Omnitronic set
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Mon-D    posted on 12-12-2008 10:40
Besteee,

ik wil een geluidset kopen en las dat omnitronic zo slegt niet is, ik wil niet te veel geld uitgeven want dat komt later wel. Iemand ervaring of wat gehoord deze 2 set's

OMNITRONIC PROF SPEAKER SET 2x850w RMS 2X1600 MAX 3-WAY SYSTEEM = 499

OMNITRONIC PROF SPEAKER SET 2x750w RMS 2X1500 MAX 3-WAY SYSTEEM = 399

bij allebij de sets zitten 2 tops 2 subs!

Ben benieuwd!
User edit by Mon-D on 12-12-2008 @ 12:02:13 (12%)

What do you think about Omnitronic set ??

Vote :   

struner    posted on 12-12-2008 11:50
Ik heb een tijdje 2 subjes van omnitronic gehad, maar ik was er niet heel tevreden over. Toen ik een nieuwe versterker kreeg heb ik ook beide subjes opgeblazenCool
Mon-D    posted on 12-12-2008 11:59
Poster: struner
Ik heb een tijdje 2 subjes van omnitronic gehad, maar ik was er niet heel tevreden over. Toen ik een nieuwe versterker kreeg heb ik ook beide subjes opgeblazenCool

Hmmm oow lekker dan haha..
Bartjens    posted on 12-12-2008 12:08
Poster: struner

Waar ligt dat aan dan? Aan jou of aan de subs? Te zware versterker? Speakers blaas je niet zomaar op..
www.djbrowbeat.com
struner    posted on 12-12-2008 12:10
Poster: Bartjens

Waar ligt dat aan dan? Aan jou of aan de subs? Te zware versterker? Speakers blaas je niet zomaar op..

Ik denk dat het een te zware versterker was voor de subs, maar op de subs stond 800 watt rms en de versterker was maar 600 watt rms.
Sandr    posted on 12-12-2008 12:17
Dan nog ligt het toch niet aan de versterker maar aan de persoon die het gebruikt. Die gooit er eenmaal een te hoog signaal doorheen die de speakers niet aankunnen.
Volgens mij moet je ook wel kunnen horen dat je speakers het niet aankunnen, dan zijn ze nog niet direct opgeblazen en had je een stapje terug kunnen doen.

En er wordt wel vaker een versterker gebruikt die iets zwaarder is dan de speakers kunnen hebben. Op die manier haal je alles uit je speakers.

Heb ook niet echt enorm veel kennis op dit gebied en weet de situatie niet op het moment dat jij alles opblies. Feit is wel dat de versterker niet uitzichzelf vollebak ging blazen en daardoor je speakers naar de mallemoer hielp.
Play that funky music white boy....
Bartjens    posted on 12-12-2008 12:25
Poster: Sandr
Dan nog ligt het toch niet aan de versterker maar aan de persoon die het gebruikt. Die gooit er eenmaal een te hoog signaal doorheen die de speakers niet aankunnen.
Volgens mij moet je ook wel kunnen horen dat je speakers het niet aankunnen, dan zijn ze nog niet direct opgeblazen en had je een stapje terug kunnen doen.

En er wordt wel vaker een versterker gebruikt die iets zwaarder is dan de speakers kunnen hebben. Op die manier haal je alles uit je speakers.

Heb ook niet echt enorm veel kennis op dit gebied en weet de situatie niet op het moment dat jij alles opblies. Feit is wel dat de versterker niet uitzichzelf vollebak ging blazen en daardoor je speakers naar de mallemoer hielp.

Dat bedoel ik Cool Het lag waarschijnlijk dus niet aan de speakers, dus het is niet nodig dat de TS een negatieve indruk krijgt van de speakers door het verkeerd gebruik ervan.
www.djbrowbeat.com
User edit by Bartjens on 12-12-2008 @ 12:28:50 (22%)
Sandr    posted on 12-12-2008 12:41
InderdaadWinking my eye

Maar even ontopic:

Zitten er bij die omnitronic set ook versterkers of zijn het actieve speakers?

Anders gaat het je namelijk nog meer kosten dan dat je nu begroot hebt...
Play that funky music white boy....
Mon-D    posted on 12-12-2008 12:46
Poster: Sandr
InderdaadWinking my eye

Maar even ontopic:

Zitten er bij die omnitronic set ook versterkers of zijn het actieve speakers?

Anders gaat het je namelijk nog meer kosten dan dat je nu begroot hebt...

er zitten geen versterkers bij, die ga ik er nog bij kopen maar dan zal ik wel 2 versterkers moeten kopen van 400 watt RMS kijk de spec.

-baskasten zijn OMNITRONIC PRO SUB 400w RMS / 800W MAX 8ohm 15'bas speaker
-topkasten zijn OMNITRONIC PRO 3WAY 350W/700W/8ohm 12'bas speaker en een 1' hoorn-driver voor hoge-mid tonen en een tweeter voor hoge tonen.

of zou het ook op 1 versterker kunnen? dan zou ik liever willen! maarja het moet wel mobile blijven!
User edit by Mon-D on 12-12-2008 @ 12:52:27 (17%)
Bart_    posted on 13-12-2008 16:55
heb dat setje ooit wel is gehoord...
was niet echt zo onder de indruk ervan, nogal een schel setje (wel bij te stellen met EQ natuurlijk).

Maargoed; ik zou je eerder een Soundmate 1 MKII (actief, dus mobieler) bevelen ipv dat omnitronic setje. Ga je veel meer plezier aan hebben, geloof me maar Winking my eye. Overigens zou je ook nog is een kijkje kunnen nemen op marktplaats of speurders. Staan zat leuke dingen voor niet al te veel geld.

Succes

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

169 Users online: 101 Guests (68 Unknown)
Pages generated today : 2.788
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.696.179