Pioneer DMJ-400 of Reloop RMX-40 Blackfire ? (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 13-09-2008 15:05
Nadat ik sinds kort mijn oude cd spelertjes heb verwisseld voor twee CDJ-800's, ben ik ook voorzichtig opzoek naar een nieuwe mixer vanwege fader kuren van mijn huidige (Bekende Behringer DJX-700).
Liefst zou ik gaan voor een DJM-600, maar dit is eerlijkheidshalve gewoon boven mijn budget.
Nu ben ik wat aan het rondzoeken en inlezen, en ben ik aan de twijfel!

Gezien problemen met enkele gebruikte mixers welke ik gehad heb wil ik nu liefst voor een nieuwe gaan, zónder problemen met fadertjes, potmetertjes en vervelende trage of niet goed werkende LED Vu's!

Wil ik Pioneer...of is dit gewoon het slimste vanwege de kwaliteit? Dan zou de DJM-400 een mogelijke kandidaat worden.

Kijk ik naar de mixer, de functies, en de compleetheid ervan, ga ik erg naar een

Reloop RMX 40 DSP/USB mixer

neigen. Die heeft erg veel van de DJM 600 die ik liefst zou hebben!

Nu vraag ik me af, wat de kwaliteit e.d. daarvan doen (thuisgebruik en af en toe een feestje buiten de deur, sporadisch). Ik het dan alsnog slimmer voor de Pioneer te gaan, of is zo'n Reloop met een gerust hart te kopen om nog een hele tijd plezier van te kunnen hebben?

Oja, bij mijn behringer gaat het geluid plots een stuk luider bij gebruik van FX. Is dit bij zo'n Reloop ook gewoon goed te gebruiken als bij de Pioneer?

Kunnen jullie mij helpen met de keuze naar een fijne mixer, met het oog op
- Langere tijd plezier van
- Goede geluidskwaliteit met nette monitorspeakers.

Bedankt voor elk advies mensen!

ps; uiteraard heb ik de search gebruikt en de nodige reviews gelezen alvorens dit te posten!
User edit by -Richard- on 21-09-2008 @ 21:49:47 (6%)

What do you think about Pioneer DMJ-400 of Reloop RMX-40 Blackfire ? ??

Vote :   

lightstar    posted on 13-09-2008 16:00
Ik heb zelf gisteren toevallig een Reloop rmx dsp 20 blackfire aageschaft.
Ik heb van te voren erg veel onderzoek gedaan naar de mogelijkheden en ben uitijndelijk bij deze gekomen.

Een kenner van deze 2 apparaten heeft mij de verschillen uitgelecht en daarom ben ik hier bij gekomen.

hij zij dat de djm-600 al een verouderd model is met mindere versterkertjes er in.
Bij de Reloop zijn ze vele malen beter dan bij de pio.
Voor de rest zijn de rest van de functies bijna gelijk aan elkaar alleen zit er een groot prijs verschil in.
Ik ben nou al de hele dag er lekker mee aan het draaien en tot nu toe bevald hij mij boven mij verwachtingen.

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

-Richard-    posted on 13-09-2008 16:31
Hey lightstar, bedankt voor je reactie!
Zo te lezen weet ook jij als geen ander dat het 'vooronderzoek' best moeilijk is!
Waar een aparaat steeds de hemel in geprezen lijkt, en op een andere site bijvoorbeeld toch weer een aantal dikke minpunten over worden genoemd, blijf je twijfelen!
Vandaar dat een gebruikerservaring zoals jij post zeker helpt! Thanx!

