Poster: nicknaughty
ja, leer eerst goed draaien. dit ga je best makkelijk oppakken denk ik, want als je produced ben je ook met maten enz. bezig. daarna ga je gewoon aan je platenkeuze werken, en maak je een aantal live gemixte demo's voor promotie. knal ze op internet, en verspreid ze zoveel mogelijk. Dan kontakten opdoen, netwerken, veel in clubs komen en praatjes maken met de mensen die er werken. probeer kleine feestjes te regelen waar je kan draaien, en krijg zo ervaring. Dit alles duurt al even, waarschijnlijk tussen de 6 en 12 maanden zeker.
Ikzelf bijvoorbeeld draai al j?ren en heb pas een paar jaar leuke feestjes. Het duurde eerst 3 jaar voor ikA: zeker genoeg van mijn kunnen/skills was , en B: de goede contacten ging opbouwen.
Heb dus geen haast ... en wel een euro of 1500/2000 voor een goede dj set
ik ben zelf begonnen met 2 technics sl1200 (vinyl) en een simpel mengpaneel. later die dingen verkocht en ben overgestapt naar 2x pioneer cdj800 mk1 (cd's) en een pioneer mixer.
2x pioneer cdj800 (toen) 1100,- (nu 900 ofzo samen) (2ehands)
1x pioneer djm500 -> 400,- (2e hands)
simpele versterker van 200watt en 2 speakers die het aankunnen
zit je bijelkaar op zo'n 1600 euro ofzo. Heb je wel een goede beginset.
Respect voor de vetgedrukte opmerking! Ik heb het zelf ook een beetje, krijg nu wel meer het idee dat ik echt lekker aan het mixen ben, ipv het moeilijk doen met beatmatchen e.d. Begin nu zelfs sneller te worden dan de counter op mn DJM:P.
@TS: Qua starterset voor CD zou ik kijken naar die AXIS 4 spelers van numark. Schijnen als beginners erg goed te zijn, en zijn (zeker 2dehands) niet zo duur! Een leuk mixertje drbij (numark/reloop) en het feest kan beginnen! Zeker in het begin hoef je echt geen dure boxen erbij te kopen, ik draai al ruim een jaar thuis op een multimedia setje van philips! (Oke, 2 van de 5 speakertjes zijn stuk.. Maar daar hebben we het nu even niet over, wil nu ook wel ns goeie monitoren) Verder draai ik nu met een sennheiser van 30 euro! Verwacht niet dat het schuifmechanisme het zware DJ werk goed overleefd, maar er is prima mee te draaien!
Die hercules waar jij het over hebt, is enkel een apparaat om software op je PC mee te besturen, en is dus eigenlijk het "simpele" pc DJ-en. Hiermee geef ik je weinig kans in clubs (En nu geen discussies starten over richie hawtin, want 2 xone 1d's volledig volmappen met 4decks in traktor, is iets anders als een hercules)
Software matig, en zeker met iets visueels voor je, is heeeel anders dan echt analoog op gehoor mixen! Toen ik mijn dubbelaar kocht, en het aansloot, koste het echt TEveel moeite, terwijl ik (dacht ik) al heel veel over wist (youtube e.d.)..
Tijdcode set is wel leuk, maar om mee te nemen naar clubs e.d. is het misschien wat lastig. (ok, een cd-map is ook niet al te handig) maar het geeft toch elke keer een hoop aansluitwerk
Laat ons horen wat het wordt! En uiteraard zijn we benieuwd naar je producties!