[TIP] Studio monitoren voor low-budgets!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Hardshort    posted on 04-12-2008 00:13
Hallo mede-producers Cool

Ik kwam het volgende tegen toen ik van de week een dagje ging shoppen.

TRUST SP-2697 2.0 SPEAKER SET

Ik kwam dit setje tegen bij een [Zie image-link voor winkel].
Ik heb maar besloten om het setje mee te nemen en eens te proberen als studio monitors.

Eenmaal thuis gekomen de verpakking opengerukt en het viel me op dat het zooitje redelijk robuust in elkaar zit. Het is dus niet uber plasticerig. Vervolgens het zooitje aangesloten en er eens wat beats doorheen getrokken.

Reactie vervolgens: Cool..
Ik vind dit setje kwalitatief ZEER goed klinken voor dit geld. Ook als monitoren bij je dj setje zijn ze perfect voor! Het volume is ook redelijk goed voor uit die kleine kastjes en weinig vervorming.

Ik heb er 50€ voor betaalt.

Ik ben er zeer tevreden over dus mischien een tip voor degene die wat minder te besteden hebben Smile having fun

Let op! verwacht geen KRK kwaliteit! Tis gewoon voor iemand die niet veel te besteden heeft een hele goede uitkomst Cool

Gr!
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 04-12-2008 @ 00:16:56 (4%)

What do you think about [TIP] Studio monitoren voor low-budgets! ??

Vote :   

Prozei    posted on 04-12-2008 06:46
Ik denk ook wel een leuk setje is voor mensen met weinig geld.
Alleen ben ik nooit echt te spreken over speakers met eq.
Hierdoor kan je de eq buiten je sequencer om zo verdraaien dat je track niet goed klinkt.
En het vermogen is niet echt veel 25 watt per kanaal.
Ben wel benieuwt hoe deze dingetjes klinken
gilan    posted on 04-12-2008 07:51
ik zat ook te twijvelen of ik ze zou halen
toen stonden ze bij de macro in arnhem in de aanbieding
alleen er stond geen ifo over de kwaliteit endergelijken
alleen de uitstraling wilde mij al overhalenSmile having fun
Hardshort    posted on 04-12-2008 15:14
@ Prozei: Met die EQ ben ik met je eens maar als je de bass en treble op half zet heb je een redelijk schoon geluid. En kwa volume.. Tja.. je hoeft er geen feesjes mee te draaien maar als monitor zijn ze kwa volume prima en gaan harder dan het uiterlijk je doet denken. Smile having fun

@ Gilan: Ik miste op zowel de doos als in de gebruiksaanwijzing uitgebreide technische gegevens maar ik heb de gok gewaagd en ik moet eerlijk zeggen dat ik ze meer op het oog kocht Cool Uiteindelijk bleken ze kwalitatief ook goed te zijn Smile having fun
bambamstudio    posted on 04-12-2008 18:42
dit gaat echt niet goed klinken.....
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
Hardshort    posted on 04-12-2008 18:58
Ik heb dr ook bij gezet dat het geen KRK kwaliteit is maar een mooie uitkomst voor degene die minder te besteden hebben Cool Ik vind ze beter klinken dan die behringers MS16/MS20 die 2x zo duur zijn.
Steev    posted on 04-12-2008 19:03
Poster: bambamstudio

Niet iedereen heeft geld voor een studio.. Cool Er staat duidelijk bij: low budget. Trouwens, ik heb hier een setje logitech speakertjes staan die ook zoiets kosten en er komt ook gewoon goed geluid uit.

Ik zou eerst eens iets proberen voordat je direct zo'n definitive mening geeft zonder enig argument behalve dat je "low" budget blijkbaar niets vind..

Poster: Hardshort
Ik heb dr ook bij gezet dat het geen KRK kwaliteit is maar een mooie uitkomst voor degene die minder te besteden hebben Cool Ik vind ze beter klinken dan die behringers MS16/MS20 die 2x zo duur zijn.

Daarom, ik vind het super dat je deze informatie met ons wilt delen. Veel plezier ermee Winking my eye
Mod edit by Prozei on 04-12-2008 19:32 (79%)
bambamstudio    posted on 04-12-2008 21:08

ik ben ook niet kapot van krk.....
TheHunter    posted on 04-12-2008 21:44
Ik heb hier ook een setje logitech speakers staan, voor 80 euro gekocht, mega bass.
Logitech z530,nadeel is dat het 5.1 geluid is maar kan gewoon gebruikt worden als 2.1

4X 7.4 Watt
1X 15.4 Watt
1X 25 Watt sub << Vergis je niet in de watts, ik heb de sub dicht staan en doe het normale volume op de helft en de kamer staat te shaken.
Kleine wattages, groot volume
Gr. The Hunter
AndersHJ    posted on 04-12-2008 22:03
Waar koop je dit in Belgie? PM me Winking my eye

En wat zijn de afmetingen van een speaker? Winking my eye
User edit by AndersHJ on 04-12-2008 @ 22:12:09 (100%)
Mixt-Ape    posted on 04-12-2008 22:09
inderdaad, waar vind je dit? Ik ben namelijk ook geïnteresserd!!
RoyBeware    posted on 05-12-2008 10:32

Welke klinken dan goed?

