Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Stevenvdvorm    posted on 23-11-2008 03:01
Hallo

Ik heb vanacht gedraaid op een hockeyfeest, wat bleek iemand had de paddestoel(krachtstroom) niet goed aangesloten. Ik plug mijn set erin en alles begint te roken. Het kwam serieus uit elk gaatje. Nu is dus mijn cdj1000's mk3's kapot en mijn djm 400. Ik ga het proberen te verhalen op die gast die het verkeerd heeft aangesloten. Maar het is nog te vraag of dat gaat lukken
,br.

(mod-edit) graag niet meer zulke woorden in een titel!
Mod edit by Lead on 04-01-2009 13:43 (22%)

What do you think about Cdj1000 mk3s + Djm 400 kapot ??

Vote :   

RiX    posted on 27-11-2008 09:49
Poster: MaD
En waarom ligt die set bij de reparateur...:P Zou maar oppassen

Haha ja... nu belde ik gisteren met de techniekafdeling van het theater in kwestie (dat zogenaamd niet te bereiken was door mijn opdrachtgever...). Ze hebben sowiezo geen dj-gear in huis, dus laat staan dat ze een set bij de reparateur hebben liggen. Het enige dat ze hadden was een oude denon dubbelaar 19" met een gewoon mengpaneeltje...

Dus ik laat straks eerst een contractje ondertekenen voor ik mijn gear aansluit.
Nog tips wat er absoluut in moet staanConfused
Luxx    posted on 27-11-2008 10:58
wajoooooooooooooo
al zou dit bij mij gebeuren stond ik nu met me handen vol met me eigen haren van frustratie. kilo's kalmerings pillen naarbinnen werken dan.. of nog beter: een verdovingspijl in me nek!
www.mothermusic.nl
Ferry    posted on 27-11-2008 13:32
Dit is balen...

Zo ver ik weet heeft een cdj-1000 een geschakelde voeding, da betekend dat als er 1 onderdeel gaat, veel kapot gaat in de voeding.
Met het vervangen van een complete voedingsprint moet het goed op te lossen zijn lijkt mij...

Verder MOET een vereniging of een club (en ook een persoon) een aansprakelijksheids verzekering hebben, daar moet je je schade kunnen verhalen. Als je je been breekt doordat een stoel in slechte staat is moet je ook de schade ergens moeten kunnen verhalen Winking my eye

Dus eerst de club, dan die dude!
Suc6!
MisterV    posted on 27-11-2008 13:51
woooow..
das echt zwaar balen..

Waarom had je niet eerst zelf gecontroleerd hoe alles zat ?
Dat doe ik ook altijd.. zodat ik zeker weet dat alles goed zit.
Misschien iets voor de volgende keer ?

DJADMIN    posted on 27-11-2008 13:55
jaaa achteraf is altijd makkelijk he..ben wel benieuwd hoe t afloopt!
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
MaD    posted on 27-11-2008 18:18
Poster: Stevenvdvorm
Er zijn nog een paar problemen waar ik net achterkom, ik heb ze namelijk 2e hands gekocht en geen bonnetjes erbij!

Is dit een probleem denken jullie? Mischien dat Thomaz81 het weet?

Dit kan lastig zijn als de dagwaarde bepaalt moet worden, aangezien je die waarchijnlijk vergoed krijgt. Maar volgens mag een dealer er ook naar kijken en een officieel uitziend briefje bij doen met de leeftijd van het apparaat.
noadja.com /// aboveall.nl
NielsR    posted on 27-11-2008 18:43
Poster: MaD
Er zijn nog een paar problemen waar ik net achterkom, ik heb ze namelijk 2e hands gekocht en geen bonnetjes erbij!

Is dit een probleem denken jullie? Mischien dat Thomaz81 het weet?

officieel uitziend briefje bij doen met de leeftijd van het apparaat.

Staat dat niet erges op de doos? of op het apparaat zelf?
User edit by NielsR on 27-11-2008 @ 18:43:49 (8%)
Stefjuuh    posted on 27-11-2008 18:45
Onderop, zit een sticker met serienummer en MNFdate. Nadeel, dit verschilt vaak een maand of 2 met de echte aankoopdatum.
Boyd    posted on 27-11-2008 19:01
Eigenlijk vindt ik het wel erg stom, als ik jou was had ik eerst 1 cdj ingeplugt.

Dat scheelt iets minder dan 2600 euro schade.

K hoop dat je t terugkrijgt!
Xitrate    posted on 27-11-2008 19:15
Poster: BoydGrift
Eigenlijk vindt ik het wel erg stom, als ik jou was had ik eerst 1 cdj ingeplugt.

Dat scheelt iets minder dan 2600 euro schade.

K hoop dat je t terugkrijgt!