Max-E    posted on 13-09-2008 17:07
focus, ik heb gehoord dat t verschil tussen de djm 600 en de reloop rmx 40 dsp/usb (moet wel blackfire zijn, de zilvere maken ze niet meer!!) vooral in t geluidsverschil zit, djm 600 zou toch n beter geluid produceren dan de rmx 40, voor de rest zitten dr bijna geen wentelingen aan, alleen natuurlijk prijsverschil, maja daar betaal je ook weer voor..

ik weet t eigenlijk zeker, over de zilvere rmx 40 dsp/usb en de djm 600, ik las t op internet en heb 2 vrienden ns gevraagd of we t wilden testen!, zo gezegd, zo gedaan; allebei n cdj 800 mk1 drop aangesloten, 2x dezelfde cd erin en t zelfde nummer gedraait op dezelfde boxen, waaruit de djm 600 toch n stuk zuiverder klonk, je merkt t niet zo op n gewone set, die meestal thuis staan, wel op 2x dikke LEM box!(nr weet ik nietmeer, i'm sorry)

ikzelf zou in ieder geval niet voor n djm 600 gaan, tis n prijsklasse verschil,(ofja, eigenlijk n paar prijsklasses verschil!) hij is al heel wat verouderd, was namelijk zover ik begrepen heb de opvolger van de djm 500, waarna n paar jaartjes de djm 800/700 hun intrede hebben gedaan!

ikzelf kamp nu met het probleem, tussen de keuze tussen n Synq SMX.1 of n Reloop Blackfire rmx 40 dsp... kwa prijs liggen ze gelijk en qua functies liggen ze ook gelijk aan elkaar.. alleen t formaat en de looks doen t m (zoals ik mijn synq xtrm.1 heb, is t mooi om n synq mixer te hebben, maar daartegen staat wel weer n formaat wat niet zo poepiewoepie is [19"]..)
-Richard-    posted on 13-09-2008 19:32
Dus kwalitatief zal het wel goedzitten denk jij?
Hm dat geluidsverschil.. Het moet natuurlijk op 'n setje monitors wel lekker strak en helder klinken, is dat echt een stúk minder goed dan?
En verder zal het wel een mixer zijn om n tijd lekker mee te kunnen spelen begrijp ik uit je verhaal. Da's mooi! Dan wellicht toch dat ik die misschien ga verkiezen boven de 'n djm gezien waar hij hier voor gaat dienen(vooral thuis mixen)...
't is niet makkelijk!!
RiX    posted on 13-09-2008 19:50
ff voor @ max-e: Niet voor de synq smx.1 gaan!! trust me... kheb m gehad. dsp40 blackfire is mooi apparaat dat langer meegaat.
BassCracker    posted on 13-09-2008 20:23
Ik heb met mijn Reloop RMX-40 DSP UBS veel dingen meegemaakt. Aantal kapotte faders. Los contact in de xlr uitgang enz. En hij ging ook af en toe mee op feestjes dus of die nou zo geweldig is voor af en toe mee te nemen. En dan bedoel ik ook af en toe.
WopWopWop    posted on 13-09-2008 20:44
misschien de gwne DSP versie niet:P?
-Richard-    posted on 14-09-2008 15:05
Haha ook wederom beetje gedeelde meningen/reacties dus.
Niet gemakkelijk een goede keuze te maken uiteindelijk!
Ben nog altijd ondertussen aan t zoeken naar reviews e.d. maar ook daar blijkt uit dat veel mensen twijfelen tussen deze twee!
Belangrijkste is dat het nu de bedoeling isd hier thuis echt een tijd mee te gaan, en uiteraard goed moet klinken. Nu de overweging, de dsp, die me toch wat uitgebreider lijkt, en persoonlijk mooier misschien zelfs, of de djm, om toch bij pioneer te blijven, gezien dat misschien toch een hoop degelijker lijkt als ik dat zo lees (al lees ik soms weer juist het tegenovergestelde betreft deze vergelijking :S!)
Xtremer    posted on 14-09-2008 15:13
Effect sampler van de DJM is beter dan van de RMXWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
-Richard-    posted on 17-09-2008 16:24
Pff...nog altijd aan het vergelijken maar raak er vooralsnog niet uit, gezien de positieve en negatievere dingen die op 't net gevonden blijven worden voor de beide :S

EDIT betreft djm 400

Het ontbreken van een mix potmetertje voor de headphones, is dat geen gemis, bedoel is het bij de djm 400 duidelijk te horen/onderscheiden bij beatmixen ?

