Recorder voor djset
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Ilja    posted on 08-11-2008 19:02
Wat is beter om te kopen,  een USb recorder of een standalone recorder die je DJ SET rechtstreeks op CD brand ?

What do you think about Recorder voor djset ??

Vote :   

Roov    posted on 08-11-2008 19:30
een USB recorder, dan kan je nog altijd knippen en plakken!
Ilja    posted on 08-11-2008 23:18
Thanks man.
Ilja    posted on 09-11-2008 13:40
Heeft iemand een tip welke USB recorder te kopen, persoonlijk denk ik aan iKey PLUS, mar mischien hebben jullie een betere Suggesties.
Stefjuuh    posted on 09-11-2008 13:44
Een computer met recording software..
yogum    posted on 09-11-2008 14:23
Ikey is erg handig hoor. Die zet je binnen twee seconden aan en klaar (in tegenstelling tot een computer). Je kan naderhand ook altijd nog kijken of je iets veranderd wil hebben als je de mp3-file inload in audacity of wavelab ofzo! Erg fijn dingetje vind ik zelf Happy, laughing
Renzis    posted on 09-11-2008 17:14
Ik kan je ook Ikey aanraden, heb hem zelf ook. staat standaard aangesloten, usb-stick er in. Zodra je begint rec. en klaar
Dubbel_Fristie    posted on 16-11-2008 10:58
Maar hoe kan je dan zien of je te hard opneemt??
Via de pc kan je lekker aan je potmeter van je 2e master draaien en dan zie je je waveform in audacity bijvoorbeeld veranderen.
Bij de ikey moet je dan heel de tijd een stukje opnemen en dan weer naar je pc kopieren...
Of zit ik er naast?
yogum    posted on 16-11-2008 11:14
Ja je zit er naast Winking my eye Natuurlijk zie je het beter met de computer, maar de Ikey heeft een lampje dat vaak knippert als het geluid te hard is. En als het de hele tijd aan is, is het geluid te zacht geloof ik.

Wat ook fijn is, is dat dit lampje ook het doet zonder dat je opneemt. Je hoeft dus niet eerst op te nemen voordat je kan zien of het geluid te hard of te zacht staat.

In ieder geval kan je wel goed zien dat het niet te hard of te zacht is. Later kan je het dan altijd nog een beetje masteren op de computer.
Jori    posted on 16-11-2008 12:07
Ik raad je de Ikey PLus aan!
Heb hem zelf en hij werkt perfect. Hoef je niet je hele computer op te starten en vaak is de kwaliteit niet perfect als je geen goeie geluidskaart hebt.

Er zit gewoon een meter op van 6leds, van -19dB tot overload, je stelt gewoon het volume af tot hij niet meer op overload springt maar op 0dB en dan druk je gewon op opnemen, in 2sec klaar. Zo simpel als wat, en als je een cdj-400 hebt kan je via USB meteen je mix beluisteren.

Hij is al je geld waard!!
gilan    posted on 17-11-2008 11:56
usb recorder is mijn voorkeur
maar voor budget is standalone beter
Winking my eye

This is an old Topic

No new postings for 5.933 days.
 Post CommentThat would be 197.8 months
or a whopping 16.3 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

75 Users online: 27 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 7.039
Most visitors online this month : 248
Lifetime Pageviews since 2003 : 234.772.945