slijtende toplaag CDJ1000MK3 (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

sniekers    posted on 23-12-2008 11:07
Heeft er iemand hier op 't forum CDJ1000's met een toplaag die sporen van slijtage laat zien, en zelfs loslaat? De mijne (net 2 jaar oud) zien er behoorlijk versleten uit, met naar mijn idee relatief weinig gebruik. (5 uurtjes/week).
Ik ben nieuwsgierig of er meer mensen zijn met deze ervaring, aangezien ik het in clubs en bij collega DJ's nog nooit zo heb gezien.

What do you think about slijtende toplaag CDJ1000MK3 ??

Vote :   

Bouncy    posted on 23-12-2008 11:09
Jemig, heb je daar soms iedere keer je hand op liggen ofzo? dit is wel ernstig hea, aangezien je jog ook begint te slijten!

Zelf heb ik het nog nooit gezien eigenlijk
MrZookeeper    posted on 23-12-2008 11:13
Ik denk dat je constant je hand laat rusten op je cdj? soms kunnen je handen zweten en na veel gebruik tast dat dan de bovenlaag aan denk ik?
Convert    posted on 23-12-2008 11:14
Dit ziet er inderdaad niet erg gezond uit, maar heb er geen ervaring mee Winking my eye Misschien dat Lead een tip voor je heeft Happy, laughing
JollyJunkie    posted on 23-12-2008 11:17
Ai, dat ziet er niet best uit.

Maar op de ene of andere manier geloof ik dat ik het al vaker heb gezien, ik weet alleen niet meer waar...
Misschien ene plan dat er ook Deckssavers komen met gater erin dat e kan draaien met je Deckssaver erop Winking my eye
Ked    posted on 23-12-2008 11:21
zalo    posted on 23-12-2008 11:35
handen er niet laten op rusten. Dj kan best intensief zijn, dus zweterige handen. In zweet zitten zouten die dus een beetje corrosief zijn. Dus kan dat beginnen invreten is de verf en zo een slijtage-look geven. Oplossing handen van die cdj.
En ofwel laten spuiten of ne nr flip and style (of zo iets) gaan 
davyh    posted on 23-12-2008 11:36
Dit heb ik ook nog nooit gezien.maar bij een djm 800 wel.maar ik denk dat het door de zweet van je handen komt (door bepaalde zuuren) daar door laat de lak laag los.

DjVictorF    posted on 23-12-2008 12:18
nog nooit gezien en nog nooit van gehoord:P maar ik denk hetzelfde als wat davyh en zalo denken
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
BassCracker    posted on 23-12-2008 18:27
En je betaald voor zo'n apparaat dik 1000 euro en dan krijg je dit naar 2 jaar. Pff..
Trouwens, zou het niet kunnen komen door een armband die je altijd om hebt ofzo?
Stefjuuh    posted on 23-12-2008 19:15
Whoow! Heftug! Ik heb hetzelfde geintje met de schroefjes op mn DJM-400! Ziet er ook niet zo netjes meer uit!:O

Kijk ook eens voor de grap naar die paaltjes voor t stoplicht (fietspad), die zijn aan de bovenkant ook helemaal kaal!
JeudY--6T9    posted on 23-12-2008 19:20
Woww dat is zeker balen voor je , voorziet pioneer hiervoor niets met garantie of iets dergelijks ?
Ik heb pas 2 cdj-800MKII eentje kon ik na een dag al terug sturen ... de jog liep zo stroef dat er amper beweging in te krijgen was. Van de andere begint het ook al de play/pause knop blijft in de behuizing zitten, nochtans heb ik er niet op liggen raggen.
Ik wil niet beweren dat pioneer slecht is, maar wel aangeven dat zelfs dit topmerk slechte producten (hiermee bedoel ik geen serie ofzo maar gewoon een enkel product) kan maken.
dacuba    posted on 23-12-2008 20:18
Poster: JeudY--6T9
Woww dat is zeker balen voor je , voorziet pioneer hiervoor niets met garantie of iets dergelijks ?
Ik heb pas 2 cdj-800MKII eentje kon ik na een dag al terug sturen ... de jog liep zo stroef dat er amper beweging in te krijgen was. Van de andere begint het ook al de play/pause knop blijft in de behuizing zitten, nochtans heb ik er niet op liggen raggen.
Ik wil niet beweren dat pioneer slecht is, maar wel aangeven dat zelfs dit topmerk slechte producten (hiermee bedoel ik geen serie ofzo maar gewoon een enkel product) kan maken.

Euhm juist..... nieuw gekocht?
WopWopWop    posted on 23-12-2008 21:00
productie fout?
dacuba    posted on 23-12-2008 21:26
Poster: WopWopWop
productie fout?

