mixsoftware
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Jens    posted on 04-08-2005 10:54
Hallo, ik zou mij graag een mixprogramma kopen voor op pc, weet ieamand goeie programma's? Ik vraag me ook af of er programma's zijn waarbij een kleine mixpaneeltje ofzo zit. kan iemand helpen?

User edit by Jens on 04-08-2005 @ 10:57:21 (3%)

What do you think about mixsoftware ??

Vote :   

djmamo    posted on 04-08-2005 13:31
ja je kan voor mixmeister kijken, dan hoef je zelf niet heel veel meer te doen maar daar zit geen paneel bij.
www.moonentertainment.nl
DJ_Inspiration    posted on 04-08-2005 13:38
BPM Studio
Traktor DJ Studio
Virtual DJ

Deze hebben allemaal een klein mengpaneeltje erbij zitten.
Traktor DJ Studio is het meest geavanceerd, hier zit ook een goede toonregeling bij en record.
Virtual DJ is ook zo een programma met toonregeling, sampleplayer, record en effecten en skins maar is makkelijker in gebruik.

Mijn voorkeur gaat uit naar Traktor DJ Studio omdat dit toch wel het meest professionele is van de 3 volgens mij.
DJ_Aad    posted on 04-08-2005 13:39
Mod edit by Lead on 04-08-2005 16:34 (13%)
[MOD Edit] links
djmamo    posted on 04-08-2005 13:41
bpm is eigenlijk meer een "cd" speler niet voor het software matig mixen voor op de computer, het kan natuurlijk wel

maar is eigenlijk ontworpen voor drive-in shows en cafe's die behoefte hadde aan een grote data base met veel verschillende muziek.
www.moonentertainment.nl
Jens    posted on 04-08-2005 19:08
De dj console van hercules intresseert mij wel, zijn er hier mensen die die djconsole al hebben en er tevreden over zijn? of juist niet tevreden?
Gery    posted on 04-08-2005 20:49
Poster: DJ_Inspiration
Traktor DJ Studio is het meest geavanceerd, hier zit ook een goede toonregeling bij en record.

Mijn voorkeur gaat uit naar Traktor DJ Studio omdat dit toch wel het meest professionele is van de 3 volgens mij.
 Ik werk zelf al enige maanden met Traktor (laatste versie) en 'k moet toegeven dat het toch het beste pakket is dat ik al heb gezien. (mede door de integratie met iTunes en de ondersteuning van AAC)

Als je 't geluid vergelijkt tussen bvb vitrual dj en traktor is dat een immens verschil, bij synchronizeren in VDJ hoor je een vervorming van je geluid. (tijdens het afspelen) bij traktor enkel een verspringen in beat.

Opnemen is idd ook leuk, maar wat er speciaal aan is is dat traktor geen audio opneemt maar wel al je bewegingen.

Hoe dan ook, mixen op computer is wel es leuk maar niet voor altijd, daarom ga ik mij dan ook een denon dual cd player en mengpaneel aanschaffen Happy, laughing
Eventueel kan ik traktor dan nog gebruiken in de external mixer modus Winking my eye
DJ - Producer
Nvie    posted on 05-08-2005 22:04
Poster: djmamo
bpm is eigenlijk meer een "cd" speler niet voor het software matig mixen voor op de computer, het kan natuurlijk wel

maar is eigenlijk ontworpen voor drive-in shows en cafe's die behoefte hadde aan een grote data base met veel verschillende muziek.

Dan moet je voor FinalScratch gaan, als je niet matig wilt mixen Winking my eye
Emaus    posted on 07-08-2005 01:50
there is a program MixVibes PRO4
I have this programm, i can give
Jens    posted on 07-08-2005 13:07
quote:
Poster: Gery
quote:
Poster: DJ_Inspiration

Ik werk zelf al enige maanden met Traktor (laatste versie) en 'k moet toegeven dat het toch het beste pakket is dat ik al heb gezien. (mede door de integratie met iTunes en de ondersteuning van AAC)

Als je 't geluid vergelijkt tussen bvb vitrual dj en traktor is dat een immens verschil, bij synchronizeren in VDJ hoor je een vervorming van je geluid. (tijdens het afspelen) bij traktor enkel een verspringen in beat.

Opnemen is idd ook leuk, maar wat er speciaal aan is is dat traktor geen audio opneemt maar wel al je bewegingen.

