Laidback Luke Stealth Live ! (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 04-11-2008 01:42
Aangezien de nieuws items niet direct bij iedereen opvallen maak ik ook een topic in het forum aan.

Ik was bij de opname van de nieuwe CD compilatie van Laidback Luke.

Zie hier op de Pioneer website het eindresultaat van mij filmpje.

Luke heeft die avond een mooi setje truuks uit zijn hoge hoed gehaald.... Kan niet wacht op de CD.
Let the BASS be louder

What do you think about Laidback Luke Stealth Live ! ??

Vote :   

Nandi    posted on 04-11-2008 20:50
Leuk filmpje lead!

Toffe kerel die laidback luke Happy, laughing

wezzelby    posted on 05-11-2008 00:30
Kan niet wachten! hopelijk komt deze ook naar belgië
qntr0l    posted on 05-11-2008 08:26
Mooi filmpje Lead!
Snoey    posted on 10-11-2008 22:32
Ik was der bij, dus ik ga hem zeker even luisteren!
www.soundcloud.com/ten-hooven
Lawrenz    posted on 13-11-2008 14:09
Heb ondertussen de unmixed versie van het album op Beatport gekocht, voor 12 euro kan je niet moeilijk doen he Winking my eye
justjustin    posted on 13-11-2008 14:43
Poster: Lawrenz
Heb ondertussen de unmixed versie van het album op Beatport gekocht, voor 12 euro kan je niet moeilijk doen he Winking my eye

toch zelf ook maar ff doen Winking my eye
Saskia    posted on 04-12-2008 18:26
besteld Happy, laughing
DjVictorF    posted on 05-12-2008 23:53
Inderdaad een mooi filmpje!
Je zou het trouwens best een album kunnen noemen! Er staan bijna alleen maar remixes en nummers van hem inCool
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
Djdre    posted on 15-12-2008 14:59
Poster: Xitrate
@ Jorrit & Stefjuuh,

Nogmaals ik vind het geen slechte DJ, IK (Ik dus, betekent niet JIJ) vind dat hij net iets te commercieel draait, waar IK niet van houdt. Je kan dus wel zeggen 'zielig dat gezeur blabal', maar ik ga toch ook niet zeggen 'zielig die gasten die niet van trance/hardcore/house/ houden'. Het is nou eenmaal een mening, klaar. En, niet commercieel?

Check bijv de playlist van die Stealth CD:

Dat zegt genoeg.

Zielig zijn juist de gasten die een DJ goed vinden omdat hij vette producties heeft.

Ik ben het met jorrit en stefjuh eens als je het niet leuk vind prima er kan gewoon best commercieel worden gedraaid dat zijn ook onwijs harde vette platen. En nog 1 ding dat is niet zielig om een dj vanwege zijn producties goed vinden zoals luke onwijs goede producties en hij draait onwijs goed. zoals vele andere dj's let aub op volgende keer voordat je iets typt jorrit en stefjuh hebben helemaal gelijk.
Djdre    posted on 15-12-2008 15:00
En goed gefilmd lead btw
Sandr    posted on 15-12-2008 16:42
@ Jorrit & Stefjuuh,

Nogmaals ik vind het geen slechte DJ, IK (Ik dus, betekent niet JIJ) vind dat hij net iets te commercieel draait, waar IK niet van houdt. Je kan dus wel zeggen 'zielig dat gezeur blabal', maar ik ga toch ook niet zeggen 'zielig die gasten die niet van trance/hardcore/house/ houden'. Het is nou eenmaal een mening, klaar. En, niet commercieel?

Dat zegt genoeg.

Zielig zijn juist de gasten die een DJ goed vinden omdat hij vette producties heeft.

