Poster: Bart_
Daar heb je ook een punt, maar dan nog vindt ik dat je wel jezelf mag zijn als je stage loopt.
Neemt niet weg natuurlijk dat je een beetje netjes gekleed moet zijn, want dat moet je zeker wel zijn.
Maar als je iets doet waarvan je veel houd, wat je graag doet, mag je dat toch wel in je eigen kleren doen lijkt me? (heb het over stage hier)
Op elke (stage)werkplek is sprake van een bedrijfscultuur, en in elke bedrijfscultuur zijn er kledingsvoorschriften, geschreven of ongeschreven. Daar heb je je juist als stagiair aan te houden, omdat het grootste doel van je stage het 'voelen' van de bedrijfscultuur is.
Als je bij de bank werkt kom je ook niet in T-shirt en korte broek op je werk. Als je bij een crèche werkt kom je niet in kleding die de kinderen eng of intimiderend zouden kunnen vinden.
Dat er ouders moesten klagen voordat deze meneer naar huis is gestuurd is wat mij betreft verbazend, de leider van de crèche moet hem toch zo zien binnen komen? Lijkt me niet meer dan logisch dat je als mederwerker daar niet in zulke kleding loopt, zelfs volwassen mensen hebben vooroordelen over dit soort kleding, wat moet dit dan wel niet voor invloed hebben op kids?
Om in te gaan op ArTy: Het lijkt misschien overdreven, maar ik denk dat deze jongen domweg ontslagen is om de klanten te geven wat ze willen. Je wil natuurlijk niet klanten verliezen omdat je personeel er 'aanstootgevend' bijloopt, als statement zou het dan een keuze kunnen zijn dit personeelslid te ontslaan. (Klanten hebben dan het gevoel dat er wat met hun feedback gedaan wordt)