Ja dat is makkelijk praten voor jou nadat het ongeluk is gebeurd bij iemand anders. Alsof als je bij elk feest waar je draait steeds gaat proberen 1 CDJ aan te sluiten om te kijken of hij kapot gaat :S
User edit by Xitrate on 27-11-2008 @ 19:22:15 (5%)
Thomaz81    posted on 28-11-2008 18:25
Bij mij lag het iets anders want ze waren 2 weken oud. (op de bon) Volgens mij is het zo dat als je geen bon hebt ze uit gaan van de productie datum die bij het serie nummer vermeld staat, de tijd die er tussen produtie en verkoop datum zit ben je dan kwijt. Bij mij is er toen wel een schade "expert" (de beste man wist niet eens wat het was) geweest om te kijken. Ik had toen wel al het schade raport van pioneer. Ik denk dus dat het belangrijk is om de schade even op te laten nemen zodat je weet wat je moet gaan verhalen.
En dan ff iets van een aangetekende brief sturen naar de persoon / firma, waarop je wilt verhalen.
Ben heel benieuwd wat pioneer nu zegt.
Arii    posted on 11-12-2008 10:12
Net zoals eerder gezecht kan je dit verhalen op de club (als het goed is).

Een jaar geleden met een verhuurbedrijf bij een voetbalvereniging. Was er bij een paddestoel een fase verkeerd aangesloten, daardoor ging toen 2 Martin SCX600  naar de knoppen. Toen is daar de verhuurder achteraan gegaan, en heeft dit kunnen verhalen op hun verzekering.

Ik denk als je gewoon wat research doet bij een verzekeringsmaatschappij of je belt er even naar... dat je dan al veel weet!

Succes kerel! Cool
LLCoolP    posted on 11-12-2008 10:42
Hallo

Ik heb vanacht gedraaid op een hockeyfeest, wat bleek iemand had de paddestoel(krachtstroom) niet goed aangesloten. Ik plug mijn set erin en alles begint te roken. Het kwam?serieus?uit elk gaatje. Nu is dus mijn cdj1000's mk3's kapot en mijn djm 400. Ik ga het proberen te verhalen op die gast die het verkeerd heeft aangesloten. Maar het is nog te vraag of dat gaat lukken
,br.

(mod-edit) graag niet meer zulke woorden in een titel!
  Dit is erg kloten, maar probeer in het vervolg (voor bij los opgezet installaties) nog even de spanning na te meten voor dat je je dure apparatuur insteek.Dit kan gewoon met een eenvoudige Voltmeter.
Join the party and become famous!
ArCee    posted on 13-12-2008 12:50
Voor dit soort akkefietjes is het ook best handig om te zorgen dat jij zelf verzekert bent Cooluurlijk ga je het eerst via de veroorzaker proberen te verhalen maar een extra vangnet is heeeeeeel erg handig met dit soort zaken.,
Djdre    posted on 15-12-2008 13:16
ey,
balen dat het gebeurd is.
ik zou zeker nara doe jongen toe gaan.
en verzekering inschakelen.

s6 er mee
Fonkdelando    posted on 16-12-2008 12:19
Wow, vind het echt rot voor je.

Heb zelf zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt. Het zal vast te achterhalen zijn. Succes ermee!
Stevenvdvorm    posted on 02-01-2009 18:52
even een update: Vanochtend kwam de verzekeringsman langs. 

Hij begon gelijk: te rekenen, en kwam met een bedrag. Een super net bedrag, de best man wou nog geen eens de apparatuur zien. Hij zei van ik geloof het wel. Mischien was die nog dronken van 1 januari?

Uit die 2 cdj 1000's kwam super veel rook, maar uit de djm 400 niet! 
Weet iemand of de djm 400 een zekering heeft?
Boyd    posted on 02-01-2009 19:00
Ik heb hier de handleiding bij de hand, achterop staat een schema van de electronica.

Maar daar staat alleen de weg van het audio signaal op, en voorderest zie ik geen fuse dingentjes op het apperaat en staat er verder ook niks over in  de handleiding.

Ik denk toch dat je moet wachten tot lead langskomt!
DPro    posted on 02-01-2009 23:07
Na misschien kruw gezegd maar meten is weten..  Cool

Zowiezo als ik op vreemde lokaties aankom en er is krachtstroom of een agregaat aanwezig meet ik eerst of de spanning ook juist is.. Dit kan je een hoop elende besparen.. Al regelmatig stroomkasten, kabels, agregaten etc van boels bo rent, multihuur enz tegengekomen die niet klopten al waren ze net nieuw of zelfs erger nog net GEKEURD Cool.
Dusja een voltmetertje extra in je koffer is altijd wel aan te raden.. Cool
Lead    posted on 04-01-2009 13:43
De DJM-400 heeft geen zekering die je zo kunt vervangen. Bij storing aan het voedingsdeel van een toestel is het altijd even beter om er een expert naar te laten kijken. Er kan als gevolgschade nog meer defect zijn geraakt...
Let the BASS be louder
Bastian    posted on 04-01-2009 13:52
Poster: DPro
Zowiezo als ik op vreemde lokaties aankom en er is krachtstroom of een agregaat aanwezig meet ik eerst of de spanning ook juist is..