Ik zit in heftige tweestrijd met mezelf.. Moet ik dit topic nog vervuilen met offtopic een nuttig antwoord of moet ik maar niet reageren op deze (wat ik vind) vreemde reactie.
Besloten om toch maar voor het 2de te gaan wil ik een hypothetische stelling voorleggen:

Stel jij hoort een plaat op een mega donker underground feest die je helemaal de bom vind. Later op de avond hoor je hem nog een keer en nu klinkt hij nog vetter...
Wat een plaat, dit wordt zeker jouw favoriete plaat....

Thuis gekomen ga je zoeken, zoeken en zoeken... nergens is die plaat te vinden... Nog verder zoeken, niks vinden... Je hebt je er al bij neergelegd dat je die super goede track nooit meer zal vinden.

Een half jaar later zit je puur uit verveling de top 40 te luisteren, iets waar je je normaal niet mee bezig houdt, dit is namelijk veel te commercieel daar zit niks bij dat jij leuk vind...

Tot je opeens jouw bom van een plaat voorbij hoort komen, hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 15. Vind je dan opeens geen ruk meer aan die plaat omdat hij commercieel is?

Vroeg ik me zomaar af....
Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 15-12-2008 @ 16:43:58 (3%)
PaulBrugel    posted on 15-12-2008 16:59
Het niet luisteren en het belachelijk maken van commeriele muziek is stoer. 
Commercieel is een vies woord.

Stefjuuh    posted on 15-12-2008 17:53
Poster: Sandr

(...) Tot je opeens jouw bom van een plaat voorbij hoort komen, hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 15. Vind je dan opeens geen ruk meer aan die plaat omdat hij commercieel is?

Ik vind die plaat nog steeds de BOM dan!

Maar, even als voorbeeld, een hitje zoals Pjanoo, kwam ik heel lang geleden al tegen, heb ik al veel gehoord, zat ook een keer in een TMF commercial. En is nu pas in de top 40. Vind het nog steeds een lekker plaatje, maar vind hem minder omdat ik hem al zo lang ken.

De top 40 (en dus commerciele muziek) loopt flink achter op de clubknallers, en veel mensen zullen met commercieel ook eigenlijk een beetje "oud" bedoelen...

Iedereen moet voor zichzelf zn muzieksmaak bepalen...

Dat xitrate liever "underground" blijft draaien, vind ik alleen maar goed! Als dat is wat hij graag wilt, is daar niets mis mee! Als een DJ liever grotendeels hitjes achter elkaar pompt, moet die dat ook gewoon doen!
Xitrate    posted on 15-12-2008 18:54

Ik zit in heftige tweestrijd met mezelf.. Moet ik dit topic nog vervuilen met offtopic een nuttig antwoord of moet ik maar niet reageren op deze (wat ik vind) vreemde reactie.
Besloten om toch maar voor het 2de te gaan wil ik een hypothetische stelling voorleggen:

Stel jij hoort een plaat op een mega donker underground feest die je helemaal de bom vind. Later op de avond hoor je hem nog een keer en nu klinkt hij nog vetter...
Wat een plaat, dit wordt zeker jouw favoriete plaat....

Thuis gekomen ga je zoeken, zoeken en zoeken... nergens is die plaat te vinden... Nog verder zoeken, niks vinden... Je hebt je er al bij neergelegd dat je die super goede track nooit meer zal vinden.

Een half jaar later zit je puur uit verveling de top 40 te luisteren, iets waar je je normaal niet mee bezig houdt, dit is namelijk veel te commercieel daar zit niks bij dat jij leuk vind...

Tot je opeens jouw bom van een plaat voorbij hoort komen, hoogste nieuwe binnenkomer op nummer 15. Vind je dan opeens geen ruk meer aan die plaat omdat hij commercieel is?

