Pioneer DMJ-400 of Reloop RMX-40 Blackfire ? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 13-09-2008 15:05
Nadat ik sinds kort mijn oude cd spelertjes heb verwisseld voor twee CDJ-800's, ben ik ook voorzichtig opzoek naar een nieuwe mixer vanwege fader kuren van mijn huidige (Bekende Behringer DJX-700).
Liefst zou ik gaan voor een DJM-600, maar dit is eerlijkheidshalve gewoon boven mijn budget.
Nu ben ik wat aan het rondzoeken en inlezen, en ben ik aan de twijfel!

Gezien problemen met enkele gebruikte mixers welke ik gehad heb wil ik nu liefst voor een nieuwe gaan, zónder problemen met fadertjes, potmetertjes en vervelende trage of niet goed werkende LED Vu's!

Wil ik Pioneer...of is dit gewoon het slimste vanwege de kwaliteit? Dan zou de DJM-400 een mogelijke kandidaat worden.

Kijk ik naar de mixer, de functies, en de compleetheid ervan, ga ik erg naar een

Reloop RMX 40 DSP/USB mixer

neigen. Die heeft erg veel van de DJM 600 die ik liefst zou hebben!

Nu vraag ik me af, wat de kwaliteit e.d. daarvan doen (thuisgebruik en af en toe een feestje buiten de deur, sporadisch). Ik het dan alsnog slimmer voor de Pioneer te gaan, of is zo'n Reloop met een gerust hart te kopen om nog een hele tijd plezier van te kunnen hebben?

Oja, bij mijn behringer gaat het geluid plots een stuk luider bij gebruik van FX. Is dit bij zo'n Reloop ook gewoon goed te gebruiken als bij de Pioneer?

Kunnen jullie mij helpen met de keuze naar een fijne mixer, met het oog op
- Langere tijd plezier van
- Goede geluidskwaliteit met nette monitorspeakers.

Bedankt voor elk advies mensen!

ps; uiteraard heb ik de search gebruikt en de nodige reviews gelezen alvorens dit te posten!
User edit by -Richard- on 21-09-2008 @ 21:49:47 (6%)

What do you think about Pioneer DMJ-400 of Reloop RMX-40 Blackfire ? ??

Vote :   

Xtremer    posted on 02-10-2008 14:58
Poster: presto
Voor mij is het inmiddels duidelijk, ik ga voor de rmx 40 dsp usb. Ik bestel m deze week ergens, ben benieuwd :P

Waarom een USBCool Ga je met PC draaien dan? Ik zou gewoon de DSP Blackfire pakken, scheelt je ook nog watWinking my eye.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Xitrate    posted on 02-10-2008 15:01
Als je even doorspaart heb je zo een tweedehands DJM600..
Xtremer    posted on 02-10-2008 15:08
Poster: Xitrate
Als je even doorspaart heb je zo een tweedehands DJM600..

Ik zeg het nog één keer: de DJM-600 is een verouderd type.
Als ik zou moeten kiezen tussen een DJM-600 of een RMX-40 DSP Blackfire dan koos ik de ReloopWinking my eye. Simpel weg omdat ik er hele goede ervaringen mee heb. Het enigste verschil is dat de Effectsampler op de DJM net iets beter is dan de RMX, who caresHappy, laughing? Het bespaart je ook gelijk een hoop geld als je de Reloop koopt, zeker omdat de DJM en de RMX bijna hetzelfde zijn... Als je nou zegt RMX-40 DSP en de DJM-800, kijk dan gaat er bij mij een belletje rinkelen, dan kies ik voor de 800 omdat daar meer op zit en van betere kwaliteit is. Kortom, ga gewoon lekker voor de RMX-40 DSP, daar heb je jaren plezier van, zowel thuis als on the road!
Rowan    posted on 02-10-2008 15:48
Jaaa jij wilt gewoon dat hij jou dsp koop:P
Xtremer    posted on 02-10-2008 15:58
Poster: Rowan
Jaaa jij wilt gewoon dat hij jou dsp koop:P

Haha nou kon dat maarCool! Ik kan de mijne op z'n vroegst Februari verkopenCool.
Xitrate    posted on 02-10-2008 16:41
Poster: DJ-Xtremer

Ik zeg het nog één keer: de DJM-600 is een verouderd type.
Als ik zou moeten kiezen tussen een DJM-600 of een RMX-40 DSP Blackfire dan koos ik de ReloopWinking my eye. Simpel weg omdat ik er hele goede ervaringen mee heb. Het enigste verschil is dat de Effectsampler op de DJM net iets beter is dan de RMX, who caresHappy, laughing? Het bespaart je ook gelijk een hoop geld als je de Reloop koopt, zeker omdat de DJM en de RMX bijna hetzelfde zijn... Als je nou zegt RMX-40 DSP en de DJM-800, kijk dan gaat er bij mij een belletje rinkelen, dan kies ik voor de 800 omdat daar meer op zit en van betere kwaliteit is. Kortom, ga gewoon lekker voor de RMX-40 DSP, daar heb je jaren plezier van, zowel thuis als on the road!

