Kwaliteit Kabels (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Boyd    posted on 13-12-2008 19:56
Nu mijn nieuwe set bijna voor de deur staat, de volgende vraag:

Mijn set bestaat binnenkort uit een Pioneer DJM400, en twee CDJ800MK2. Het geluid wordt weergegeven door twee KRK RP6 CL.

Ga ik verschil horen, als ik er dikke vergulde kabels tussenhang ipv. de standaard/normale DAP kabels.

Ik bedoel in ruis, en kwaliteitsverschil.

En zo ja, wat is dan de beste kabel?

(voor iedereen die de spec's van apperatuur niet uit zn hoofd weet: De CDJ's zitten met RCA op de DJM, de DJM zit met RCA-XLR kabels op de RP6)

What do you think about Kwaliteit Kabels ??

Vote :   

Bart1981    posted on 02-02-2009 03:28
Zou de manier van aansluiten van de CDJ-1000MK3 op de DJM-800 nog uit maken? Dus of je dit coaxiaal doet of analoog?
Lead    posted on 02-02-2009 07:58
Ja, dat scheelt heeeeel veel. Tenminste, als je speakers het verschil weer kunnen geven.

Toen ik het voor de eerste keer naast elkaar hoorde was ik gelijk klaar, geen analoge kabels meer als digitaal ook mogelijk is.

Zeker doen dus !
Let the BASS be louder
Synchronizer    posted on 02-02-2009 11:24
En hoe zit het met de lengte van de bekabeling? Ik heb mijn spelers analoog aangesloten op mijn mixer met de standaard meegeleverde kabels(30cm denk ik)

In hoeverre heb je last van vertraging van het geluid als ik bijvoorbeeld een RCA kabel van 10 meter ertussen doe?

grtz
Lead    posted on 02-02-2009 11:39
Daar heb je geen last van.... Wel een degelijke kabel gebruiken en in 1 stuk. Veel korte met verloopjes aan elkaar knopen is een slecht idee.... Kwaliteitsverlies zit vaak op plaatsen waar je contact overgangen hebt.
Let the BASS be louder
Bart1981    posted on 02-02-2009 11:44
Ok dan wacht ik netjes af totdat ze in de winkel staan/liggen Happy, laughing
FML    posted on 02-02-2009 11:51
Ik geef het voor keur aan het merk Profigold zijn prijzig maar zeer hoge kwaliteit.
Hoe langer de kabel hoe meer weerstand , hoe meer contactpunten hoe meer weerstand en kans op storing.
ik zou ook altijd zorgen dat er in je kabels anti-ruis kabels zitten die voorkomen dat spullen gaan storen op elkaar.
# fckMyLlF3/ fmlsound.tumblr.com /myspace.com/fckmylif3
Bart1981    posted on 02-02-2009 14:06
Poster: Tekinq-W
anti-ruis kabels zitten .

Oftewel in normale termen gesproken x-voudige bescherming. (waarvoor de x een cijfertje in gevuld moet worden)
2-voudig is het meest voorkomende geloof ik.
Bart1981    posted on 05-02-2009 19:02
Dacht trouwens dat die coax kabels ook binnenkort in de winkel zouden komen? Enig idee wanneer Lead?
User edit by Bart1981 on 05-02-2009 @ 19:02:54 (2%)
Lead    posted on 05-02-2009 21:51
DPro    posted on 06-02-2009 00:08
Poster: Tekinq-W
Ik geef het voor keur aan het merk Profigold zijn prijzig maar zeer hoge kwaliteit.
Hoe langer de kabel hoe meer weerstand , hoe meer contactpunten hoe meer weerstand en kans op storing.
ik zou ook altijd zorgen dat er in je kabels anti-ruis kabels zitten die voorkomen dat spullen gaan storen op elkaar.

Confused Cool anti-ruis kabels?? sorry maar deze hebben we helaas niet in 't verhuur assortiment.Wel geballanceerde en ongeballanceerde kabels Cool
p.s. mag ik een luistertestje van je?? of van de verkoper die je deze heeft verkocht Winking my eye gaan we ff luisteren welke beter klinkt.. wedje dat je 't niet hoort als ik een kabel van 1 euro pak of eentje van 100 ?
en van je cd speler naar je mixer heeft maar 2 contactpunten. Het begin en het einde namelijk Winking my eye
User edit by DPro on 06-02-2009 @ 00:09:21 (3%)
Bart1981    posted on 06-02-2009 22:34
Moet zeggen dat de prijs van de Coax kabels erg laag is!
Als ik mijn CDJ-1000 MK3's heb zal ik zeker een kabeltje bestellen. Ben benieuwd. Heb zelf eentje al hier thuis van een wat duurder merk (jaren geleden gekocht). Ben benieuwd of het verschil te horen is. Betwijfel het eigenlijk Happy, laughing
Tekhead    posted on 01-03-2009 02:36
Poster: Bart1981

Zo duur vind ik ze nog niet hoor. Als ik ze vergelijk met bijv 5m rca's die in je veel auto's neerlegt van achter naar voren, zijn deze nog goedkoop.