Neig ook naar de degelijkheid van een Pioneer, maar de RMX-40 lijkt me weer zo'n mooie en complete mixer!
De Reloop lijkt me dan ook zeker wat, maar wil niet na enkele weken het gevoel krijgen van 'had ik toch maar voor pioneer gegaan' omdat 't het weer nét niet is wat ik heb gekocht. Maar lees ook weer genoeg goeds over de RMX, al maakt dat 't juist weer moeilijker ook!
User edit by -Richard- on 21-09-2008 @ 21:51:46 (100%)
presto    posted on 30-09-2008 16:40
Wilde zelf voor een tweede hands djm 600 gaan. Maar een nieuwe blackfire klinkt toch ook wel interessant. Schiet weer lekker op dan...Heb ooit in 2004 zo`n behringer djx 700 wanna be pio gehad. Wat een bagger ding was dat zeg. Ben zo bang dat de reloop ook zo tegenvalt, want blijft toch beetje een pio replica.

Ben jij er al uit Focus?
Boyd    posted on 30-09-2008 16:45
Poster: focus
Pff...nog altijd aan het vergelijken maar raak er vooralsnog niet uit, gezien de positieve en negatievere dingen die op 't net gevonden blijven worden voor de beide :S

EDIT betreft djm 400

Het ontbreken van een mix potmetertje voor de headphones, is dat geen gemis, bedoel is het bij de djm 400 duidelijk te horen/onderscheiden bij beatmixen ?

Neig ook naar de degelijkheid van een Pioneer, maar de RMX-40 lijkt me weer zo'n mooie en complete mixer!
De Reloop lijkt me dan ook zeker wat, maar wil niet na enkele weken het gevoel krijgen van 'had ik toch maar voor pioneer gegaan' omdat 't het weer nét niet is wat ik heb gekocht. Maar lees ook weer genoeg goeds over de RMX, al maakt dat 't juist weer moeilijker ook!

Ik mis de cue mix knop voor geen meter, je hebt toch maar 2 kanalen.

Maar,, je kan ze niet op verschillend nivau kiezen dus.

Convert    posted on 30-09-2008 18:02
Met de Reloop is niks mis mee waar jij hem voor wilt gebruiken. Maar de Pioneer DJM400 is ook een lekkere mixer als je toch maar 2 decks hebt Winking my eye En je hebt een sampler Happy, laughing
-Richard-    posted on 30-09-2008 19:10
Ik dacht er ook uit te zijn en mede door de goeie reacties erover voor de Reloop te gaan.
Maar, om het allemaal nog makkelijker (ahum) te maken, is het hier nu door een 'meevallertje',
ook binnen de mogelijkheden een gebruikte, of mocht dat nodig zijn nieuwe DJM-600 te kiezen...
Gezien hij -als alles volgens plan gaat-  in de toekomst ook mee mag als drive-in mixer moet
hij ook degelijk genoeg zijn, en 2 cdj's plus evt. een laptop aansluiten maakt een twee-kanaler
niet echt een goeie kandidaat nu dus.

Dan gaat het er dus over, een Reloop Blackfire, of een Pioneer DJM-600...!?
Stefjuuh    posted on 30-09-2008 21:14
Poster: BoydGrift

Ik mis de cue mix knop voor geen meter, je hebt toch maar 2 kanalen.

Maar,, je kan ze niet op verschillend nivau kiezen dus.

bas wegdraaien en mid opdraaien op je stille kanaal.. Works fine for me! En hoe vaak zie je neit mensen die ook dubbel cueén op de grote mixers?
presto    posted on 01-10-2008 12:10
Dan gaat het er dus over, een Reloop Blackfire, of een Pioneer DJM-600...!?