Vertel dat maar is aan de jeugd van tegenwoordig ja, die willen gewoon plug & play man :P
Maar zou idd wel handig zijn, vind beetje gare situatie maar zou zoals al werd gezegd even met degene die verantwoordelijk ervoor was dat jij kwam draaien overleggen met verzekering etc.
En als je 2ehands iets hebt gehaald waar nog evt. garantie op zou zitten moet je altijd om een bon/factuur vragen.
Boyd    posted on 04-01-2009 14:40
Poster: Bastian

Vertel dat maar is aan de jeugd van tegenwoordig ja, die willen gewoon plug & play man :P
Maar zou idd wel handig zijn, vind beetje gare situatie maar zou zoals al werd gezegd even met degene die verantwoordelijk ervoor was dat jij kwam draaien overleggen met verzekering etc.
En als je 2ehands iets hebt gehaald waar nog evt. garantie op zou zitten moet je altijd om een bon/factuur vragen.

Brengt me op een idee man!

Kant en Klare voltmeters met een gewone schuko plug!

Dus ff de stekker de in en kijken is genoeg!
zalo    posted on 04-01-2009 15:45
Poster: DPro
Na misschien kruw gezegd maar meten is weten..  Cool

Zowiezo als ik op vreemde lokaties aankom en er is krachtstroom of een agregaat aanwezig meet ik eerst of de spanning ook juist is.. Dit kan je een hoop elende besparen.. Al regelmatig stroomkasten, kabels, agregaten etc van boels bo rent, multihuur enz tegengekomen die niet klopten al waren ze net nieuw of zelfs erger nog net GEKEURD Cool.
Dusja een voltmetertje extra in je koffer is altijd wel aan te raden.. Cool

Het dat je elke keer erbij nadenkt ofdat er wel de juiste spanning beschikbaar is. Achteraf is het allemaal gemakkelijk te zeggen  'Je had dit moeten nameten blablabla' Ik zou mijn materiaal ook gewoon inpluggen
DPro    posted on 04-01-2009 20:07
Poster: zalo

Het dat je elke keer erbij nadenkt ofdat er wel de juiste spanning beschikbaar is. Achteraf is het allemaal gemakkelijk te zeggen  'Je had dit moeten nameten blablabla' Ik zou mijn materiaal ook gewoon inpluggen

Nou het zomaar inpluggen heeft ampco toen door een agregaat die niet soepel liep toch aardig wat (tonnetjes..... ) geld gekost.. En kom dagelijks in aanraking hiermee met lokaties die ik niet ken.
Hier meet ik zelf zowiezo altijd na. bv. week geleden stond ik in maastricht en dacht ik ook snel ff wat insteken. Gelukkig dat ik 't niet had gedaan en eerst gemeten heb maar de spanning schommelde tussen de 220 en 375 Volt.. :S dusja anders had ik voor een 50.000 euro minimaal schade gehad... dusja... en om dit terug te krijgen van een verzekering... tja.. die geeft je 't zelfde verhaal... Cool 
Mja je leert 't pas met vallen en opstaan Winking my eye
Tomazos    posted on 04-01-2009 20:25

er is vast wel iemand hier zo aardig om even een kopie te maken van haar/zijn aankoop bon,

enige wat je kan doen is achterhalen bij welk bedrijf er nogmeer spullen stuk zijn gegaan,
dan je rechtsbijstand inschakelen en iemand van de verzekering Uitnodigen ipv dat de verzekering die moet sturen.. (staat even netter), melden dat bij deze bedrijven ook spullen kapot zijn gegaan.

dan gaan hun ermee aan de slag, en als jij sterk staat met je verhaal (en dat sta je omdat die andere bedrijven ook dingen kapot hebben sinds dat evenement),

dan ga je zeker in je gelijk staan, en echt Duidelijk maken dat het HUN (ijshockey) probleem is geweest, EN dat je de volledige schade terug wilt ipv dagwaarde.. want jij hoeft nix over te houden aan hun stommiteiten (behalve een splinter nieuw pioneer setje) geef je een schade op van 3800 eu, mischien heb je dan het geluk dat ze bij zo'n bedrag niet eens iemand laten komen.. (er is een grens maar ik weet niet bij hoeveel die grens is. dat ze niemand sturen) en voor 3800 heb je wel wat leukers dacht ik zo..
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 04-01-2009 @ 20:27:24 (7%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

132 Users online: 14 Guests (118 Unknown)
Pages generated today : 85.712
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.474.086

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use