Weet ik, ik zeg ook niet dat ík voor de DJM-600 zou gaan, maar als híj een DJM600 wil dan kan híj net zo goed even 100 euro even doorsparen en dan heeft híj er één tweedehands.
Xtremer    posted on 02-10-2008 16:49
Poster: Xitrate

Weet ik, ik zeg ook niet dat ík voor de DJM-600 zou gaan, maar als híj een DJM600 wil dan kan híj net zo goed even 100 euro even doorsparen en dan heeft híj er één tweedehands.

Ja zit wat inWinking my eye.
-Richard-    posted on 02-10-2008 16:50
Nou, dat zijn nogeens een hoop adviezen, nogmaals allemaal erg bedankt.
Ik denk dat het voor mij ook duidelijk is, en dat ik maar 's een blackfire ga bestellen mede
aan de hand van alles wat ik hier mocht lezen!!!
Xtremer    posted on 02-10-2008 16:55
Je gaat er zeker geen spijt van krijgenCool
presto    posted on 02-10-2008 17:37

Waarom een USBCool Ga je met PC draaien dan? Ik zou gewoon de DSP Blackfire pakken, scheelt je ook nog watWinking my eye.

Lekker makkelijk demo`s opnemen Happy, laughing
-Richard-    posted on 02-10-2008 18:01
Je gaat er zeker geen spijt van krijgenCool

Dat ga ik zeker hopen, dat t een goede zet is maar gezien jullie ervaringen gaat dat vast goedkomen!
Xtremer    posted on 02-10-2008 18:01
Poster: presto
Lekker makkelijk demo`s opnemen Happy, laughing

Daar heb je je REC voor toch:P. Je drukt op opnemen en je hebt t zelfdeCool.
presto    posted on 02-10-2008 18:04

Daar heb je je REC voor toch:P. Je drukt op opnemen en je hebt t zelfdeCool.

Maar op deze manier kan ik het gelijk in een programma laden. Lijkt mij makkelijker, aangezien ik anders dan mijn pc geen goede opneem apparatuur heb.
Xtremer    posted on 02-10-2008 18:05
Je moet t zelf maar wetenWinking my eye. Ik vind t geld verspilling:P.
-Richard-    posted on 02-10-2008 18:35
Laatste echte update; Ik heb zojuist de Reloop RMX-40 DSP Blackfire besteld!
Ben benieuwd....!
presto    posted on 02-10-2008 18:45
Je moet t zelf maar wetenWinking my eye. Ik vind t geld verspilling:P.

Waar hang jij m aan dan?
Xtremer    posted on 02-10-2008 18:50
CDJ's ---> RMX ---> RMX REC ---> Aux-In op mijn Soundblaster X-Fi Platinum Fatality Champion Series ---> Aux-In selecteren voor opnamen ---> Cubase voor het opnemen.
-Richard-    posted on 02-10-2008 19:00
Nu we toch offtopic bezig zijn :P, heb je ook een manier om hier beeld bij te krijgen voor n opname met beeld én geluid via de pc, met een camcoder zonder audio-in helaas Winking my eye.

en back on topic; ik heb als het goed is volgens de shop mijn Blackfire morgen of overmorgen hier!
DJADMIN    posted on 02-10-2008 19:05
heuuu wat een discussie , wel fijn, want bij mij speelt een zelfde dilemma Winking my eye ik denk dat ik ook voor de reloop ga ^^
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
-Richard-    posted on 02-10-2008 19:22
Blijf het een moeilijke keuze geweest, maar de doorslag voor mij waren toch de positieve reacties van de mensen die er één in gebruik hebben, en dat natuurlijk de techniek in 't apparaat nog niet erg verouderd is Winking my eye.
Plus dat ie alle functies heeft die ik mezelf wens.
Xtremer    posted on 02-10-2008 19:26
@ Focus: Je beeld aan het opnemen zetten, je neemt het geluid gewoon op via de PC en plakt het geluid onder het beeld. Als jij op het punt waar je voor het eerst op de play knop drukt het geluid zet komt het goedWinking my eye.
Boyd    posted on 02-10-2008 19:27
Poster: focus
Nu we toch offtopic bezig zijn :P, heb je ook een manier om hier beeld bij te krijgen voor n opname met beeld én geluid via de pc, met een camcoder zonder audio-in helaas Winking my eye.

en back on topic; ik heb als het goed is volgens de shop mijn Blackfire morgen of overmorgen hier!

Ja!

het beeld los opnemen, en dan alles in elkaar plakken met windows movie maker.

dan kan je de audio met het beeld syncen!
Stefjuuh    posted on 02-10-2008 19:36
Poster: BoydGrift

Ja!

het beeld los opnemen, en dan alles in elkaar plakken met windows movie maker.

dan kan je de audio met het beeld syncen!
 Zoals ik het doe.. Webcam het beeld laten doen, en audio via lijningang!
presto    posted on 03-10-2008 16:55
---> Aux-In op mijn Soundblaster X-Fi Platinum Fatality Champion Series --->

wie verzint die namen voor die kaarten joh Happy, laughing Ik heb in mijn kaart zeker geen aux in. Dus via usb gelijk in een programma laden lijkt me dan nog steeds de beste optie...?
erikselhorst    posted on 03-10-2008 17:55
On topic: Ik heb vandaag de Reloop besteld! Cool
Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

217 Users online: 9 Guests (208 Unknown)
Pages generated today : 45.102
Most visitors online this month : 295
Lifetime Pageviews since 2003 : 233.539.733