Kijk dat zijn allemaal 'ALS' gevallen.. Ik kan jou ook vragen 'Als je een miljoen euro kreeg om van een flat te springen, zou je dat dan doen?'.. zo kunnen we allemaal hypothetische stellingen voorleggen waar niemand wat aan heeft.
Maar stel dat het geval zich voor zou doen, dan zou ik het natuurlijk nogsteeds een vette plaat vinden, maar dan gaat de lol voor mij er nogsteeds snel af als hij op elk feest wordt gedraait en en zowat 24/7 op TMF te zien is. Zelfde gaat op voor 'Pjanoo', geweldige track! Maar sinds hij overal zovaak wordt gedraait is hij voor mij nou eenmaal minder leuk om te draaien of te luisteren, de  'magie' van zo'n nummer gaat er dan voor mij nogal af. En zoals Stefjuuh al zegt, de top40 loopt nou eenmaal erg achter op de clubknallers. Ik kende bijvoorbeeld 'Infinity' inc klaas remix al heel veel eerder dan dat hij commercieel werd, waardoor toen hij uiteindelijk overal te zien was, ik hem al zat was. Dat speelt ook een grote rol.

@ PaulBrugel, ik weet niet wie hier commerciele muziek afkraakt of stoer probeert te doen, ik heb nooit commerciele muziek afgekraakt, ik zeg alleen dat IK het niet leuk vind om te draaien en geef daar ook mijn argumenten voor. Ik weet alleen iemand die totaal geen enkele waarde toevoegt aan dit topic en dat ben jij. Ik had toch een volwassenere opmerking verwacht van iemand van 32. Nog teleurstellender is dat je denkt te weten hoe het zit, dat commercieel een vies woord is en dat het stoer is om het af te kraken. Hmmm, toch raar dat je dat zegt en vervolgens geen enkele vorm van argumentatie geeft. Kan je naar mijn idee volgende keer gewoon beter je mond houden en niks zeggen, ipv een kinderachtige opmerking die ontzettend kort door the bocht is. Zoals de engelsen zeggen : 'pathetic'.

@Djdre, je zegt het zelf al, je vind dat luke goede producties heeft én dat hij goed draait. Dan vind je hem dus niet alleen vet om zijn goede producties, maar ook vanwege het feit dat hij goed kan draaien. Verdere uitleg lijkt me dus niet nodig..

Ik snap eerlijk gezegt niet waarom hier zo'n hele heissa over wordt gemaakt? Ik heb liever gewoon een bekende DJ die niet vaak commerciele platen draait (bijv Benny Rodrigues) dan een bekende DJ die dat wel doet. Maar dat is MIJN mening. Toch raar dat andere mensen zich meteen aangesproken voelen door mijn mening.
Blijkbaar is het een soort 'taboe' om kritiek te geven op bekende (commerciele) DJ's of nummers.

User edit by Xitrate on 15-12-2008 @ 18:59:39 (12%)
PaulBrugel    posted on 15-12-2008 19:48
@ PaulBrugel, ik weet niet wie hier commerciele muziek afkraakt of stoer probeert te doen, ik heb nooit commerciele muziek afgekraakt, ik zeg alleen dat IK het niet leuk vind om te draaien en geef daar ook mijn argumenten voor. Ik weet alleen iemand die totaal geen enkele waarde toevoegt aan dit topic en dat ben jij. Ik had toch een volwassenere opmerking verwacht van iemand van 32. Nog teleurstellender is dat je denkt te weten hoe het zit, dat commercieel een vies woord is en dat het stoer is om het af te kraken. Hmmm, toch raar dat je dat zegt en vervolgens geen enkele vorm van argumentatie geeft. Kan je naar mijn idee volgende keer gewoon beter je mond houden en niks zeggen, ipv een kinderachtige opmerking die ontzettend kort door the bocht is. Zoals de engelsen zeggen : 'pathetic'.

Nou nou, het zit je wel hoog die 2 regeltjes die ik in een topic plaats.
Je maakt er wel gelijk een hele heisa van. Jij dit, en die dat bla bla.