En waarom klinken de Trust setje dan niet goed?
Wat meer onderbouwing kan ook geen kwaad.
User edit by RoyBeware on 05-12-2008 @ 10:33:13 (1%)
Hardshort    posted on 05-12-2008 20:49
Poster: JasperVC
Waar koop je dit in Belgie? PM me Winking my eye

En wat zijn de afmetingen van een speaker? Winking my eye
  Ik denk dat je even moet kijken naar grote warenhuizen die trust verkopen. In nederland zijn ze gewoon bij de ITS te koop. Probeer anders even te googlen op het type nummer Winking my eye De afmetingen moet ik even na kijken maar dat word na het weekend want ik ben het weekend niet thuis Winking my eye
bambamstudio    posted on 05-12-2008 21:15
Mediamarkt in Belgie?
Hardshort    posted on 09-12-2008 20:06
Zoals beloofd hier nog eve de afmetingen Smile having fun Speakers: 22cm(hoog)x15cm(breed)x19cm(diep).Versterker: 4cm(hoog)x15cm(breed)x9cm(diep).

Conus woofer: 9cm
Conus tweeter: 3,5cm

Gr! Winking my eye
AndersHJ    posted on 09-12-2008 20:47
Zoals beloofd hier nog eve de afmetingen Smile having fun Speakers: 22cm(hoog)x15cm(breed)x19cm(diep).Versterker: 4cm(hoog)x15cm(breed)x9cm(diep).

Conus woofer: 9cm
Conus tweeter: 3,5cm

Gr! Winking my eye

ok, merci Winking my eye Had ze groter verwacht :p Maar ik ga er deze week om Winking my eye Post wel even een foto... Bedankt voor de TIP!!!
qntr0l    posted on 10-12-2008 08:30

Poster: bambamstudio

En wat is nou jou toevoeging aan dit topic? Een beetje onderbouwing mag ook wel. We weten allemaal dat jij spullen hebt staan uit het hoogste segment, maar niet iedereen kan dit betalen. 

Ontopic: Ga morgen avond ook maar eens kijken of ik ze ergens kan beluisteren. Voor het geld hoef je het niet te laten, maar wil dan toch wel eens weten of het verschil met de KRK's groot is. Bedankt voor de tip!
Illusion    posted on 10-12-2008 12:47
Kijk er is een verschil tussen Studio Monitoren en een Luidspreker setje.

Als je dit hier post is het ook handig om het vermogen erbij te zetten. Ik heb even gegoogled en de totaal RMS Output is 50 watt. Dus dit geld voor beide boxen samen.

@ qntr0l: Deze kunnen uiteraard niet tippen aan de KRK's. De kleinste serie krk's (KRK RP5, oude serie) heeft al een RMS van 75 Watt per monitor.

Overige specs van de krk zijn:

• Tweeter: 1" Neodymium Soft Dome
  • Woofer: 5" Glass Aramid Composite Cone
  • Built in Amp: 45 watts Bi-amplified Design
  • Frequency Response: 53Hz to 20kHz
  • Peak SPL: 106dB
  • Dimensions: 10 7/8" x 7 1/4" x 8 7/8" / 27.6cm x 18.5cm x 22.5cm
  • Weight: 16 lbs / 8 Kg

• @ RoyBeware

Welke klinken dan goed?

Google staat vol.Winking my eye

22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
    AndersHJ    posted on 10-12-2008 16:34
    Ze zijn besteld Winking my eye Laat hier dan ook even weten wat ik er van vind Winking my eye
    User edit by AndersHJ on 10-12-2008 @ 16:35:08 (1%)
    Roalin    posted on 10-12-2008 19:22
    Nu ook te koop bij de Harense Smid in de aanbieding! € 49,-
    gilan    posted on 13-12-2008 11:09
    Poster: Roalin
    Nu ook te koop bij de Harense Smid in de aanbieding! € 49,-

bedankt voor de tip heb ze daar gekocht
    ik pakte ze uit en dagt wat een geile boxen
    mooi glimmende voorkant en wat een deep bass
    ik wou ze terug brengen als ik ze niet goed vond klinken
    maar ik hou ze dus eeeeecht wel
    de komende uurtjes ben ik wel zoet met me boxen
    Cool
    bambamstudio    posted on 13-12-2008 22:29
    Poster: qntr0l

Poster: bambamstudio

En wat is nou jou toevoeging aan dit topic? Een beetje onderbouwing mag ook wel. We weten allemaal dat jij spullen hebt staan uit het hoogste segment, maar niet iedereen kan dit betalen. 

Ontopic: Ga morgen avond ook maar eens kijken of ik ze ergens kan beluisteren. Voor het geld hoef je het niet te laten, maar wil dan toch wel eens weten of het verschil met de KRK's groot is. Bedankt voor de tip!

ik heb NIET spullen uit het hoogste sigment, weet niet waar je deze onzin vandaan haalt.
    En ik heb geen zin om het te motiveren omdat een boer met één oog wel kan zien, en met één oor kan horen dit dit geen studio monitoren zijn en dus niet super gaat klinken.

En KRK vindt ik PERSOONLIJK ( we zijn hier in nederland voor als je het nog niet weet, dus iedereen mag een eigen mening hebben ) niet mooi klinken, en niet zo geschikt als studio monitoren voor dance af te mixen omdat ze iets teveel resoneren in het mid/laag. Ik zal je niet gaan vervelen met freqenties. 

This is an old Topic

No new postings for 6.104 days.
     Post CommentThat would be 203.5 months
    or a whopping 16.7 years
    You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

194 Users online: 132 Guests (62 Unknown)
    Pages generated today : 44.820
    Most visitors online this month : 897
    Lifetime Pageviews since 2003 : 242.938.365