Ja dat dacht ik ook, kan overal gebeuren.. daarom is Pioneer niet ineens slecht, wat een conclusies die gast trekt.. Over "uit de context rukken" gesproken..
WopWopWop    posted on 23-12-2008 21:29
zou gewoon terugbrengenHappy, laughing
Snoey    posted on 23-12-2008 21:45
Is wel enorm stoer zo'n gepimpte draaitafel.
www.soundcloud.com/ten-hooven
Bart_    posted on 23-12-2008 22:16
zelf ook ooit achter een setje CDJ1000MK2's gestaan met juist hetzelfde probleem.
Maar dat was nogal een afgeragt setje: jog vol met krassen, behuizing met plekken etc.
maargoed; het gaat erom dat hij dit ook had. Volgens mij komt dat door zweterige handen.
Voor een verhuursetje maakt dat niet echt uit; maar voor thuis zou ik liever ook zo'n mooie, zwarte CDJ1000MK3 willen hebben Winking my eye

veel succes! Mail Pioneer PRODJ anders is?
greup    posted on 24-12-2008 02:39
tja, ik mag denk ik wel aannemen dat deze cdj's in die 2 jaar zeer intensief zijn gebruik (verhuur)....
Ik zelf zie het probleem niet zo heel erg veel.  Komt ook omdat bij ons in de verhuur de cdj na max 3 jaar worden verkocht.

heb je dit bij meerdere cdj's die je in je bezit hebt?
Pioneer zal hier hoogswaarschijnlijk geen garantie op geven. Dit valt onder slijtage. En met al het zweet/vocht en hoge temperaturen die deze app mee maken is het ook best te begrijpen.

Daarbij zal het de cdj verder weinig schade aandoen. Het enige probleem wat je hebt is dat de rest waarde hierdoor lager zal uitpakken.

*EDIT*Ik lees net dat ze maar 5 uur per week worden gebruikt. Misschien is het klimaat waarin ze worden gebruik niet zo goed?!?
Mod edit by greup on 24-12-2008 02:42 (24%)
sniekers    posted on 24-12-2008 08:50
Ik heb inmiddels contact gezocht met de firma waar ik ze gekocht heb, aangezien contact met Pioneer via de dealers moet lopen.

Je zou denken dat de toplaag toch bestand is tegen handen en alles wat er bij komt kijken. Veel gebruiksvoorwerpen komen regelmatig veel langer met handen in aanraking (mobieltjes, toetsenborden, muizen, afstandsbediening) en die laten niet zulke sporen zien. Ik ben zelf het type 'zuinig op spulletjes' en baal er dus van dat deze spelers er zo uitzien.... net nu ik ze in een bere mooie booth heb laten bouwen. En dan zijn decksavers ook niet wat je wil...
justjustin    posted on 24-12-2008 10:05
en toch vind ik het best slecht idd...je zou toch verwachten van zown product dat het daar tegen bestand is...
Behuizing van zown aparaat zou in theorie ook gewoon binnen  garantie vallen...Maar de leverancier weet ook niet hoe jij er mee bent omgegaan...wel hoeveel cd's of minuten er mee is gespeeld...dat houdt de mk3 bij volgens mij (correct me if i'm wrong) .

Lead heeft waarschijnlijk meer ervaring hoe het met garantie gaat, of is hij al ouder dan 2jaar?

Hoe zit het met je effecten knop? je zou toch zeggen dat het daar dan ook versleten zou moeten zijn...anders zou het toch in de lak van dde cdj moeten zitten...

User edit by justjustin on 24-12-2008 @ 10:07:25 (35%)
Prozei    posted on 24-12-2008 11:31
dit komt 100% zeker door de wrijving van de handen.
ga jij eens 1000e keren over het zelfde stukje lak van je auto wrijven.
ik weet zeker dat het er het zelfde uit komt te zien.

mijn advies pak alleen het jog beet als je pitcht
Reind    posted on 24-12-2008 14:31
Poster: justjustin
en toch vind ik het best slecht idd...je zou toch verwachten van zown product dat het daar tegen bestand is...

Ooit wel eens nagedacht wat zweethanden e.d. voor invloed hebben op lak? Zweet is zout, zout + vocht geeft ellende op een lak waardoor ie een tandje harder gaat slijten dan normaal. Niets vreemds dus...
sonik    posted on 24-12-2008 15:56
Ik heb ook van die plekken op m'n CDJ 1000's (MKII).

Vind 't niet echt 'n ramp ofzo.
tairip    posted on 24-12-2008 16:02
Komt wel vaker voor. Voornamelijk inderdaad slijtage door zweet + schuren of sierraden.

poedel    posted on 24-12-2008 18:45
Als ik hier heel goed kijk kan ik de beginselen van zulk soort sporen ook zien op mijn mk3's, niet zo heel erg tot zover. Maargoed ben wel benieuwd of pioneer hier iets aan doet of dat ze het zien als gebruikssporen.
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

289 Users online: 8 Guests (281 Unknown)
Pages generated today : 19.755
Most visitors online this month : 518
Lifetime Pageviews since 2003 : 237.444.406