Doe lekker wat je zelf leukvind, dat doe ik en iedereen op dit forum denk ik.
En stoor je niet aan ander zijn mening. als je dat toch doet, meld je dan vooral niet op een forum

JollyJunkie    posted on 15-12-2008 20:05

Zelfde gaat op voor 'Pjanoo', geweldige track! Maar sinds hij overal zovaak wordt gedraait is hij voor mij nou eenmaal minder leuk om te draaien of te luisteren, de  'magie' van zo'n nummer gaat er dan voor mij nogal af.

Helemaal mee eens, ik vidn der ook helemaal niks meer aan om 'Pjanoo' nu te draaien terwijl ik em eerst heel hard vond.
Een voorbeeld: Waarom zou je een MP3/mobiel met 2GB geheugen kopen, omdat je er dan meer nummers op kan zetten natuurlijk!
Maar waarom wil je er onder andere meer nummers op: Omdat je dan niet telkens hetzelfde hoort...
Want als je telkens hetzelfde liedje hoort gaat de lol er gewoon af om het te luisteren...
Xitrate    posted on 15-12-2008 20:28
Poster: PaulBrugel

Nou nou, het zit je wel hoog die 2 regeltjes die ik in een topic plaats.
Je maakt er wel gelijk een hele heisa van. Jij dit, en die dat bla bla.

Doe lekker wat je zelf leukvind, dat doe ik en iedereen op dit forum denk ik.
En stoor je niet aan ander zijn mening. als je dat toch doet, meld je dan vooral niet op een forum

Dat blijf ik ook zeker doen, maar wat jij beschreef was nou niet bepaald een mening, of je moet het zelf al stoer vinden om commerciele muziek te bekritiseren Winking my eye Ook stoor ik me niet aan iemand anders zn mening, maar betekent dat dat ik niet mijn mening mag 'verdedigen'?
User edit by Xitrate on 15-12-2008 @ 20:30:22 (21%)
Sandr    posted on 16-12-2008 10:16
Ik wilde van alles gaan vertellen, tot ik dit topic nog doorlas en er eigenlijk achter kwam dat Jorrit zo ongeveer alles heeft verteld dat ik in mijn hoofd had zitten.

Ik draai nu ook al wat jaartjes mee (hoor mij nou ouwe lul Winking my eye ) maar zonder dollen heb de laatste 4 jaar flink wat verschillende tenten gezien en aangedaan en mijn bevindingen zijn dan ook dat je in 8 van de 10 tenten gewoon veel bekende nummers moet draaien. Mensen vragen om herkenbaarheid, een vocal die ze mee kunnen brullen of iets dergelijks. Natuurlijk draai je niet alleen maar hitjes achter elkaar, dat wissel je af met onbekende dikke platen. Maar lang niet overal ga je het los krijgen als je 90% onbekende muziek draait.

En wat betreft Benny Rodrigues, daar heb ik een avond mee gedraaid in de Hooizolder.
En die draaide echt niet minder commercieel dan andere Dj's die hier waren geweest (Rehab, Skitzofrenix, Hardwell, Jean)
Dat verschilt gewoon per tent, en elke Dj zal daar zijn platen op af stemmen. Als je Laidback luke op een "underground" feest boekt draait hij echt niet commercieel..

Je bent pas Dj als je aan de wensen van het publiek kan voldoen, als je dan een hele avond commercieel moet draaien, so be it.

Ander hypothetische stelling (die iets realistischer is dan springen vanaf de brug voor een miljoen)

Jij wordt geboekt voor een zaterdagavond in de discotheek, je komt en gaat daar lekker staan draaien. Na een uur staat heel de tent aan de bar of stil op de dansvloer.
Dan gooi je er een hitje door, wat je aangaf dat je dat wel doet, en de dansvloer begint opeens te bewegen en uit hun dak te gaan.
Je denkt ze los te hebben en pakt weer een onbekende "bom", en plots staat alles en iedereen weer stil.

Ga je dan heel de avond zo door of besluit je toch maar hitjes te gaan draaien?

Commercieel is ook een begrip dat je op vele manieren kan opvatten..

