Advies speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

KesterDJ    posted on 19-10-2008 19:49
Hallo, ik heb een budget van 2000 euro, en ik had graag een advies voor welke speakers ik zou nemen.

Ik dacht aan 2 KRK VXT 8 die ik zou instellen als "booth monitor"... Daar ben ik al uit.

Maar voor de speakers die ik wat verder van mij zet, dan weet ik niet welke ik zou gebruiken. Ik dacht aan een krachtige passieve speaker, omdat ik deze aansluit op mijn versterker.

What do you think about Advies speakers ??

Vote :   

Boyd    posted on 19-10-2008 19:53
okej, is het bedoelt voor on the road?

Enne vergeet die krk's maar als booth monitor, als je nog andere grote speakers gebruikt!
Prozei    posted on 19-10-2008 20:30
voor thuis op een dj setje is een vtx8 een beetje overdreven en voor on de road te zacht.
voor 2 vtx8jes ben je al ?1000 kwijt.
Denk dat we je beter kunnen helpen als je uitlegt wat je van plan bent met de speakers
Mod edit by Prozei on 19-10-2008 22:32 (69%)
Tizio    posted on 19-10-2008 21:48
Het moet vooral hard hè on the road voor booth dus ga voor een set mackies, ofzo subs en tops met losse versterker, kun je zo als set vinden bij menig webshop..
poedel    posted on 20-10-2008 21:55
Electro Voice SXA serie heb ik hiervoor, goed spul iig.
KesterDJ    posted on 20-10-2008 22:47
Neen niet voor on the road, voor op mijn kamer.

Maar die booth monitor moet mooi geluid geven, en de andere speakers die ik instel op mijn versterk moeten gewoon hard gaan. Zodat ik me geen zorgen moet maken met in het rood draaien enzo...

Prozei    posted on 20-10-2008 23:56
Poster: KesterDJ
Neen niet voor on the road, voor op mijn kamer.

Maar die booth monitor moet mooi geluid geven, en de andere speakers die ik instel op mijn versterk moeten gewoon hard gaan. Zodat ik me geen zorgen moet maken met in het rood draaien enzo...

als je geen zorgen wil maken met het rood draaien is een krk vtx 8 geen goede monitor.

deze monitor is ontworpen voor studio gebruik.
als je een studiomonitor een overstuurd signaal binnen krijgt gaat deze clippen.
je krktjes klinken dan echt bagger.
dit is gedaan om een productie goed af te mixen.

leer je eigen aan om gewoon netjes 0db te draaien.
dan heb je aan alleen 2 krk vtx8 genoeg.
deze monitoren gaan hard zat om de buren gek te maken.

Stevenvdvorm    posted on 21-10-2008 18:22
Ik heb ook advies nodig! maar ik heb geen zin om hier een nieuw topic over te openen. Mijn budget is 1200 euro, ik heb speakers nodig voor on the road. En beetje zalen van 250 man ongeveer. Actief, passief maakt me niet uit zoveel uit. Als ik maar mooi en hard geluid heb(voor zoverre dat kan met dat geld) Alvast bedankt.

OneSixty    posted on 21-10-2008 18:25
Poster: Stevenvdvorm
Ik heb ook advies nodig! maar ik heb geen zin om hier een nieuw topic over te openen. Mijn budget is 1200 euro, ik heb speakers nodig voor on the road. En beetje zalen van 250 man ongeveer. Actief, passief maakt me niet uit zoveel uit. Als ik maar mooi en hard geluid heb(voor zoverre dat kan met dat geld) Alvast bedankt.

monitors toch hé?

(kan niet anders voor da buget...)
Stevenvdvorm    posted on 21-10-2008 18:31
Poster: Lightzone
Poster: Stevenvdvorm

monitors toch hé?

(kan niet anders voor da buget...)

Maakt niet uit voor voor soort, het gaat om wat eruit komt!

Madman    posted on 21-10-2008 19:10
wat raden jullie dan aan voor thuis dat goed hard gaat, zuiver geluid en toch moeilijk kapot gaat (in het rood gaan dus)
djjh    posted on 21-10-2008 19:33
Poster: Madman
wat raden jullie dan aan voor thuis dat goed hard gaat, zuiver geluid en toch moeilijk kapot gaat (in het rood gaan dus)

ik denk dat dat in het rood gaan meer aan jezelf ligt. zolang je hem netjes onder of op de 0 db houdt kan er niks kapot gaan door oversturen.
Phenix    posted on 21-10-2008 19:34
Kan je trouwens de Syrincs speakers vergelijken met de KRK VXT's, want ik ben nu aan het kijken voor nieuwe monitorspeakers voor thuis, maar ben nog aan het twijfelen Cool
http://www.djmillhouse.nl
Boyd    posted on 21-10-2008 20:41
Poster: Madman

Lekker alles onder de 0db houden, en anders als je toch erg bang bent een limiter kopen!

This is an old Topic

No new postings for 6.170 days.
 Post CommentThat would be 205.7 months
or a whopping 16.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

153 Users online: 48 Guests (105 Unknown)
Pages generated today : 14.946
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.831.492