Jamaar, je vergelijkt appelen met peren, de RCA kabels in de auto, dienen bij vooral de boomcars,zeer goed afgeschermd te worden, van andere kabels en storende omgevingsruimte en ondergrond, meestal zijn ze 3 dubbel afgeschermd, zo verkom je zeer storende resonatie's, deze hebben meestal nog een fijn draadje in't midden, zoals bij de RCA kabels bij een platenspeler, maar wordt tot in tegenstelling bij een TT kabel niet gebruikt als ground/aarding maar om een versterker of dergelijke ui te schakelen als men de Autoradio afzet, dit ter verkoming van een lege ACCU.
In De high-End hifi is het gebruik van vergulde kabels,meermaals afgeschermd (geisoleerd), zeer relevant,

Een RCA kabel is een signaalkabel, en dient derhalve geen grote hoeveelheden stroom continue door te jagen, als je booth thuis blijft staan , liggen de kabels stil en niet op metalen ondergrond, idem in de verhuur, deze zijn meestal vastgelegd en weggewerkt in de case, en indien de kabels goed zijn en goed gelegd, zijn die dure kabels absoluut overbodig
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Tekhead    posted on 01-03-2009 02:43
Poster: Lead
Ja, dat scheelt heeeeel veel. Tenminste, als je speakers het verschil weer kunnen geven.

Toen ik het voor de eerste keer naast elkaar hoorde was ik gelijk klaar, geen analoge kabels meer als digitaal ook mogelijk is.

Zeker doen dus !

Dat is Bullshit Lead, Digitale kabels en optische kabels is enkel interessant ( en dan nog) als je grootte afstanden met overbruggen, en dan moeten idd je speakers het nog kunnen weergeven, maar in PA is dat minder voorkomend
Een RCA kabel is niet een min en plus kabel, maar links en rechter kanaal, maar dit wist jij zelf ook wel
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Prozei    posted on 01-03-2009 11:37
Poster: Tekhead

Dat is Bullshit Lead, Digitale kabels en optische kabels is enkel interessant ( en dan nog) als je grootte afstanden met overbruggen, en dan moeten idd je speakers het nog kunnen weergeven, maar in PA is dat minder voorkomend
Een RCA kabel is niet een min en plus kabel, maar links en rechter kanaal, maar dit wist jij zelf ook wel

haha digitale kabels en optisch voor lange afstanden.
optische kabels zijn vaak gelimiteerd aan de sterkte van de led in het apparaat.
met toslink mag je in je handen klappen als je een lengte van 15 meter haalt.
wil je langer dan moet je vaak gaan werken met optische extenders.

zelfde verhaal voor digitale rca's je mag blij zijn als je geen signal loss krijg als je een kabel langer als 30 meter gebruikt.

theoretisch krijg je wel beter geluid met digitale kabels.
voor lange afstanden zal ik mensen eerder aanraden om te gaan werken met analoge rca of ethersound
dus jou verhaal is complete bull shitt.

Mod edit by Prozei on 01-03-2009 11:41 (11%)
Lead    posted on 01-03-2009 12:05
En als je mijn tekst goed leest zie je dat ik een eigen ervaring beschrijf, en het is knap als je daar een andere twist aan geeft.

Optische kabels (voor audio) zijn maximaal 10-15 meter lang en worden juist gebruikt bij relatief korte afstanden. Voor lange afstanden kun je gewoon gebalanceerde audio gebruiken...

Wat ik niet beschreven heb is dat ik deze test ook in clubs heb uitgevoerd en waar een degelijk geluidssysteem stond (geen 'oud hout') was het verschil duidelijk te horen. Zodra de kwaliteit van een amp of speaker zakt onder het gemiddelde kun je inderdaad het verschil bijna niet meer horen... Vandaar die 2de zin in mijn post :
Poster: Lead
...Tenminste, als je speakers het verschil weer kunnen geven...