@ Jorrit & Stefjuuh,

Dat zegt genoeg.

De manier waarop jij het hier doet (vergelijking met een muziekgenre) lijkt me echter niet de juiste.
Wanneer is in jouw ogen iets commercieel, als onze opvattingen daar over verschillen dan is de discussie natuurlijk volledig nutteloos Winking my eye

En wat Jorrit ook al heeft gezegd over die playlist, een cd zal toch moeten verkopen en om die wat toegankelijker voor het grote publiek te maken worden er commerciele nummers opgezet.. Lijkt me niet meer dan logisch.

Het gaat mij er trouwens niet om dat jij het niet graag draait en dat ik je wil verplichten wel commercieel te draaien hoor Winking my eye Maar de beargumentatie was vooral de eerste posts wat kort door de bocht en erg zwart wit.

Vandaar deze reactie nog Cool

PaulBrugel    posted on 16-12-2008 11:00
Ik sluit me daar helemaal bij aan Cool
Verder geen opmerkingen meer
Xitrate    posted on 16-12-2008 11:41
@ Sander,

Goede post! Als meer mensen toch zo zouden posten.. Winking my eye

Maar zoals ik al zei en jij ook al aangaf, als ik echt  commercieel moet draaien omdat dat is wat het publiek wil, dan doe ik dat. Die commerciele platen zitten daarom ook om die reden in mijn CD-map.  Maar dan doe ik dat wel met net iets minder plezier als dat ik mijn eigen sound kan draaien. Dus, om op jou hypothetische stelling te reageren: Ik zou doen wat het publiek wil, en dus commercieel gaan draaien.

En tsja, Benny Rodrigues, ik heb hem een paar keer gehoord en alle keren dat ik hem hoorde draaide hij toch stukken minder commercieel als andere DJ's. Bijv op dancetour maastricht, hij draaide daar gewoon ontzettend goed zonder dat het commercieel was en mensen gingen gewoon los. Daarna kwam Jean met zijn BreEzAh nummers (zoals sommige van Vato Gonzalez bijv.).. Toen vond ik er ook geen lol meer aan.

En zoals ik al tegen Jorrit had gezegt, ik begrijp het volkomen dat die CD vol staat met commerciele nummers en ik vind commerciele nummers zeker geen slechte nummers, maar ik hou er gewoon minder van en daarom zal ik hem niet kopen, maar Grietje op de hoek wel, als zij er van houdt.

In mijn ogen is iets commercieel als het bijna op elk feest in elke club wordt gedraait (denk aan 'Be' met al zijn 23403 remixen) en je het gewoon ontzettend vaak hoort. Dat is in mijn ogen commercieel.
Ik wil lekker tracks draaien die je niet zovaak hoort maar die toch naar mijn mening ontzettend lekker klinken.

RiX    posted on 16-12-2008 12:56
de dikke Van Dale:
com·mer·ci·eel bn, bw de commercie betreffend; handels-: -ciële televisie gericht op het maken van winst

En aangezien alle releases van welke dj dan ook bedoelt zijn om eraan te verdienen (promo's uitgezonderd) stel ik de vraag: wat is commercieel...

Je eigen stijl doordrammen is gewoon niet een goed idee. Je bent er voor het publiek. Zij moeten een toffe tijd hebben.

@ Xitrate: wat heb ik aan een miljoen als ik van een flatgebouw afspring? :P
Xitrate    posted on 16-12-2008 14:07
Poster: RiX
de dikke Van Dale:
com·mer·ci·eel bn, bw de commercie betreffend; handels-: -ciële televisie gericht op het maken van winst

En aangezien alle releases van welke dj dan ook bedoelt zijn om eraan te verdienen (promo's uitgezonderd) stel ik de vraag: wat is commercieel...

Je eigen stijl doordrammen is gewoon niet een goed idee. Je bent er voor het publiek. Zij moeten een toffe tijd hebben.

