Poster: RiX
daarbij komt dat je met ong. 20-30 seconden wel een plaat nagenoeg moet kunnen beatmatchen. Anders wordt het lastig om om de 2 minuten van track te wisselen
Poster: 3cyclic
20 a 30 seconden? Dat is wel erg kort lijkt me...... moet ik dat echt zo snel kunnen?Als ik een lange "inmix" wil hebben, bv 30 a 45 seconden zal ik toch zeker 2/3 van die inmix moeten beluisteren of alles goed blijft lopen? Dan ben ik die 20 a 30 seconden toch al kwijt alleen al met luisten? Nog zonder de groffe beatmatch stappen ervoor?
Poster: nicknaughty
welke stijl draai je dan?
ik draai veel house, en daar heb je minimaal een overgang van 30 secs, maar vaak zat 1:30 of langer. Als er exht veel breaks in een track zitten werkik meestal met de hotcues op de cdj's (op sdkaart opslaan) dan sla ik bijvoorbeeld een stuk in een nummer over als ie te lang duurt (bijv een lange break of een saai stuk)
als ik urban draai (komt ook vaak voor) heb je meestal overgangen van 15-30 seconden en die urban remixes (ik draai van urban bijna alleen remixes) mix ik vaak pas uit als ze 45 secnden van het einde af zijn, dat geeft mooie overgangen daar. hoewel er in die remixes vaak in het midden ook een goede uitmix mogelijkheid is.
Poster: 3cyclic
Ik ben op dit moment veel remixes aan het beluisteren om zo mijn eigen verzameling tracks samen te stellen van waaruit ik sets kan gaan maken. Het grote voordeel van remixes is dat ze meestal beginnen en eindigen met een "simpele" drumbeat waardoor het in- en uitmixen vrij eenvoudig gaat.Echter heb ik gemerkt dat de meeste remixes toewerken naar een grote pauze om daarna te eindigen in een grote climax. Dat is natuurlijk prima maar voor een remix om puur te beluisteren en / of thuis in elkaar te zetten maar als je mensen op de dansvloer hebt staan, lijken me al die pauzes niet handig. De "pauze" moet op het juiste momenten komen zodat de mensen denken ahhh lekker even rustig en dan weer een aantal nummer vlammen.De theorie is me duidelijk echter... hoe breng ik dit in de praktijk? Ik geef hieronder een aantal willekeurige opties...... svp schiet maar op deze opties......... en vertel mij (en andere startende dj's hoe hiermee om te gaan)
- veel pauzes is helemaal niet erg, niets van aantrekken.... gewoon inmixen vanaf het begin en uitmixen aan het einde
- ja je moet niet te veel pauzes hebben. Mix een song daarom in NA de pauze en combineer een aantal climaxen achter elkaar. Dat kan wel betekenen dat je soms maar 2 a 3 minuten of minder hebt om de volgende song klaar te zetten
- zoek een remix zonder pauze in het midden of met een lang main stuk
- een ander / beter alternatief
Thanks in advance van alle beginnende dj's
Poster: jannickv
opteren is een bestaand (vlaams) werkwoord.
opteren
Vervoeging:
* opteren
* opteer, opteert
* opteerde, opteerden
* geopteerd, geopteerde
Poster: Ziax
Sorry dat vind ik een "dom" idee. Ik er dan eerder voor opteren om er op het einde nog 16 of of 32 maten beat in te steken als je die nodig hebt om te mixen.
Maar dit doet me ook aan muziek 'stelen' denken... Ik weet niet of dit wel helemaal legaal is dus daarvoor zou ik wel opletten.