Let the BASS be louder
FML    posted on 02-03-2009 10:24
Poster: DPro

Confused Cool anti-ruis kabels?? sorry maar deze hebben we helaas niet in 't verhuur assortiment.Wel geballanceerde en ongeballanceerde kabels Cool
p.s. mag ik een luistertestje van je?? of van de verkoper die je deze heeft verkocht Winking my eye gaan we ff luisteren welke beter klinkt.. wedje dat je 't niet hoort als ik een kabel van 1 euro pak of eentje van 100 ?
en van je cd speler naar je mixer heeft maar 2 contactpunten. Het begin en het einde namelijk Winking my eye

tja toch bestaan de anti-ruis kabels , ik neem aan dat je dat luistertestje niet tegen mij hebt?... en wedje leggen dat je mijn zon toutje van 1 euro minder kwaliteit heb dan 1 van 60 euro Happy, laughing ... mensne die dat niet geloven met alle respect is gewoon lijp!
djmamo    posted on 02-03-2009 11:27
Poster: Luni-B

tja toch bestaan de anti-ruis kabels , ik neem aan dat je dat luistertestje niet tegen mij hebt?... en wedje leggen dat je mijn zon toutje van 1 euro minder kwaliteit heb dan 1 van 60 euro Happy, laughing ... mensne die dat niet geloven met alle respect is gewoon lijp!

hippe taal, kun je een merk geven en een type van het anti-ruis toutje?

verder:
over het algmeen kun je een kabel onversterkt neer leggen tot 20 mtr. ga je verder dan 20mtr dan moet je het gaan versterken.

En digitaal of analoog dat is iets wat je zeker hoort, als het systeem waar je het overheen zet goed is, en degelijk geinstalleerd.

En anders gaan we gewoon over op glasvezel, dan hebben we bijna geen verlies meer, alleen worden je neutriks erg duur, en je kan niet zomaar ff een kabeltje maken, maar verder top om mee te werken
www.moonentertainment.nl
User edit by djmamo on 02-03-2009 @ 11:28:22 (5%)
FML    posted on 02-03-2009 19:47
De meeste Profigolds zijn er mee uitgevoerd , vrij wel elke luxere kabel . lijkt me lullig als je een duurdere kabel heb dat het op elkaar gaat storen , bij visual kabels zie je het vaker dan bij audio natuurlijk Happy, laughing
Prozei    posted on 02-03-2009 22:08

wikkel deze kabel om een sterkstroom kabel en je hebt ruis.
FML    posted on 03-03-2009 07:21
ze zijn betoeld dat meerdere audio of video kabels niet op elkaar gaan storen Happy, laughing
djmamo    posted on 03-03-2009 11:26
ik werk dagelijks met o.a. RGBHV kabels (de dure) en als je die langs een zoals al eerder genoemd kracht stroom kabel legt dan is de kans op "ruis" altijd aanwezig.

En toch zijn deze kabels zo goed mogelijk afgeschermd......

Je moet ook zorgen dat audio en videokabels niet langs elkaar liggen.

maar weet ik nog niet wel merk je bedoeld
www.moonentertainment.nl
FML    posted on 03-03-2009 18:22
dan zal je moeten lezen welk merk ik bedoel , ik werk er ook elke dag mee , oke geef toe meer voor Video dan voor audio , doorgaands verkoop ik het merk zoals ik al 2 keer zij! :P PROFIGOLD micromel.

overigens hoor je mij ook niet zeggen over STERKstroom kabels.
User edit by FML on 03-03-2009 @ 18:23:22 (33%)
djmamo    posted on 03-03-2009 19:52
dan zal je moeten lezen welk merk ik bedoel , ik werk er ook elke dag mee , oke geef toe meer voor Video dan voor audio , doorgaands verkoop ik het merk zoals ik al 2 keer zij! :P PROFIGOLD micromel.

overigens hoor je mij ook niet zeggen over STERKstroom kabels.

ja oke, leuk maar het is niet heel veel boeiender dan gewone kabels.

grappig op hun site kunnen ze ook niet het verschil differents vertellen, als je erop klikt dan zegt ie:

The Difference

Deze pagina bevat nog geen inhoud.
U kunt de inhoud toevoegen via het CMS.

verrassend, is alleen leuk voor hi-end geluid/beeld maar niet interresant voor je pioneers aan te sluiten en ben het nog steeds niet tegen gekomen anti-ruis dingen.\

www.moonentertainment.nl
FML    posted on 03-03-2009 21:36
Ik heb op mijn werk een opgesneden Scartkabel dan kan ik je het laten zien maak morgen een foto Happy, laughing
FML    posted on 04-03-2009 21:22
foto vergeten maar wel eve na gescheked , de kwaliteits kabels zijn voorzien van meerde lagen zodat ze eigeljk niet mogen storen op elkaar. soms heb je ook nog wel is kleine blokjes aan je kabel zitten tegen het storen.

This is an old Topic

No new postings for 6.022 days.
 Post CommentThat would be 200.7 months
or a whopping 16.5 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

240 Users online: 133 Guests (107 Unknown)
Pages generated today : 81.327
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.878.364