Wat is je domste DJ-Gear aankoop? (2/24)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lead    posted on 26-12-2003 00:05
De titel is denk ik duidelijk genoeg, reply om te zien wat mijn domste aan koop is en vermeld meteen wat jou domme aankoop was....:bad:

Hidden Message

Dat ik een enorme partij mellow house platen hebt gekocht die ik nooit meer aan kijk ....:bad:
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-03-2007 01:45 (100%)

What do you think about Wat is je domste DJ-Gear aankoop? ??

Vote :   

Jorrit    posted on 20-06-2004 12:22

de uitspraak dat is in de profi audiowereld bekend doet mij toch sterk vermoeden dat dit weer puur nagepraat is, in de 'audiowereld' is het altijd het zelfde liedje:  'DJM-600 vervormt te snel' 'DJM-600 klinkt niet goed' 'DJM-600 heeft slechte faders'
maar zo'n beetje 90% is puur nageblaat: zo van: 'hij zecht het, dus dan zal het wel zo zijn'

Je hoort wat je wilt horen, toen ik op de DJM-600 draaide had ik er totaal geen last van.
En een dynacord lijkt me niet echt een DJ mixer...of wel?
't kan best zijn dat je slechte ervaringen heb met deze mixer, maar zo er zal het wel niet zijn.

Zen    posted on 21-06-2004 12:08
Zo slechts vind ik die DJM-600 niet, zolang je uit het rood blijft is er niet al te veel mee aan de hand. Over de DJM-909 ben ik wel te spreken, die klinkt erg goed en is bijna niet in zijn vervorming te drijven....

Zen    posted on 21-06-2004 12:08
Zo slechts vind ik die DJM-600 niet, zolang je uit het rood blijft is er niet al te veel mee aan de hand. Over de DJM-909 ben ik wel te spreken, die klinkt erg goed en is bijna niet in zijn vervorming te drijven....

Zen    posted on 21-06-2004 12:12

DJEduardo    posted on 21-06-2004 18:26
Dat De djm 600  slecht klinkt, hoor ik zelf. In en discotheek valt het helemaal op. Ik vat ook nietw aaromd at ding op al die feesten staan. Alleen vanwege de gebruikersfuncties die inderdaad lekker zijn...jammer dat daarom de kwaliteit moet inleveren..

Enne, Dynacord..
Da's inderdaad niet zo'n popi merk als dateq op Pioneer, maar is wel degelijk een 'echt'profi mengpaneel....
Met dito prijskaartje...
Lead    posted on 21-06-2004 18:30
klopt, die Dynacord is niet een mengtafel die veel mensen zullen kennen, maar is zeker een goede..
Let the BASS be louder
dj-madhound    posted on 21-06-2004 20:26
gemini mengpaneel heel snel was die kapot.
Jorrit    posted on 21-06-2004 22:11
Poster: DJEduardo
Dat De djm 600  slecht klinkt, hoor ik zelf. In en discotheek valt het helemaal op. Ik vat ook nietw aaromd at ding op al die feesten staan. Alleen vanwege de gebruikersfuncties die inderdaad lekker zijn...jammer dat daarom de kwaliteit moet inleveren..

Enne, Dynacord..
Da's inderdaad niet zo'n popi merk als dateq op Pioneer, maar is wel degelijk een 'echt'profi mengpaneel....
Met dito prijskaartje...

In een discotheek valt het juist niet op, door een hifi setje zal dat wel opvallen... maar door het harde geluid (wat me vanzelfsprekend lijkt bij het woord discotheek) kan je dat amper horen...
en als je hem zacht zet al helemaal niet, want bij de meeste PA boxen loopt dan het frequentiebereik naar beneden...

Maar goed, laten we weer back on topic gaan Winking my eye
DJEduardo    posted on 25-06-2004 22:16

In een discotheek valt het juist niet op, door een hifi setje zal dat wel opvallen... maar door het harde geluid (wat me vanzelfsprekend lijkt bij het woord discotheek) kan je dat amper horen...
Winking my eye

hiervan is absoluut het  tegendeel waar(!)
Lead    posted on 26-06-2004 11:33
Dat is waar, juist op een grote installatie kun je de klankverschillen goed horen. Ook de kleine afwijkingen kun je door een groot volume juist beter horen.