Dat probleem heb ik nou ook... {#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}
Xtremer    posted on 01-10-2008 12:25
Poster: presto
Dat probleem heb ik nou ook... {#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}{#emotions_dlg.cool}

Best leuk een DJM, maar de RMX bied toch even wat meer en een andere sound. Je moet er rekening mee houden dat de 600 al een oud type is. Je moet in dat geval niet kijken naar de naam Pioneer maar naar wat het je te bieden heeft. De DJM heeft een betere effect sampler, maar ik vind de sound minderWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
presto    posted on 01-10-2008 13:25
Wat is er beter aan de effect sampler dan? gebruiksvriendelijker? meer opties? beter kloppend met sounds?meer effecten?
Renzis    posted on 01-10-2008 14:26
Ik zou zelf voor die reloop rmx 40 gaan.

djm400 in vergelijking tot de reloop is een flutmixer. Mijn ervaring

Plus idd het potmetertje dat ontbreekt op djm400 vind ik zelf heel vervelend. Met de rmx40(dsp) heb je die gewoon, je hebt 4 kanalen ipv 2.

De djm400 heeft als enige pluspunt de effecten voor op de reloop. die van pioneer klinken gewoon net wat beter. Plus de effectknop van dsp wil nog wel eens afbreken na een tijd mij overkomen en meerdere hier. dat is met wat geknutsel wel op te lossen. maar de pioneer is dan degelijker.

Maar toch zou ik voor de rmx40dsp gaan

ik heb gezegd:P
presto    posted on 01-10-2008 14:44
Voor mij is het inmiddels duidelijk, ik ga voor de rmx 40 dsp usb. Ik bestel m deze week ergens, ben benieuwd :P
-Richard-    posted on 01-10-2008 17:00
Hm, dus als het zou gaan om DJM-600 vs RMX-40 (Blackfire) zou toch de Reloop betere keuze zijn merk ik!?
Da's enkel positief gezien ook de prijs toch een stukje lager ligt!
Niet verwacht, maar hoor het nu van velen dus waarschijnlijk zeker waar Winking my eye.
En de Reloop, in de optiek dat ie toch ook mee moet naar wat drive-in gebeuren met de toekomst, zou die kwa degelijkheid ook wel een beetje overleven denken jullie?
We zijn al een heel eind op weg met de keuze nu :D eindelijk!

ps @ de Reloop bezitters; is de USB ook n blackfire of is die nog van het type DSP?

Thanks again !
Convert    posted on 01-10-2008 20:02
Je hebt volgens mij ook een BPM USB maar weet ik niet zeker als je volgens mij gwoon de rmx40dsp usb koopt(zwart) is het altijd goed Winking my eye
Boyd    posted on 01-10-2008 20:05
Hm, dus als het zou gaan om DJM-600 vs RMX-40 (Blackfire) zou toch de Reloop betere keuze zijn merk ik!?
Da's enkel positief gezien ook de prijs toch een stukje lager ligt!
Niet verwacht, maar hoor het nu van velen dus waarschijnlijk zeker waar Winking my eye.
En de Reloop, in de optiek dat ie toch ook mee moet naar wat drive-in gebeuren met de toekomst, zou die kwa degelijkheid ook wel een beetje overleven denken jullie?
We zijn al een heel eind op weg met de keuze nu :D eindelijk!

ps @ de Reloop bezitters; is de USB ook n blackfire of is die nog van het type DSP?

Thanks again !

Nee, ze zeggen dat de rmx een veel beter is dan de djm400.

toch zou ik dan voor de djm600 gaan!

Het beste ga je ze zelf allemaal uitproberen in de winkel!
Renzis    posted on 02-10-2008 09:49

!

Ik heb de mijne nu denk ik zo'n 15 keer gebruikt met drive-in en dan stond hij gewoon 6 uur achterelkaar te knallen, geen enkel probleem, nooit, trekt het allemaal makkelijk. Zelfs keer mee genomen naar een club waar ze anders een kut-dateq mixer hadden staan, heeft hij ook 6-7 uur lang geblazen.

ook daarvoor handig
presto    posted on 02-10-2008 14:35
Mij is het iig duidelijk!

148 Users online: 11 Guests (137 Unknown)
Pages generated today : 25.129
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.632.880