Poster: struner
Ik heb een tijdje 2 subjes van omnitronic gehad, maar ik was er niet heel tevreden over. Toen ik een nieuwe versterker kreeg heb ik ook beide subjes opgeblazen
Poster: struner
Ik heb een tijdje 2 subjes van omnitronic gehad, maar ik was er niet heel tevreden over. Toen ik een nieuwe versterker kreeg heb ik ook beide subjes opgeblazen
Poster: Bartjens
Waar ligt dat aan dan? Aan jou of aan de subs? Te zware versterker? Speakers blaas je niet zomaar op..
Poster: Sandr
Dan nog ligt het toch niet aan de versterker maar aan de persoon die het gebruikt. Die gooit er eenmaal een te hoog signaal doorheen die de speakers niet aankunnen.
Volgens mij moet je ook wel kunnen horen dat je speakers het niet aankunnen, dan zijn ze nog niet direct opgeblazen en had je een stapje terug kunnen doen.
En er wordt wel vaker een versterker gebruikt die iets zwaarder is dan de speakers kunnen hebben. Op die manier haal je alles uit je speakers.
Heb ook niet echt enorm veel kennis op dit gebied en weet de situatie niet op het moment dat jij alles opblies. Feit is wel dat de versterker niet uitzichzelf vollebak ging blazen en daardoor je speakers naar de mallemoer hielp.
Poster: Sandr
Inderdaad
Maar even ontopic:
Zitten er bij die omnitronic set ook versterkers of zijn het actieve speakers?
Anders gaat het je namelijk nog meer kosten dan dat je nu begroot hebt...