Maar hoe groter het volume des te kleinere verschillen zullen je waarschijnlijk opvallen. En als je heel goed wilt luisteren is de accoustiek van de zaal ook belangrijk (trillende dak/plafondplaten), evenals de uitsturing van de versterkers, klank van de speakers, opname kwaliteit van je CD's en zo zijn er nog talloze andere dingen de klank-ervaring kunnen bepalen van een audio systeem in een club/discotheek.
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 26-06-2004 15:35
dat zal dan wel aan mij liggen, en de discotheek waar ik draai is geen geluidsverschil tussen verschillende mengpanelen. Het zal er wel zijn, maar volgens mij is het geluid helemaal verkeer afgesteld
DJEduardo    posted on 26-06-2004 18:41
hahha...arme jorrit...
Helaas is inderdaad vaak niet de mengtafel de zwakke schakel, maar een beroerd afgestelde limiter bv ...
Of een stel Bose boxjes aan de muur he..
hhehhe
Chesoner    posted on 04-07-2004 21:58
maar kun je het verschil horen in dezelfde discotheek op een prima geluidsetup en twee verschillende mengpanelen ?
Jorrit    posted on 05-07-2004 13:31

ik heb laatst een avond gedraaid in een andere discotheek, op een A&H Xone 62, en een geluids set bestaande uit: Crest amps, Nexo toppen, Eaw subs, nog wat Eaw toppen, en ergens achterin de zaal hingen nog 2 JBL speakers...

En ik moet zeggen, ik wist niet wat me overkwam, wat een geweldig geluid!

Lead    posted on 05-07-2004 17:34
Nexo & Crest is bijna net zo'n goede combinatie als Nexo en Crown.... MA-5000 Ruleert !

De topkasten waren waarschijnlijk de PS15... Ongelofelijk wat je daaruit kunt halen mits je de goede versterkers er op aansluit. EAW is lekker laag, diep maar niet al te vet.... Ja, dat lijkt me zeker een lekkere set om op te draaien Jorrit !
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 05-07-2004 18:18
dat laag ging idd erg laag...
Wel een beetje jammer van de wat aggressief ingestelde limiter, de limiter stond zo ingesteld dat als de A&H in het rood ging draaien, dat alles meteen uitviel, terwijl de limiter in allround (de discotheek met de kl*te geluidsinstallatie) juist zo is afgesteld dat hij het volume mindert als je te hard gaat...

Lead    posted on 05-07-2004 18:32
Hehehe.... was het misschien een Dateq SPL die je -20dB afstrafte ??
Let the BASS be louder
Jorrit    posted on 05-07-2004 19:12
het was idd een dateq ja
Maar de limiter heeft voor mij niet hoeven ingrijpen
User edit by Jorrit on 05-07-2004 @ 19:13:58 (100%)
King_Vicious    posted on 20-07-2004 19:07
Nou dan maar eens de waslijst met shit producten die ik heb gehad:

JB systems Pro 16X mixer (Waar de pro voor staat ben ik nog niet uit)
DAP 600D dubbele cd (leuk voor beginners, niets extra)
Behringer DX 1000 (crap, veel kanalen voor weinig geld)
Denon DP DJ 101 draaitafels (onnauwkeurige tyfuskrengen, viel niet mee te pitchen!)

Top of the BILL!

Gemini KL-1 externe kill switches (buitengewoon nutteloos, heb lang over het verkopen ervan gedaan)
Lead    posted on 21-07-2004 10:04
Aiiii, een Tehringer DX-1000

Hoe lang heb je daar plezier van gehad ??
Let the BASS be louder
King_Vicious    posted on 21-07-2004 10:13
Hahah I N D E R D A A D een Tehringer!

Net geen jaar, ik heb hem verkocht met nog 1 maand garantie, ik was het echt beu (die plastic-look-and-feel)
Verder lekte de kanalen licht en was de EQ crap.
jordy    posted on 21-08-2004 20:14
Poster: Jorrit
DJM 909
2 CDJ-1000MKII
HDJ 1000

de ideale setup?:smoke:

Ferry    posted on 25-08-2004 23:13
ik denk een numark mixer.....
van 300 gulden...
er zitten nu geen draaipotmeters meer op.....
Hansje    posted on 23-09-2004 11:59
Dat was ooit een 7 kanaals mengpaneel van Velleman...
Na een half jaar al een fader kapot, heb toen een nieuwe inlaten zetten, maar een half jaar later ging van een ander kanaal de fader al kapot...toen heb ik em dus het raam uitgegooit (figuurlijk) en een Gemini ps626i gekocht. 
djMisme    posted on 23-09-2004 16:51
een gemini mixer met beatmatch, ik keek aleen naar de lampjes dus leerde ik niet echt te luisteren naar de muziek en dat ding lekte super veel en had rare kuren (als je een fader helemaal open zette kwam er geen geluid uit  Winking my eye

62 Users online: Lead & 9 Guests (52 Unknown)
Pages generated today : 57.749
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.168.362