee effe zonder gekheid. zonde hoor. ik hoop niet dat dit bij mij over 2 jaar ook voorkomt.

This is an old Topic

No new postings for 5.897 days.
 Post CommentThat would be 196.6 months
or a whopping 16.2 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

89 Users online: 13 Guests (76 Unknown)
Pages generated today : 49.229
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.437.603