Hoe dan ook, mixen op computer is wel es leuk maar niet voor altijd, daarom ga ik mij dan ook een denon dual cd player en mengpaneel aanschaffen
Eventueel kan ik traktor dan nog gebruiken in de external mixer modus

bedankt voor al de replies zover!
Ok? die traktor intresseert mij wel! Maar moet ik dan nog een extra geluidskaart kopen als ik op koptelefoon en luidsprekers verschillende muziek wil?
en heeft er iemand een foto van het mengpaneeltje dat er bij zit want op de site is er niets over te vinden...

thx
Lead    posted on 07-08-2005 13:09
Om 2 verschillende geluiden uit je PC te krijgen heb je inderdaad verschillende geluidskaarten nodig. Als je mazzel hebt kun je naast je normale geluidskaart, soms ook je ingebouwde geluidskaart van je moderbord gebruiken.

Ook zijn er simpele externe geluidskaarten te koop bijvoorbeeld voor je laptop....
Let the BASS be louder
Gery    posted on 07-08-2005 16:53
Poster: Jens
bedankt voor al de replies zover!
Ok? die traktor intresseert mij wel! Maar moet ik dan nog een extra geluidskaart kopen als ik op koptelefoon en luidsprekers verschillende muziek wil?
en heeft er iemand een foto van het mengpaneeltje dat er bij zit want op de site is er niets over te vinden...

thx
 Een echt extern mengpaneel zit er niet bij hoor, volgende opties kan je gebruiken:

- Gewoon met de muis en de mixer op het toetsenbord
- hercules DJ console
- externe mixer
- finalscratch 2 + externe mixer

Zie screenshot

Met de muis mixen lukt wel maar is niet zo echt handig, ik stel mij ook maar vragen bij die dj console, dus ik denk dat de beste optie is om traktor aan te sluiten op een extern mengpaneel (naar keuze)

Traktor heeft wel een klein 'probleem' ivm geluidskaarten.
Als je master/monitor wilt gebruiken moet je ??n geluidskaart hebben waarop op zijn minst 2 line outs zijn.

Nu kan je dit wel bypassen door een driver te installeren die zich voordoet als virtuele geluidskaart en je on board en normale geluidskaart combineerd.
(ASIOx driver: http://exovii.free.fr )

EDIT:
Waarom werkt er hier geen UBB code?
DJ - Producer
User edit by Gery on 07-08-2005 @ 16:54:44 (6%)
Mod edit by Nvie on 07-08-2005 16:55 (1%)
Nvie    posted on 07-08-2005 16:56
Je hebt knopjes boven in je reply scherm Winking my eye
Jorrit    posted on 07-08-2005 17:27

Waarom werkt er hier geen UBB code?

Omdat dit geen UBB forum is! :D
Gery    posted on 07-08-2005 17:27
Poster: Nvie
Je hebt knopjes boven in je reply scherm Winking my eye
 I know, maar ik ben nog steeds gewoon van vroeger toen er nog geen wysiwyg interfaces bestonden... :D
DJ - Producer
Lead    posted on 07-08-2005 17:38
Hehehe, wen er maar aan.... Winking my eye
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 07-08-2005 17:53
Want wij gaan hier heus geen UBB maken

Winking my eye
Nvie    posted on 07-08-2005 18:08
<mail>butthereissomeUBB@djresource.eu</mail>

zoals spamplaatjes en meer... (quote enz.)

Maar: genoeg over UBB,

Back on topic
Mod edit by Nvie on 07-08-2005 18:21 (76%)
AXL    posted on 19-08-2005 18:05
Ik gebruik zelf Mixvibes Pro 5 en vind het overzichterlijker als Tracktor DJ
Nvie    posted on 19-08-2005 18:06
Ik heb ook Mixvibes... werkt idd lekker
SonicWalker    posted on 20-08-2005 12:26
Poster: Gery

Op windows of de mac en welke hardware gebruikt je dan?

Ik ben met Traktor op mijn 1.25Ghz Power Book helemaal niet tevreden.

This is an old Topic

No new postings for 7.343 days.
 Post CommentThat would be 244.8 months
or a whopping 20.1 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

161 Users online: 25 Guests (136 Unknown)
Pages generated today : 22.974
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.790.092