@ Xitrate: wat heb ik aan een miljoen als ik van een flatgebouw afspring? :P

Misschien komt het over alsof ik mijn stijl doordram, maar zo bedoel ik het niet. Tuurlijk moet je het publiek geven wat ze willen, en dat doe ik ook zeer zeker, maar gewoon met minder plezier als dat ik mijn eigen 'sound' kan draaien waar ik zelf helemaal op los kan gaan als het ware. Ik probeer daarom ook als ik commercieel moet draaien toch nog mijn eigen twist eraan te geven.

Je hebt dan niet veel aan een miljoen, maar dat was maar even om aan te geven dat je alles kan vragen met hypothetische stellingen maar dat die nou eenmaal niet echt veel zin hebben :P
RiX    posted on 16-12-2008 15:25
mijn post was meer in het alg. Maar ben het wel met je reactie eens. Eigen twist aan een set geven is wat je een eigen 'handschrift' geeft, zoals dat heet...
Sandr    posted on 17-12-2008 11:53
@ Sander,

Goede post! Als meer mensen toch zo zouden posten.. Winking my eye.

Dank je voor het complimentWinking my eye

Maar dit verhaal kent denk ik geen waarheid, iedereen heeft zijn eigen waarheid. 

Ik zelf draai veel in allround tenten. Daar kan je niet 1 stijl draaien en al helemaal niet 1 stijl met allemaal onbekendere nummers. Dus misschien dat mijn muzieksmaak/interesse daarom ook wel meer die kant op nijgt. Ik durf het niet te zeggen. Ik heb ook niet het gevoel dat ik meer uit me dak ga als ik mijn "eigen sound" kan draaien.

Ik geniet als ik merk dat ik elk soort publiek kan vermaken. Op donderdag urban Club Trinity in Renesse op zijn kop zetten, op vrijdag feestcafe Pake Sake in Goes laten stuiteren en op zaterdag het dak eraf in discotheek De Hooizolder met alle muziek die je maar kan bedenken. Als ik geluk heb sluit ik dan op zondag nog af met een 80's & 90's thema feest. Als ik dan 4 dagen op 4 totaal verschillende feesten sta en het overal enorm goede avonden zijn geweest dan geniet ik. Ik geniet denk ik meer van het publiek dan van de platen. Er zijn ook bijna geen platen die ik niet leuk vind.

Aan de andere kant draai ik zelf graag house, maar tijdens zo'n set merk ik dat ik er juist weer veel andere muziek in wil gooien. Een jaren 80's remix... een urban break noem maar op... Dat kan je dan weer als allround bestempelen maar ook als eigen sound....

En natuurlijk draai ik daar ook onbekende nummers bij, maar dan moet het wel een uber goede plaat zijn. Een onbekende plaat die niet "bijzonder" is slaat bij mijn publiek ook niet aan. 1 plaat zal nog wel gaan, 2 misschien ook maar daarna ga je het toch goed merken.

Wat betreft de hypothetische stellingen: Die zijn wel degelijk zinvol als je ze goed weet te gebruiken. Een miljoen om van een flat af te springen valt volgens mij niet onder deze categorie.

Als je trouwens eerst het miljoen krijgt voordat je springt kan je wel zo'n uber groot luchtkussen laten komen en daar in springen. Als dat luchtkussen je 20.000 eu kost heb je nog zo'n 980.000 over om andere leuke dingen van te doen.Cool
User edit by Sandr on 17-12-2008 @ 11:55:01 (5%)
Xitrate    posted on 17-12-2008 12:23
Maar dit verhaal kent denk ik geen waarheid, iedereen heeft zijn eigen waarheid. 

Dat is helemaal waar en ik denk ook meteen een goede afsluiting voor deze discussie!

This is an old Topic

No new postings for 6.113 days.
 Post CommentThat would be 203.8 months
or a whopping 16.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

106 Users online: 42 Guests (64 Unknown)
Pages generated today : 11.499
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.828.045